Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  beregning af km/L
  • #1   19. okt 2009 ja prøv at fylde den helt op, kør eb lang tur og så fylde den helt op igen, så kan du da se hvad den går pr liter

• #2   19. okt 2009 øh...antal km kørt på x antal liter

• #3   19. okt 2009 okay

1) aflæs kilometer/triptæller efter fuld optankning.

2) Kør

3) tank

4) antal km kørt / antal liter tanket. (heraf km/l)

vupti

• #4   19. okt 2009 km kørt, divideret med liter brugt

• #5   19. okt 2009 Fuld tank.
    Kørt 400km
    Tank fuld igen. 20L

Lig med, 400/20= 20 km pr. L

For eget vedkommende, heder den mere noget i stil med
    245km/17L =14,4km pr. L

• #6   19. okt 2009 faktisk så står det hvordan man gør det lige her km/l. da / betyder divideret med : )

• #7   19. okt 2009 208 km 9 liter= 23,111111111111

• #8   19. okt 2009 kilometer pr. liter

• #9   19. okt 2009 takker der var det:)

• #10   19. okt 2009 Fyld tanken helt op, kør herefter 100km, og fyld igen helt op.. Tag det antal litetr du har fyldt ind.. dvs. 100/x hvor X altså er antallet liter du lige har fyldt på.. logik smiley

• #11   19. okt 2009 Jeg vil gerne lige smide en lidt anden vinkel på det her. Prøv at fylde din cykel og aflæse kmstanden.

Kør så et stykke tid 5-10 tankfulde, noter, hvor mange l du hælder på i alt, og aflæs så efter perioden, hvor mange km du har kørt. ASå regner du.

Helt specielt på MC, hvor tanken er relativt lille ift, den usikkerhed, der er vedr, fyldning, få du en meget bedre måling på denne måde.

• #13   19. okt 2009 enig der..

10-15 L er for usikkert at måle over..

man kan hurtig få en afvigelse på 1km/L..

• #14   19. okt 2009 du kan også bruge den metode som synshallerne bruger for at beregne km/l.

den er som følger :
    Forbrug i l/100 km = 3 liter + 0,005 gange bilens egenvægt i kg

Nu er den godt nok for biler men mon ikke den kan bruges for mc også.

eks: Mc vejer 200 kg så regnestykket ser nogenlunde sådan her ud.

3 + (0,005*200) = 5l/100 km = 20 km/l.

Jeg er dog ikke helt sikker på om 0,005 kan bruges til mc eller kun biler...det finder jeg lige ud af imorgen

• #15   19. okt 2009 Hehe galt i fylder godt nok på kommentarerne. Man kan da sige at i ikke sparer på krudtet smiley

Carsten det er bare i orden ellers må jeg lige holde øje når jeg fylder på igen næste gang smiley

• #16   19. okt 2009 Jeg synes du skal pille tanken af og tømme den, så skal du skylle den helt ren med vand, derefter lader du den tørre i solen og når du er sikker på at den er HELT tom, så monterer du tanken igen og påfylder nøjagtig afmålt 1 liter.

Du tager derefter et målebånd i lommen (jo længere jo bedre) og så kører du indtil den går i stå og derefter måler du med målebåndet mens du trækker cyklen hjem....

Resultatet skal overhovedet ikke beregnes eller noget, du får direkte angivet hvor langt den kører på 1 liter......

Go' tur

• #17   19. okt 2009 Rene V.....Total griner

• #20   19. okt 2009 Rene V:

Kan man få et så langt målebånd, og i så fald kan man have sådan et i lommen?

Alternativt kan man jo tage en snor med og så måle DEN derhjemme, hvis det er..

Der vil vel være lidt afvigelse i forhold til sving og knæk og bøj på målebåndet..

• #21   19. okt 2009 @ Kasper K:
    Yep havde den i tankerne, men......

1) Anede ikke hvad den hed og
    2) hvis jeg fandt navnet ville ham jeg gav rådet til muligvis ikke kende navnet....

;o)

• #22   19. okt 2009 Nu vi er ved de alternative forslag, så er følgende også en mulighed, hvis du har en ret præcis vægt:

1. Vej cyklen (det er ligemeget, hvor fuld tanken er, blot der er benzin til mindst 1 km)
    2. Kør 1 km
    3. Vej cyklen igen

Nu skal du bare kende massefylden for din benzin for at kunne udregne forbruget.

Bemærk: Der skal der være nye dæk på ved begge målinger, da de jo også bliver slidt på den kilometer og derved bliver lettere.

• #23   19. okt 2009 Snetyven

1 Liter benzin vejer 0,72 kg

• #24   19. okt 2009 crap....ser lige jeg har tastet forkert i den første beregning
    Der skulle jo stå
    3 + (0,005*200) = 4l/100 km = 25 km/l.

Og når jeg så lige ser den beregning så tror jeg sgu ikke den med de 0,005 holder så langt.

Jeg finder lige ud af noget imorgen som lovet tidligere (arbejder i en synshal) smiley

• #25   19. okt 2009 Alt afhængig af hvem jeg kører tur med går min mellem 13 og 19 km pr liter, og en tank eller to smutter jo hurtigt på en dagstur, så som Knud siger, ha en lille statistik kørende i baghovedet..

men udsvinget er nu egentlig ret voldsomt. kør pænt og bliv belønnet med ca 300 km pr tank, giv den kæppen og bliv straffet med sølle 200 km pr tank, det gør sgu lidt en forskel at køre morfar... ikke mindst økonomisk

Kim.

• Godsejeren
    Godsejeren Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 15
    #26   19. okt 2009 RE: Snetyven

Den går ikke! - ved din (ellers fine) metode må der modregnes vægt af vejsnavs der sætter sig på cyklen under test-turen...

- endvidere skal der også ligge en nøjagtig udregning af vægten af afdryppet, eller afbrændt motorolie i løbet af den kørte kilometer...

Hehe!! ;O))

• #27   19. okt 2009 "Den går ikke! - ved din (ellers fine) metode må der modregnes vægt af vejsnavs der sætter sig på cyklen under test-turen..."

Jeg glemte at nævne, at testen skal foretages indendøre i et rent miljø.

"- endvidere skal der også ligge en nøjagtig udregning af vægten af afdryppet, eller afbrændt motorolie i løbet af den kørte kilometer..."

Det er det, der er det smarte. På den måde kan man sige hvor meget benzin OG olie, man bruger per km. smiley

• #28   19. okt 2009 Men hvorfor egentlig bruge tid på, at regne forbruget ud? Det er bare med at få brugt noget benz, så den globale opvarmning kan slå igennem! Jeg synes ikke, at vejret er særlig sjovt lige nu!

• #29   20. okt 2009 Thomas P:

Der er ingen beregningsmetode på MC
    Du må desværre selv regne på den, ved at bruge en af ovennævnte metoder (fuld tank og så køre den tom og dernæst beregne den selv)

• #30   20. okt 2009 Jeg regner det også ud en gang i mellem. Så jeg har et billede af hvordan det ser ud. Den burde gå 20 km/l men den ender oftere omkring 10 smiley

• #31   20. okt 2009 det værste KASPER K: er at den globale opvarmning og medfører betydeligt flere dage med nedbør og naturfænonmener som storm orkaner des lige.

• #32   20. okt 2009 Regnvejr + MC = baaaah

Solskin + MC = JAAAAH

Kommentér på:
beregning af km/L

Annonce