1.842 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Styrt igen, lortebillist IGEN! Styrt igen, lortebillist IGEN!

Så måtte jeg og Suzi igen i jorden pga. en idiot bag rattet! Historien følger her...

Mødtes med nogle kammerater i morges for at køre den sidste tur (i hvert fald for mit vedkommende) i den her sæson.. Vi startede i Randers i kørte mod Grenen langs kysten, og derfra mod Hanstholm.. Rigtig fed tur!
Vi kører på en lille fed landevej nordøst for Hjardemål, hvor det så sker.. Kommer rundt i et skarpt venstresving, og der er godt med nedlægning. Der kommer en modkørende billist, som vælger IKKE at holde til højre, hvilket efterlader mig nul plads på kørebanen.. Må undvige med den konsekvens, at jeg tager turen ud i vejkanten og ryger ned ind i noget buskads.. 57*04'52.77"N 8*50'42.56"E er stedet, for dem der kunne have interesse..

Idioten kører ubemærket fra stedet.

Her er også et billede lige da det er sket: http://images.motorcykelgalleri.dk/uploads_alb_large_wm/204049_l.jpg

Status: Knækket blinklys, ridset kåbe, sideskjold, spejl og motordækslet.
Billigt sluppet, men koster jo ikke gratis!! (har kun ansvar)

Og ja, en af de andre kunne nok have fanget ham, og havde også LIGE tænkt på at tænde for kameraret LIGE inden, men alt det er jo nemt at sige nu.. Sket er sket, og det er bare super ærgeligt..

Trist det skal ske på årets sidste tur og lige så meget på en ellers rigtig god tur!
Om jeg er bitter? JO TAK! 2. gang en billist er skyld i styrt for mig..

Pas på jer selv derude! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Pudset vinduer 500 kr.
  • Opsætning af hegn 700 kr.
  • Hylder, TV, mm i betonvæg 1.999 kr.
  • Jeg skal have taget en antenne inkl parabol ned 1.499 kr.
  • Sage Kaffemaskine kværnen kære ikke rundt 1.000 kr.
  • Havemand til havearbejde 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styrt igen, lortebillist IGEN!
  • #2   17. okt 2009 øv øv og 3 gange øv

• #3   17. okt 2009 godt der ikke skete dig mere . .

mvh

• #4   17. okt 2009 Carsten Z: Vi snakker ikke knæet i jorden eller noget, og det gik heller ikke stærkt. Jeg tænker bare.. Havde jeg været i bil, havde det uden tvivl resulteret i en frontalt sammenstød!

Desværre fik ingen nummeret, men det var en sølvgrå Mitsubishi Galant, 98-modellen ((link fjernet) Muligvis en stationcar, så hvis nogen kender nogen, der har hørt/set noget, er jeg MEGET interesseret i at snakke med dem. smiley

Ulykken skete på Klitvejen nordøst for Hjardemål omkring kl. 14.30.

• #5   17. okt 2009 For Fanden da det er sku da avligt håber at der var en af jer der lige var hurtig og fik hans nr
    Skete der noget med dig ?
    Mvh jens

• #6   17. okt 2009 Carsten Z Jeg lå lige bagved Simon da vi gik ind i det sving og havde han ikke rejst cyklen op for at bremse havde han ligget ind over køleren på bilen..

Vi holdt i næsten 30 min. i det sving og i den tid kørte der flere biler igennem på samme måde som den pågældende bilist gjorde = ingen plads til modkørende trafik selvom der var både plads på selve asfalten og en bred græs rabat til højre..

Simon var uden ansvar i styrtet, han gjorde bare det mindste af 2 onder..

• #7   17. okt 2009 Niels N: Jeg er selv lidt usikker på modellen, men de andre virker ret sikre på det! MEGET interessant info du kommer med!!

• #8   17. okt 2009 det var den model der, for det er den med den onde front

• #9   17. okt 2009 Rettelse til tidspunkt: 15.15-15.30

• #10   17. okt 2009 hvis man må¨ spørge, hvor står du forsikringsmæssigt hvis du ik fanger ham? er det så bare på egen pengepung eller hvad? kæft det er surt

• #11   17. okt 2009 Det er egen pengepung. 22 år, R-maskine og kasko klinger bare ikke.. smiley

• #12   17. okt 2009 ok trist med cyklen men den kan laves..

og hvad havde du tænkt dig at sige til bilisten hvis du finder ham..... "du fyldte hele vejen i svinget så jeg måtte køre i grøften,betal skaderne!!!"..???
    jeg tror ikke du skal regne med en skid selvom du finder ejeren, da der ikke har været nogen kontakt

