{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.844 visninger | Oprettet:

Genstridigt oliefilter på Yamaha R1 06 {{forumTopicSubject}}

Argh, jeg er ved at skifte olie på R1eren, men det nuværende oliefilter sidder max fast, og det er ikke till at få af med det oliefilterværktøj, jeg har liggende. Har også prøvet at dreje det forsigtigt af med en skruetrækker og en hammer, men det rokker sig ikke. Mekanikeren, der skiftede olie + filter efter de første 1.000 km, har sikkert ikke fået det smurt lidt med olie i kanten, da han satte det på.

Hvad dælen gør man så? Hvis man flår det helt fra hinanden, får man vel problemer med at skrue centerstykket af?

K.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genstridigt oliefilter på Yamaha R1 06
  • #1   24. okt 2009 Kan du ikke stikke en skruetrækker igennem, og dreje så dreje vha. den?

    Hygge


  • #2   24. okt 2009 Som mads siger, det er det eneste der virker når skidtet sidder fast.

  • #5   24. okt 2009 det kan være pisse farlig at stikke en skruetrækker i gemmen olie filtret da på NOGLE modeller går gevind studsen langt ud i filtret, så Klaus
    jeg ville få fat på en stor papegøjetang og se om den ikke kan klare det


    mvh


  • #6   24. okt 2009 Henrik S - Ligesom kvinderne smiley

  • #7   24. okt 2009 Hvis du er på midten af filteret og gør som madsa siger, så rammer du ikke nogen fast monterede studser elle lignende.

    Skulle det værste ske - og det har jeg nu endnu ikke hørt om - at det hele så bare falder fra hinanden, så kan du jo komme til den indvendige vevindkant på filterdåsen og snuppe den af med en tang eller vride den forsigtigt op med en dorn eller en skruetrækker.

    Og lær så af det. BNår du skruer det nye filter på, så fedt gevind og ring med olie, om skru det på udelukkende med håndkraft - brug ikke værktøj.


  • #10   24. okt 2009 Knud (Vestegnen)
    det er altid en dårlig ide at slå på noget der har med en gevind studs at gøre...... og jeg har haft mc hvor studsen gik næsten hele vejen ud til bunden af filtret... kommer en skruetrækker for dybt.. ja så har vi baladen .. derfor en tang eller filter top eller ligende

    mener jeg

    : /


  • #13   24. okt 2009 Kwak.

    Bundproppen er jeg næsten enig i. Jeg gør det nu ikke på min egen ged.

    Tændrør går akkurat lige så godt med den gamle metode. I med fingrene til de er i bund. derefter får nye rør en halv omgang og tidligere anvendte en kvart. Så sidder de fast om man kværner aldrig toppen.

    Man kan altså også blive for nøjeregnende:-)


  • #14   24. okt 2009 får du det ikke af inden torsdag så skriv en pb... så kan det være jeg kan komme forbi og give en hjælpende hånd... da jeg alligevel kommer på de kanter...

    skriv lige pb senest onsdag... så ser vi er jeg alene afsted kan det sagtens lade sig gøre...
    mvh Offslow


  • #15   24. okt 2009 TIt og alt for ofte bliver mekanik skruet sammen med jysk moment som jeg gerne kalder det. Og faktisk så lige med oliefilteret der er den ikke længere end det max skal have de der 8-10 nm og det er dælme ikke meget... men nok. smiley En anden ting er at når man skal skrue ting sammen så huske og smøre, så du ikke spænder mod friktion hvis det er noget der er rustent, knastørt... og ligeledes lige få det gjort ordentlig rent.


  • #16   25. okt 2009 ja, det brænder fast det gummi skidt... Nogen gange skal man bare tage rigtig godt ved...

  • #17   25. okt 2009 Du kan købe en kop hos louis, til ingen penge, der kan være problemmer
    efterfølgende med at få filteret af, værkstedet fokkede det op, kunne heller ikke komme til med skruetrækker gennem filteret men, jeg stoppede en klud ind i koppen og det gjorde lige at jeg kunne skrue filteret af, men holdkæft hvor var jeg træt af det.


  • #18   25. okt 2009 Har fået skidtet af, men der måtte godt nok lidt vold til. Studsen er meget lille, så man kan sagtens gennembore filteret i den modsatte ende. Det sad dælme godt fast, men nu er det smurt på kanten med olie og skruet på med hånden smiley

    K.


Kommentér på:
Genstridigt oliefilter på Yamaha R1 06

Annonce