{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.385 visninger | Oprettet:

MC-værksted?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har tit rodet med tanken om at åbne et mc-værksted når tiderne bliver bedre.

Hva ku du/I ønske dig/jer at der skulle være anderledes for at blive kunde hos mig hvis drømmen kom i opfyldelse?

Det kan være attraktive værkstedspriser, ombygning af mc´er, forsikringsskader, vinteropbevaring alt?? Hvad er der succes i og hvad synes I der mangler i mc-branchen?

I må meget gerne svare seriøst da jeg ska bruge det som notat.

Mvh Salar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC-værksted??
  • #1   4. nov 2009 Jeg bruger ikke selv værksteder ret ofte, men en ting du burde notere dig er, at rigtig mange kunder døjer meget med uoverholdte aftaler og forfærdeligt lange UVISSE leveringstider på dele.

    Når jeg internethandler reservedele skyldes de ikke nær så meget den lille besparelse jeg kan opnå, som det skyldes, at jeg ved, hvornår stumperne kommer.

    Det tror jeg kunne være et kanongodt udgangspunkt.


  • #2   4. nov 2009 Du kunne overveje at kunderne kan kommme med deres egen indkøbte reservedele ( Det kan feks være dæk ) som du skifte, uden de bagefter bliver godt og grundigt røvpulet når regningen skal betales.



  • #3   4. nov 2009 Jeg kunne godt tænke mig at man fik personlig kontakt til den mekaniker der skulle rode med ens mc .

    At aftaler blev overholdt .

    At priserne ikke var skyhøje !! (drømmer lige her (-: . )

    At stedet IKKE beskæftigere sig med RET meget andet end at reperere mc . som en slags specialværksted iden så mange dikkedare ! .


  • #4   4. nov 2009 Et kompineret værksted,og "gør det selv værksted". Det kunne være fedt. Så kunne man evt. leje værktøj, spicelværktøj, lift m.m. Man skulle så kunne leje en mekaniker, ligesom i fitness centret, hvor man køber en instruktør, så er man selv var med til at fikse sin mc.
    Ved det måske ikke lyder godt for forretningen, men drømmer bare!


  • #5   4. nov 2009 Ring tilbage som aftalt (det er de sgu ikke gode til)
    Lad værre med at reparere for en formue x-tra uden samtykke.
    Virk interesseret/engageret.

    Det er de tre ting Jeg savner mest fra værksteder.


  • #6   4. nov 2009 Laver alt selv, undtagen forsikringsskader..
    MEN Claus ide, er ikke helt tosset, hvis man kan styrer det med værktøj osv, og har pladsen til overs. MEN er ikke sikker på at det er nemt.
    Det skal ligge tæt på et større kunde grundlag, ellers er dedt dødsdømt!!

    MÅSKE det er det rette tidspunkt at anskaffe lokalerne, nu hvor ejendoms priser m.m. er lave..


  • #8   4. nov 2009 Topløs mc vask

  • #9   4. nov 2009 martin: Uden at have set MOTORMUS, så vil jeg umiddelbart sige at jeg godt kan leve uden at han skulle vaske min mc topløs..(;

  • #10   4. nov 2009 Jeg kan i hvertfald sige nogle ting:

    1) I har kundekontakt med mig

    2) priserne er under 500 kr pr time (det kan være 3-350 kr pr time)

    3) jeg overholder mine aftaler og holder kunden informeret/opdateret hvis der skulle være nogle problemer eller at det bliver dyrere end aftalt.

    4) Kunder må GERNE medbringe egne reservedele, der er bare ingen garanti hvis reservedelen bliver ødelagt fordi det er kinavarer.

    5) Der betales DEPOSITUM ved bestilling af reservedele for mere end 600 kr

    6) Rent MC-værksted (rep af mc + forsikringsskader)

    7) Gejl/styling/tuning/ombygning af mc´er

    (hvis det skulle komme hen og blive til et gør-det-selv-værksted, kræver det man har et større areal) Men det er ikk mit mål.


    Jeg ku godt tænke mig at fremstille dragbikes, bygge racere om til dragbikes og nakedbikes til ombyggede streetfigthtere. Og speciale i supermotarder.