• #14   17. okt 2009 Gud: Så sandt, så sandt.. Kan jo kun håbe på vedkommende har bare lidt moral og bare LIDT intelligens til at se, at han/hun har lavet lort i den.. smiley Man får jo ikke noget ved ik at prøve, og når pengene ikke hænger på træerne, giver jeg det et forsøg.. smiley

• #16   17. okt 2009 Energy: Helt klart den andens ord mod mit, men nu har jeg heldigvis et par stykker der så, hvordan jeg kørte.. Og jeg var sgu i forvejen godt ude og slikke vejkanten - netop pga. det du også siger.. smiley

Og kan kun sige god for den beskrivelse Klavs N også kommer med. Og igen - havde det været i bil, havde det sagt klask!

• #19   17. okt 2009 Johan P..

Sandt nok burde en af os være smuttet efter bilen, men når ens makker ligger på ryggen i siden af vejen med en cykel smidt inde mellem nogle trær så er der helt andre tanker der fare rundt i hovedet.

Ville ønske jeg havde tænkt tanken, men min første tanke var på manden, så på cyklen så som 3. tanke på fjolset i bilen..

• #20   17. okt 2009 Nu ser det ud til på det billlede at der næsten kun kan være en bil der og intet andet, så tror du er lidt selforskyldt i denne situation.

• #21   17. okt 2009 At han så ikke stopper op og ser til dig, er helt klart en fejl fra hans side.

• #22   18. okt 2009 Har prøvet at "næsten" få klippet hovedet af en bus... Den vej ser godtnok smal ud, håber ikke du lage din linie langs den ikke værende stiblede linie. Men sur røv, godt at der ikke skete mere.

• #23   18. okt 2009 Kim: Jeg citere fra Klavs: " ...ingen plads til modkørende trafik selvom der var både plads på selve asfalten og en bred græs rabat til højre.."

Men ja, jeg kunne da bare være kørt en anden vej............

• #24   18. okt 2009 Det stykke vej ligner lidt det vi jyder vil kalde: Chancen:) Uden for Fjertslev ligger det fedeste stykke... 2 meter bred vej masser af sving.. Masser af steder at møde en bil.

• #25   18. okt 2009 Ja, det er ikke langt derfra... Men ja, og af samme grund holder man sig selvfølgelig så langt ude til højre som muligt! smiley

• #26   18. okt 2009 Simon godt at hører der ike skete mere. Bare ikke så meget at lave i det sving som jeg ser det. Man har en brækdel af et sekund at reagere på og personligt valgte jeg nok også ikke at ramme bilen.

• #27   18. okt 2009 nederen måde at afslutte sæsonnen på smiley

men det havde været 10 X værre at starte sæsonnen på den måde!!

• #28   18. okt 2009 Mirza: Well, det prøvede jeg i 07, på samme cykel... Kan ikke anbefales!

• #29   18. okt 2009 Træls, men som motor cyklister skal vi lære og passe på os selv der er ingen andre der gør det, kør stærkt og skær svingene der hvor du har overblik, og regn med at dem som kører bilerne ikke ser dig eller bare er ligeglad!!

• #31   18. okt 2009 Jeg kan kun give Don T ret. Du har næppe kørt efter forholdene.
    Denne gang mødte du en bil og slap billig. Tænk om der i stedet var kommet en traktor med et bredt redskab. Så var det måske gået meget værre.
    På så smalle veje skal man køre meget langsom i uoverskuelige vejsving.

• #32   18. okt 2009 Uha:) Den er godt nok smald den vej..Den er svær. Havde jeg været bilist, ville jeg uden tvivl også fylde det meste af vejen lige der. Og i mine øjne være uden ret meget skyld. Bilister i sådanne sving forsøger så vidt muligt, at kravle helt ind i rabatten. Jeg ville da nødig møde en lastbil, i det sving.
    Du må nok for fremtiden huske, at der altid er andre på vejene, som er større og bredere end din mc. Og i små sving, bliver de endnu større og mere idiotiske.
    Kør efter forholdene, hvilket du måske også har gjort, men der er jo nærmest ingen plads på den vej:(
    Jeg var selv en smut i Grenå igår fra Randers af. Og jeg må indrømme, at jeg så utroligt mange mcèr, hvad jeg ikke forventede. Vi er jo efter d 1 oktober. Men 10 stk. kom der da:) Vejret var da også fantastisk, men koldt..
    Men sgù da godt der ikke skete noget med dig eller dine kammerater:))
    Pas på derude på vejene fremover, man er ikke alene om at bruge dem:)

• #33   18. okt 2009 Smal vej + uoverskueligt sving + for høj fart = selvmål til Simon. Længere er den vist ikke.
    Det er surt men, du har været heldig og begår nok ikke den samme fejl en gang til.
    Som alle de andre har påpeget så kunne det være gået meget værre hvis du havde mødt en traktor i det der sving, så selv om det er surt, så skal man rigtigt langt ned i fart i sådanne sving.
    Så indstil du bare jagten på den billist, for du har vist ikke så meget sag at komme efter...

