{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.953 visninger | Oprettet:

Suzuki DR 500 / 650 {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget på disse 2 motorcykler - begge til hhv. 16800 kr og 15000 kr. De har begge kørt over 45k km, men er lige blevet genrenoveret fuldstændig.

Satser på at kigge på DR 500'eren her snarest muligt.

Hvad skal jeg være opmærksom på? Det skal siges, at det bliver min første MC; men har fået fortalt, at disse endurobikes skulle være meget gode til det formål :-)..

Så kom med ris og ros til modellerne! skal siges at den skal bruges til hverdagskørsel, og ikke noget søndagshyggeri.: og så er jeg kun 18 smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki DR 500 / 650
  • #1   15. okt 2009 Thomas B

    Har kigget på priserne, og DR'erne virker billigere. Jeg ved ikke meget om forskellen, men stadig..?


  • #2   15. okt 2009 har haft en 500..... for det første har disse cykler INTET med enduro at gøre, det er off roadere i den tungere ende... dvs egner sig bedst til grusveje og ikke meget andet. På motorvejen mangler de kræfter, du skal ikke regne med meget over 130 stykker. håber du har nogen meget forstående kammerater smiley Efter min mening egner den cykel sig bedst til byen og med alm gadedæk.
    det tekniske... den kan være meget svær at starte, husk der er kun kickstarter på.... knastaksel og vippearme har en tendens til hurtigt at blive slidt op pga. varmen... der er ingen oliekøler på 500.... motoren hyler/synger ofte fra topstykket (irriterende at høre på).... havde min i 3 mdr, så sogte jeg den for der var ingen steder at køre med den og jeg kunne ikke følge med nogen = ingen venner smiley


  • #3   15. okt 2009 nå ja forskellen..... 600 har oliekøler og et par hk mere ikke noget du kan mærke i praksis.... dr650 kar el-starter en kæmpe fordel. DR 500 blev kun importeret til DK og Østrig eller Schweiz og kun i 89' Det var en spare udgave.... mener desuden ikke at du må køre lovligt på en 600 med lille kort men check det lige

  • #4   15. okt 2009 J1

    Så det er 650'eren jeg skal brænde mig varm på? - Den kan jo bare drosles, så er det lovligt da smiley ..



  • #5   15. okt 2009 tja... måske kan de drosles...find lige ud af det det er gamle cykler... og ved ikke om der findes droslingskit til dem.. Hvis det absolut skal være en off-roader og en Suzuki dr ja så gå efter en DR650 eller måske endda en DRZ400 men den er lidt dyrere. Jeg bande og svovler hver eneste gang jeg skal have startet min XL'er og min fod hader mig for det

  • #6   15. okt 2009 Jeg skal først og fremmest låne pengene, og jeg er på SU.. Så en MC til 40k bliver det ikke til.

    Men vil du ligefrem fraråde DR 500'eren til hverdagskørsel etc?


  • #7   15. okt 2009 tjaaaa nu kender jeg dig ikke, men med mindre du absolut skal have en off-roader og desuden har venner dig kører på nogen, så vil jeg fraråde dig det på det kraftigste... du kommer til at kede dig ihjel... det gjorde jeg i hvert fald (havde også min dr som min første cykel)... køb noget gs 500 eller lignende så kan du være med på det hele.... desuden er DR dele ret dyre og der er ikke menge brugte

  • #8   15. okt 2009 Jeg skal bare bruge den til frem/tilbage til skole, og lidt hyggekørsel engang imellem.. Måske lidt friskt.. Og tjaeh jeg troede bare at de var virkelig holdbare og kunne holde til lidt, + nemme at køre..? .. Og en GS 500 er sku lidt dyrere synes jeg.. Og jeg kan godt lide enduro/offroad-looket smiley .. Men det er måske ikke lige det jeg skal have så? Pønser da mere på 650'eren nu,.. den ligner altså en enduro:

    Tjek f.eks. den her:

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62588646


  • #9   15. okt 2009 ok den ser fin ud... normalt er en DR 650 en off roader der ligner en dr 500
    (link fjernet)
    den her har kåbe og det hele.... tror det bliver et godt køb.... og enduro er det ikke. enduro er nærmest en crosser med lys på smiley det her er en rejse off roader eller dual sport smiley


  • #10   15. okt 2009 Jeg har en 650 R fra 91, er ganske godt tilfreds med den og har skiftet karburatoren ud med en Mikuni TM40 fladspjæld med acc.pumpe, det har hjulpet gevaldigt på den og den blev meget mere kvik og omdrejningsvillig. Det er ikke en super raket, men en ganske fornuftig og driftsikker mc, men som J1 skriver er den i den tunge ende, men kan sagtens bruges til offroad på lige fod og om ikke bedre end en Yamaha XT 600 i samme årgang. Jeg har dog også et par KTM´ere, men det er noget helt andet i forhold til Suzuki´en, de trækker på en helt anden måde og er ved at rykke armene af en, de lyder bare mere anstrængt i motoren end en DR 650 gør og det er også en helt anden pris de koster ( dobbelt op ). Som første mc ville jeg ikke være bange for at vælge Suzuki DR 650 til det, da den kan bruges lidt over det hele og som sagt også mere holdbar end DR 500 og til den pris som du nævner kan det ikke være helt ved siden af.
    Mvh. Brian


  • #11   16. okt 2009 Ja okay, jeg ved snart ikke hvad forskellen på en enduro/offroader er så.. hehe..

    Men tjaeh, jeg overvejer at købe den DR 650 på trods af at jeg ikke har kortet endnu(får det til foråret) .. Den koster 15000, og vil vel være dyrere til foråret?


  • #12   16. okt 2009 jamen der er heller ikke noget forskel på offroad og enduro når du snakker i daglig tale om at dyrke det. Men mht maskiner er der en stor forskel.... som jeg skrev tidligere enduro er en crosser med lys og plade på, off roader er mere behagelig, mindre ekstrem, bedre lys, med blinklys osv. kik på de to her
    (link fjernet)

    http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20C/Yamaha%20WR450F%2007%20%201.jpg

    og endu engang check lige om hvad det koster/ om der er mulighed for at drosle den....


  • #13   16. okt 2009 Ja okay..

    Hvis du/i har andre forslag til sjove cykler i samme prisleje skal i endelig fyre løs..


  • #14   16. okt 2009 har selv haft sådan en fed cykel har kørt 13000 km på den på 3 uger, ren fornøjelse http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62465371

  • #15   16. okt 2009 Hmm, jeg regnede ikke med at min første mc skulle være en racer, selvom jeg godt kunne tænke mig sådan en en dag.. hehe.. Men skal man ikke passe på med sådan nogle? over 50000km .. Og sådan nogle kan jo være gennemsmadrede i motoren?

  • #16   16. okt 2009 Jamen okay så smiley ku' være man skulle overveje sådan en.. Den er jo ikke engang dyrere i forsikring, da jeg kun vil have ansvar når den ikke koster mere..

  • #17   16. okt 2009 Synes nu bare, at de har kørt mange KM? .. Kan de sagtens klare det? Lyder jo til at være høje rpm maskiner

  • #18   16. okt 2009 - men den blå der ser faktisk fed nok ud .. hvad koster droslingskit til den?

Kommentér på:
Suzuki DR 500 / 650

Annonce