1.114 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

køb af fireblade? køb af fireblade?

har solgt min blackbird, har tænkt på at købe en fireblade fra omkring 98-99 er der nogle der har nogle erfaringer med en honda fireblade, kan konen sidde bagpå? eller er maskinen for sportsorienteret? skriv alt hvad i ved om bladen for og imod 1000 tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af fireblade?
  • #1   31. okt 2009 prøv en 929'er sc44 inden du bestemmer dig.

• #2   31. okt 2009 Jeg har en Fireblade fra 02, og kæresten siger det ikke er noget problem at sidde bag på den (hun er 1,68 høj) og tror absolut ikke det er værre på de ældre modeller.

• #3   31. okt 2009 Og skulle du finde 44eren interessant, ville jeg tage skridtet fuldt ud og vælge sc50eren (Det kunne være min hvis du er interesseret)

• #4   31. okt 2009 Har haft en Fireblade 1999 model SC33.

Synes bestemt ikke den er for sportsorienteret, faktisk behageligere, end jeg havde troet. Men den har en stejl kronrørsvinkel og kun 16" forhjul, hvilket kan gøre den nervøs i styringen synes jeg. Dækudvalget er derudover begrænset i forhold til modeller med 17" forhjul. Desuden er det en model med karburatorer og ingen indsprøjtning.

De ting brød jeg mig ikke om, og derfor bliver min næste mc ikke en SC33 igen.

Storebroren SC44 har 17" forhjul, indsprøjtning og noget mere power. Prisforskellen på de to modeller bør være cirka 10.000 kr.

Du kan finde SC33 omkring 70.000kr., SC44 fra 80.000 og op.

• #5   31. okt 2009 SC44 og SC50 må da ikke sammenlignes ???

kørestilling er markant anderledes på en sc50.

• #6   31. okt 2009 SC50 vel på alle måder er i et væsentligt højere prisniveau, og bør måske sammenlignes med mc'er på samme niveau.

• #7   31. okt 2009 Har en 05 Blade (sc 57) den er meget sports orienteret,
    bagsædet er absolut ikke konstrueret til lange ture

Og ja, prøv en sc 44 inden du betemmer dig, den har trods alt
    indsprøjtning, hvilket er absolut at foretrække.
    98-99 Bladen er til gængæld den mest touring prægede af dem alle.

• #8   31. okt 2009 du skriver at indsprøjtning er at foretrække, er den med karburator noget skrammel? kan jeg evt med mange pauser køre en tur til italien eller frankrig på blackbirden var det ikke noget problem udover ondt i røveren

• #9   31. okt 2009 indsprøtning er lig med mere jævn motorgang, hurtigere driftvarm motor,
    flere justerings muligheder, mindre vedligehold

• #10   31. okt 2009 Siger ikke at karburator er noget skidt, indsprøjtning er bare bedre

• #11   31. okt 2009 Jeg synes at 99'eren er den flotteste Blade overhovedet!

• #12   31. okt 2009 jeg havde en sc28 for et par år siden , og den var absolut ikke egnet til passager eller længere ture, for mig var kørestillingen også noget lort , efter en time fik jeg kramper i ben og lysken , min R1 er en meget bedre cykel , til næsten samme penge.

• #13   31. okt 2009 SC28 er også væsentligt mere sportspræget i kørestillingen end en SC33.

SC33 er en fantastisk mc. Faktisk synes jeg SC33 kører bedre end en SC44, og ang de "nervøse" køreegenskaber, så er det kun til man lærer den at kende. Det er en uhyggeligt præcist styrende mc - når man lærer at tøjle den i svingene.

• #14   31. okt 2009 Jesper J - ( Lemvig )

Intet problem med at tøjle nogetsomhelst her, hvis det var det, du hentydede til. Tror ikke du finder mange, der deler din mening om, at SC33 er en bedre mc end SC44. Grunden til at købe SC33 er vel ene og alene prisforskellen.

• #15   1. nov 2009 Jeg siger ikke at SC33 er bedre end SC44, jeg siger at JEG synes den KØRER bedre.
    Sc33'erens køreegskaber falder mere i min smag. Desuden sidder JEG væsentligt bedre på sc33 end jeg gør på sc44.

• #16   1. nov 2009 Når du har kørt een sådan vel kørende maskine som blackbird ,tror jeg desværre ikke at du bliver tilfreds med een fireblade, hvorfor har du dog solgt denne drøm af maskine

Kommentér på:
køb af fireblade?

Annonce