• #34   18. okt 2009 men der var sku lidt sjovt at holde der i svinget efter. samtlige biler sat godt nok farten ned i svinget . men samtlige biler kørte samtidig rundt midt i svinget selvom det var uoverskuligt. i stedet for at trække ud i siden af svinget.

• #35   18. okt 2009 Det er sku surt .. godt der ikke skete dig noget ..

Men det var heller ikke et sving jeg ville have godt med fart i !!! for man kan jo .. som der er skrevet før
    1 se i gennem svinget
    2 være sikker på man er alene
    3 godt inlæg tyder ofte på rimelig / høj fart

Personligt tror jeg at jeg ville køre roligt på sådanne veje da de er så små og smalle

• #36   18. okt 2009 Der er et tid og sted for alting. En skarpt blindt sving er sku ikke stedet. Siger ikke det er din skyld, men måske du skulle tænke lidt videre end de næste 10 meter. Fanme heldig det ikke var en traktor eller lign der kom rundt om hjørnet. Uha da da. Godt at høre der ikke skete mere end økonomisk skade!

• #37   18. okt 2009 Er ked af at sige det, men i mine øjne gør bilisten nok det rigtige i svinget.
    Hvis han trækker helt ind i kanten vil han jo ramme evt. cyklist/fodgænger i svinget.
    Men igen er det jo svært at vurdere når man ikke selv har været der.
    Måske i begge to skulle have kørt noget langsommere i svinget....

Det der er værst i mine øjne er at han fortsætter fra stedet. Mener stadig det er strafbart at forlade en ulykke lige meget om man er skyld i det eller ej og om der er personskade eller ej (det kan man vel heller ikke vide...).

• #38   18. okt 2009 I sådan et sving, havde jeg nok aldrig kørt "godt med nedlægning". Så hvis farten havde været til det udsagn, så er det 100% selvmål du har lavet.
    Der er ingen plads og en mc med nedlægning fylder næsten det samme som en bil, så klart det gik som det gjorde.
    Næste gang, så brems helt op, når du ser sådan en sving, uden udsyn hele vejen igennem, for hvis det var en lastbil eller en traktor, så var det ikke dig der sad og skrev, men os der skrev "RIP".
    Nitte med MC'en, men det gik jo godt med dig og det er jo det vigtigste.

• #39   18. okt 2009 Muligt, men synes nu jeg gjorde mit for at fylde mindst muligt.. Men kan da godt se, at udsagnet "godt med nedlægning" hurtigt bliver til noget det ikke var, så skulle nok have formuleret mig anderledes... smiley

Og som jeg har skrevet flere gange, er jeg nu egentlig meget glad for jeg ikke selv var i bil, for det var der absolut ikke plads til, så kan ikke helt følge dig i, at bilisten gør det rigtige, Martin L?? Måske burde han istedet holde sig i sin side og sætte farten væsentlig ned i stedet? Hvis der nu kom en modkørende traktor...!?

• Poul O
    Poul O Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 8
    #40   18. okt 2009 2 ting. Hvis bilisten kørte så dårligt som du skriver har han vel ikke opdaget at du styrtede fordi han ikke brugte bakspejlet. Hvis billedet kan bruges til at vurdere svinget så skal du vel helt frem til den første kantpæl før du kan begynde at svinge hvis du vil have overblik over svinget.

mvh. Poul O.

• #41   18. okt 2009 Tror billedet snyder lidt, for svinget var rimelig langt og fortsætter uden for billedet bag os..
    Og ja, du har nok ret mht bilisten.. smiley

• #42   18. okt 2009 Det er vel heller ikke sikkert at belisten kan se i denne del af svinget .. du er jo halvvejs igennem inden du er nede og man kan jo ikke se om hjørner i en spejl

• #43   18. okt 2009 Tror sgù heller ikke han har set du røg rundt:(

Kommentér på:
Styrt igen, lortebillist IGEN!

Annonce