{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af dragt læder kontra andet?
  • #1   1. nov 2009 Læder er og bliver nummer et, i kontakt med asfalten.
    Men hvis du gerne vil kunne køre i alt slags vej, er det måske smartere at gå lidt på kompromis med sikkerheden, og så få noget der holder tæt i regnvejr.
    Alternativt kan du købe en regndragt til at tage over læderdragten, det har jeg selv, og det fungerer udmærket de 35km. jeg har til arbejde, men om det bliver ubehageligt på længere ture aner jeg ikke, for sådan et kropskondom, af en regndragt, er jo ikke åndbar, så man bliver jo nok våd før eller siden alligevel.

• #2   1. nov 2009 Kan klart anbefale læderdragt og en regndragt. Jeg køre med mit lædertøj i hele sæsonen, kun varieret med termofoeret.

Og til de våde dage er en regndragt super. Har kørt 5-600km i pis-øsende regnvejr, hagl og slud, på motorvej og alm. landevej, uden vandet kom igennem, og jeg havde det ganske behageligt.

Og den der med man sveder i læder når det er varmt, og fryser når det er koldt, er altså kun noget folk der ikke har lædertøj siger.

• #3   1. nov 2009 Du kan også få en læderdragt med Goretex, så er du ikke gået med kompromis med noget ...
    Men det koster $$$

• #4   1. nov 2009 Jeg synes du skal overveje rigtig meget, ved hvilke temperaturer og hvilke afstande du skal køre. Læder er kun marginalt bedre sikkerhedsmæssigt end moderne tekstilkluns. Til gengæld er tekstilklunset meget varmere om vinteren og mere luftigt om sommeren.
    Og så lige - du har ikke altid en regndragt med. Bliver man overrasket af en ordentlig gang regn, bliver læder gennemblødt, og det kan tage dage om at tørre, fordi det skal tørre langsomt. Tekstil bliver ikke nær så let gennnemblødt, og skulle det ske, dan du tørre det på ganske få timer på en radiator:-)

Og endelig - kører du til og fra arbejde, er tekstil meget let at anvende som overtrækstøj til det almindelige kluns. Læder betyder næsten altig regulær omklædning og transport af skiftetøj.

• #5   1. nov 2009 jeg har begge dele &foretrækker læder,
    Læder er og bliver nummer et,kan ikke blive bedre
    ser altså også bedre ud

• #6   1. nov 2009 hvor når bruger du motorcyklen??

jeg har begge dele

jeg solgte min tidligere læderdress, og savnede det hver dag lige siden

men har også goretex sæt, og det vil jeg sgu nødig undvære på de våde dage

så mit råd er, kører du kun i de dage hvor der er 30 grader og ingen klatter på himlen, så skal du have læder, og så kan du jo supplere med en ordentlig regndragt, til hvis du skal på ferie

• #7   1. nov 2009 Kun marginalt bedre er vist lidt af en overdrivelse Kund. Selv det billigste læder beskytter væsentligt bedre end det dyrreste textiltøj.

(link fjernet)

bemærk at der ikke var gennemslibning på noget af lædertøjet, som medførte personskade. men at der var det på alle textildragterne.

• #8   1. nov 2009 Peter V

Det kommer helt an på hvilke tests du ser på. Og så skal man jo ikke glemme at tekstiltøj også skal gennem godkendelsesprocedurer, og sidst men ikke mindst - gennemslibning på en motorbane fra 200 kmt og gennemslibniing på landevejen fra 85 er heller ikke det samme. I øvrigt er det ikke kureturene, der slår MC-ister til lirekassemænd - de gør avs og giver skader, men sjældent noget der ikke uden videre heler op - hurtigt.

Det er når man rammer en parkeret bil, en kantsten eller et træ, man virkelig skal bruge beskyttelse, og der er næppe en døjt forskel.

Jeg har selv begge dele. Tekstilet anvender jeg når det er meget varmt eller meget klamt i vejret - og så i ydersæsonerne, hvor det er godt koldt.

Eller bruger jeg læder - 2/3 mm skotsk oksehud! Ikke blødt og lækkert kænguruskind:-)

• #9   1. nov 2009 Jeg vil nu også vælge læder, det holder altså bedre, også kan det for det meste bruges igen hvis man vælter, det kan tekstil ikke.
    Men hvis du bare skal køre på arbejde og sådan noget, så er tekstil nemmest da man kan have normalt tøj på inden under, også er det meste vandtæt.

• #10   1. nov 2009 Helt rigtigt Knud.
    Den test ADAC har lavet, er gennemført med 100Km/t, så det er vel meget realistisk. Jeg er enig i, at det er når man rammer et hårdt objekt, at det bliver farligt. Men det er da meget rart at slippe for hudafskrapninger hvis man kan smiley

Jeg har også selv begge dele. Men hvis jeg kan vælge foretrækker jeg godt nok læder frem for textil, det er både mere sikkert og jeg synes det er behagligere at køre i.

Man kan jo også bare vælge det bedste fra begge verdner.
    Læder på de mest udsatte slidpunkter og resten i textil.

http://www.hein-gericke-store.com/wShop/index.php?navurl=http://server01.hein-gericke-store.com/openshop/hg?id=00000000000000dd01793286000000042a2e3cbd&Global.Storefront.Protocol=http&Article.call_origin=category&head=&Outside.reset=true&InclArtList.currblock=1&InclArtList.sortitem=&InclArtGroup.group_id=010202&navanchor=2310043

• #11   1. nov 2009 Hmm det link virkede da ikke optimalt, men søg under læderjakker og se på en Hein Gericke PSX-RS GORE-TEX® Pro Shell Jacke

• #12   1. nov 2009 jeg ved at jeg har begge dele, men det er så længe siden jeg har brugt mit tekstil at jeg ikke ved hvor fanden jeg har gjort af det

• #13   1. nov 2009 Tekstil hvis du er afhængig af din mc som transportmiddel. Læder hvis du bruger den til skæg og ballade. Begge dele, hvis du bruger den til begge dele. smiley

• #14   1. nov 2009 Lars L:

Jeg er helt enig, og de betyder, at de færreste, der begynder, køber begge dele, så hvis man skal bruge sin ged som reelt transportmiddel, så BEGYND MED TEKSTIL smiley

Kommentér på:
køb af dragt læder kontra andet?

Annonce