2.006 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Letvægtsfælge pris og vægt Letvægtsfælge pris og vægt

Ja man kan undre sig over forskellige fælge producenter kalder deres fælge for letvægts....
Der er enorm stor forskel på vægten (og pris pr. sparet kilo) fra de forskellige producenter.... Her et eksempel

Begge eksempler 17x6 og 17x3.5

Galespeed Type R alu
Front: 3.95kg
Rear: 6.70kg
Pris 1999euro

PVM 5Y alu:
Front: 3,3 kg
Rear: 5,0 kg
Pris 1710euro

vægt forskel på 2,35kg smiley prisforskel 289euro (og det er de tungeste der er dyrest!!)

Det gælder om at se sig for inden man køber.... smiley 2,35 kilo er MEGET når vi taler reterende masse.

Forskellen er stor de forskellige producenter imellem, og det er uanset materiale (carbon, magnesium og alu)

Desuden kan man undre sig over at Galespeed kalder deres fælge for letvægts!?! Den vægt Gale opgiver er omtrendt det vægtområde hvor standard fælge på nye R cykler ligger! Nogle endda under!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Letvægtsfælge pris og vægt
  • #1   19. okt 2009 Er der så også indregnet , noget med holdbarheden vs HK i de tal

Hvor lang tid må man kører med dem feks RR eller Drag

Kom med nogen info ,

Og det er rigtig god info det der

• #2   19. okt 2009 Nu skal du jo også huske på hvor kiloene sidder, for pvm fx. kunne siger ikke de er være tungere ude i fælg båndet en galespeed hvor galespeed kunne være lættere i tungere i navet fx. der vil den med det tungeste nav være best jo, men 1,7 kg er meget i forskel på en fælg syntes jeg nu også.

• #3   19. okt 2009 Ja placering af vægt har meget at sige. Mht holdbarhed så er begge fælge i alu og gadegodkendte. Så i det her tilfælde burde det ikke at have noget at sige

• #4   19. okt 2009 Nu lige netop PVM, er MEGET opmærksomme på perimetervægten.

Men vi skal jo også huske, at styrken på en fælg, ikke stiger fordi narvet gøres tungere.

Sebastian har fuldstændig ret i sine antagelser.

Desværre er der visse producenter, der laver "letvægtsfælge" uden at ligge den nødvendige R&D i projektet.

Og derved opnår man ikke nogen optimering, bare nogle fælge med et fancy udseende.

Per E:

Tvivler på at HK vil have nogen synderlig indflydelse på fælgens design.

Grebet i dækket vil slippe, før fælgen når styrkegrænsen.

Til gengæld arbejdes der på specielt design til supermoto, da det giver nogle belastninger som alm. hjul design bare ikke kan holde til.

• #5   19. okt 2009 Der findes da regler for hvor lang tid man må køre på dem = alder ikke ?

• #6   19. okt 2009 Nope...

Ikke det fjerneste.. Der er sku da heller ikke aldersbegrænsing på orig. monterede hjul..

Du tænker på Magnesium, de er ikke tilrådelige at bruge på gaden, grundet deres skrøbelige karakter..

• #7   19. okt 2009 Morten det kan godt være det er Mag eller Carbon jeg tænker på , synes bare jeg har hørt/ læst om det men om det var RR eller Drag ???

• #8   19. okt 2009 Kom lige i tanke om en lille historie vedr alder og godkendelser

Vi var til løb i Sverige og næsten alle Danskerne fik deres hjelm kaseret pga af de ikke var mærket med over E 7 ( det lille mærke på hageremmen) men de fleste Svensker havde været ude og købe ny hjelm , men vi fik da dispentation , jeg var sku lidt gal fordi min nye 7000 kr hjelm var kun mærket E3 , og det kunne forhandleren sku ikke forstå , så ud på nettet og søge og ganske rigtigt E mærket + nr er hvilket land de var fabrikeret i Haha , Nøjjjj de svensker var flove , men de sagde samtidligt at de ikke måtte være over 5 år gammel , ja det viste vi jo godt
    Sådan er der jo så meget , og sådan kan nogen flosker og myter opstå

• #9   19. okt 2009 PVM er desværre også lidt optimistiske, når de angiver vægten på deres fælge. Mine Magnesium PVM'er vejer et kilo mere end angivet - både for og bag. Deres vægtangivelser må derfor være møntet på den nøgne råfælg - og ikke i køreklar stand (med nav, afstandsstykker osv.). Men de er stadig lette og fede at køre med :o)

• #10   19. okt 2009 De 5y jeg havde hjemme til min TL´er de holdte vægten. Dog uden afstandsstykker (der dog ikke vejer meget)

Kommentér på:
Letvægtsfælge pris og vægt

Annonce