{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.346 visninger | Oprettet:

speedometer lovkrav? {{forumTopicSubject}}

i går fik jeg at vide at motorcykler fra får '91 ikke Skal have speedometer det lød som om det ikke kunne være rigtigt. men to forskelllige menesker sagde til mig, de havde selv begge to været til syn og fået det læst op fra en synsbog det lyder vildt jeg tror sgu jeg piller speedo'et af og ser hvad der sker
er der nogen andre der har prøvet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  speedometer lovkrav?
  • #1   31. okt 2009 Jeg var til syn med min mc hvor speedometer ikke virkede. Jeg fik en anmærkning på synsrapporten, men skulle omsynes eller noget.

• #2   31. okt 2009 Jeg tror faktisk ikke der er noget lovkrav om et virkende speedometer - men det ændrer ikke på ansvarligheden overfor hastighaedreglerne

• #3   31. okt 2009 Kan ikke lige huske årgang, men jeg fik synet min gamle Zundapp fra 1950 uden speedo, men det er jo også ved at være en havlgammel sag.
    Har heller ikke noget speedo på min nuværende cykel fra 73, men den er så heller ikke synet endnu. smiley

• #4   31. okt 2009 Der er lovkrav om speedometer, men ved ikke om der er årgangsbegrænsning på...

• #5   31. okt 2009 Har set nogle ældre Cafe-racere kun med RPM-tæller - og på plade. Tror dog at det er årgangsbestemt, hvis det skal være lovligt ... smiley

• #6   31. okt 2009 Speedometer er først lovpligtigt fra en gang i 91 eller 93, kan desværre ikke huske nøjagtigt årstal. Mc ér der anvendes til udlejning skal dog altid have speedo monteret.

• #7   31. okt 2009 Var til syn med min Honda, uden spedo.
    Han læste også op af bogen, hvor der stod at der skulle være spedo.
    Jeg monterede en cykel computer, og det var han tilfreds med

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
    #8   31. okt 2009 klip
    "10.04.001 Generelle bestemmelser

(1) Påbudt instrument, der skal kunne aflæses under kørslen, skal være således indrettet og anbragt, at det uden vanskelighed kan aflæses fra førerpladsen.

(2) Påbudt instrument skal være forsynet med belysning, når køretøjets påbudte
    lygter er tændt. Det gælder dog ikke, når påbudt kørelysautomatik er i funktion.

Belysningen eller reflekser herfra må ikke kunne virke generende på føreren.

10.04.002 Hastighedsmåler
    (1) Hastighedsmåler (speedometer) skal kunne aflæses under kørslen og skal vise hastigheden i km/h eller m.p.h.

10.04.020 Bil
    (1) Bil skal være forsynet med hastighedsmåler.

10.04.030 Motorcykel
    (1) Motorcykel skal være forsynet med hastighedsmåler."

• #9   31. okt 2009 Og er mc´en født med speedometer, skal det virke. Ligesom med tågelygter på biler.

• #10   31. okt 2009 det virkede bare som om de har en speciel bog i synshallen hvor der står nogle andre ting end dem der står i detaileforeskrifter for motorkøretøjer
    f.eks det med speedometer hvor henne kan man mon få sådan en bog så man kan se hvad men må?

• #11   31. okt 2009 Nåh det var sgu sandt man skal ikke ha speddometer på på en gammel MC !!!!!!!!
    10.04.030 Motorcykel
    (1) Motorcykel skal være forsynet med hastighedsmåler.
    Oktober 2009
    AFSNIT 10 Vejledning om syn af køretøjer
    10.04 Indre indretning, udsyn, særligt udstyr
    Side 50 Instrumenter
    Før 01.04.90: Gælder kun for motorcykel til øvelseskørsel eller udlejning uden

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
    #12   31. okt 2009 Før 01.04.90: Gælder kun for motorcykel til øvelseskørsel eller udlejning uden
    fører.

Så ja - først et lovkrav efter 1/4-1990 smiley

• #13   31. okt 2009 Chr.P

Du kan se på www.fstyr.dk og kigge under "Regler for Køretøjer" og dernæst "vejledning for syn af køretøjer"

Deri kan du finde ALLE de regler der glæder for ALLE køretøjer.

Happy reading

Kommentér på:
speedometer lovkrav?

Annonce