    Hva synes I om ideerne pt??

    Mvh Salar


  • #11   4. nov 2009 værkstedgaranti med et smil smiley


  • #12   4. nov 2009 Jeg bryder mig ikke om tanken at du/i som firma laver jeres egne ombygninger .
    Jeg frygter af den grund at MIN mc ville blive nedprioteret i forhold til jeres egne projekter .

    men det er så bare MIN mening .


  • #13   4. nov 2009 Dækmanden: Hvorfor skulle den blivenedprioteret? smiley


    Det med ombygning er noget man kan aftale mellem kunde og virksomhed....det kan være fordi du gerne vil prøve at køre dragracing i sverige.
    Så kan vi skræddersy din mc for dig efter dine behov og evt vise dig eksempler på hvordan den kommer til at se ud når den bliver færdig.
    Men jeg ved ikk om jeg har misforstået dig eller omvendt....det må du uddybe for mig smiley

    Salar


  • #14   4. nov 2009 ok så har jeg nok misforstået dig lidt .

    opfattede det som at i ville lave jeres egne bikes og sælge dem fra butikken . sådan at i konstant gik og byggede på jeres egne hvis du forstår .


  • #15   4. nov 2009 Dækmanden:

    Nej slet slet slet ikk....det er bare en bonusting det med ombygningen. Jeg ku godt finde på at bygge en cykel om fra bunden som er "min egen" og udstille den. Så kan man byde på den og bruge den til race evt.

    Jeg vil ikk bruge det som udgangspunkt for at sælge cykler. Det er der ikk særlig mange penge i. smiley



  • #16   4. nov 2009 ok . så er jeg mere rolig . at du ville tilbyde at ombygge mcère ville ikke bekymre mig . men dog tror jeg seriøst ikke at der er et marked for det .

    de folk der kører race VED hvad det koster og derfor bygger de selv :-).
    Og dem der skal begynde på at køre race køber altid noget brugt der ER klar .

    Men held og lykke med din drøm salar.
    Jeg startede selv MIN drøm op sidste år og er glad for at jeg kastede mig ud i det .


  • #18   4. nov 2009 Dækmanden: Tror bestemt heller ikk der er de store penge i KUN ombygning, men jeg tror godt der er nogle der er interesserede i dragbikes hvis man er til sådan noget smiley

    Men ja, de fleste bygger nok selv, men der findes dog også dem der ikk bygger selv, så kan de jo altid få nogle råd hvis det er smiley

    Tak tak ska du ha...det har været en drøm længe, ska bare finde ud af hvordan jeg skal udleve den og hvormeget det koster mig.

    Men det cool du kaster dig ud i det smiley Men så det måske dig jeg ska komtakte næste gang jeg ska ha skiftet dæk på bilen?? smiley



  • #19   4. nov 2009 Don T. : Jeg forstår dig fuldt ud, og har det på samme måde, det også derfor jeg prøver at finde ud af hvad I vil ha. Jeg er motorcykelmekaniker og kender folk i branchen...jeg har oplevet gode og dårlige ting på sådan nogle værksteder...og dem vil jeg ikk være med til længere....så nu er jeg arbejdsløs. Jeg vil ha mit eget. Og det ska EN gang for alle være et sted der har god omtale.

    Hvilke 2 værksteder er det? smiley


  • #20   4. nov 2009 salar .

    Dæl var ikke det der var min drøm . Det her var min drøm

    www.RPM-Raning.dk

    Så du kan sige til når du skal ud og køre race .
    Men jeg skifter nu gerne dine dæk også ;-).


  • #21   4. nov 2009 dækmanden: Aaaarrh cool nok...online væddeløb og sådan noget? smiley

    hehe...jeg ska snart ha mine vinterhjul på smiley men de ska nok balanceres først hehe


  • #22   4. nov 2009 ha ha skrivefejl :-).

    www.RPM-Racing.dk


  • #23   4. nov 2009 aaarh nu jeg med hehehe smiley Det ser sejt ud, vil jeg gerne benytte mig af ved lejlighed smiley

  • #24   4. nov 2009 du skal være velkommen :-).

    kalenderen er lagt på for 2010 . indtil videre er der 3 dobbeltdage . vi satser på at der kommer lidt mere inden for kort tid .


