2.004 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Optimate impuls lader !? Optimate impuls lader !?

Da jeg ville starte TL1000R´eren i dag, var der ikke mere strøm på batteriet (kunne lige dreje starteren en enkelt gang) så jeg har smidt min optimate III lader på den...

...det er første gang jeg bruger den, så jeg ville lige høre hvor længe den "normalt" skal lade for at batteriet er fuldt igen.....den har stået 5 timer - og lyser stadigt gult !?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Optimate impuls lader !?
  • #1   15. okt 2009

her kan du læse "lidt" om den

http://www.hd.fo/godetilbud/optipatelll-brugsanvisning-dansk.pdf

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #2   15. okt 2009 Det kan godt tage en hel dag, hvis batteriet er meget flat, men med feks. en 5 amp. lader kan det klares på en time, men det er lidt hårdere ved batteriet.

• #3   16. okt 2009 De fleste af de moderne opladere til MC lader med omkring 0.6 - 0.8 A, og mange MC batterier har en kapacitet i størrelsesorden 10 - 16 Ah. Hvis du oplader et helt faldt batteri tager det altså i teorien en halv til en halv dag.

Hvis batteriet er sulfateret, eller det f.eks er et GEL-batteri der er kommet uder en vis spænding, så vil laderen gå i genoplivningsmodus og så kan der snildt gå en del timer mere.

• #4   16. okt 2009 Tak for svarene...

...batteriet er fuldt opladt her til morgen - skal nok bare være lidt flinkere til at sætte laderen på lidt oftere i denne kolde tid...der går for lang tid imellem turene, og så tror jeg at alarmen sluger en del strøm !?

• #5   16. okt 2009 der burde vel ikke nævnes andet end det der stå i det jeg linker til... alt stå da pikke klart der...

Kommentér på:
Optimate impuls lader !?

Annonce