  • #26   4. nov 2009 jeg har det på HELT samme måde som Don T mht jesper fra VOB-MC .

    HAN kan om nogen skrue mc !!.

    og så ligger der noget i en lille flække tæt på her . de hedder Brdr stevns .
    Et par sære gutter på ca 50 år men de kan ALT .
    Og ALDRIG har jeg set SÅ rent og pænt et værksted !!!.


  • #27   4. nov 2009 Den dag jeg køber en Yamaha(gud forbyde det) så skal min maskine også serviceres af Poul. Han må være en af dk´s mest venlige mekanikere, og samtidig utrolig dygtig.

  • #28   4. nov 2009 Hvis det er drømmen så gå efter den.

    Eneste bemærkning herfra er omkring din timepris, pas på med for lavt udgangspunkt, jeg tvivler på du kan få det til at hænge sammen med 300 - 350 pr time, uden du bliver nød til at tage overpris på reservedele, eller endnu værre tage lidt for mange timer.

    Husk det er ikke kun timeprisen der gør at en kunde kommer igen, Don T kommer med opskriften.

    held og lykke med fremtiden som selvstændig


  • #30   4. nov 2009 Grauballemanden:

    De 300-350 kr i timen, kunne man bruge som et slags "åbningstilbud" over en vis periode, for at få flest kunder muligt. Jeg ved et eller andet sted gost at det ikk holder i længden. Men jeg vil bruge alle jeres råd og prøve at finde en løsning på det her.

    Men jeg ved tilgengæld også godt at det ikk kun er billige værkstedspriser der skaffer kunderne....det er ærlighed og et rent stykke arbejde. Ærlighed kommer i første række for mig.


  • #31   4. nov 2009 smiley især de sidste linier er vejen frem

  • #32   4. nov 2009 ja det er vejen frem...har også lært bare at være ærlig hvis man feks ødelægger noget...det skal man ikk være bange for at inrømme smiley

  • #33   4. nov 2009 Personligt er jeg ligeglad om jeg kan spare 100kr. i timen på at vælge et værksted. Jeg vælger efter, hvad jeg har tillid til. Tillid skabes gennem at levere et godt produkt fra start til finish, og i alle aspekter.

    PT. har jeg kun et værksted, jeg vil bruge, og det er bestemt ikke for at spare penge smiley


  • #34   4. nov 2009 En ting, som de andre rigtigt fremhæver, skal jeg på værksted, er det ikke timeprisen der er vigtigst. men snaere den tid der bruges, min er på værksted nu, forsikring, og de skal bruge mere tid, end jeg selv skal, som amatør.. men det er jo forsikringen, som betaler smiley

  • #35   4. nov 2009 Ærlighed, hurtighed og at man kan komme ud på værkstedet....

  • #36   4. nov 2009 Altså jeg vil sige ja til hurtighed, afhængig af hvad det er der skal laves...feks dækskift, skift af bremseklodser osv..det kan jeg stå inde for.

    Men et værksted er ikk en opholdstue....så siger jeg følgende: Det fint I står i værkstedet, men I har ansvaret for jer selv hvis noget springer i luften. Min forsikring dækker ikk jerers liv...er det fair? Men I må godt kigge gennem en glasrude smiley

    Mht forsikringsskader, kan det godt gå langsomt.....og årsagen er hyppigst fordi at reservedels-leverandøren har dele i restordre.

    Kom gerne med flere råd til mig smiley Jeg suger til mig.


  • #37   4. nov 2009 GOD SERVICE GOD SERVICE GOD SERVICE.....
    alt for mange steder er servicen dårlig.


  • #38   4. nov 2009 Jeg kan godt li din ide med en glasrude, måske lidt popsmart, men alle værksteder, er næsten et lille lukket rum (se Enghave/aagesen sågu, begge steder er det bitte små rum, der fungerer som værksted...)..
    MEd en stor glasrude/glasvæg, kan folk se ind, og det vil måske betrygge nogen, om der ikke er noget at skjule!! og så naturligvis en kaffestue i fred smiley

    OG kompetent rådgivning!!! glemmer ikke tidligere hos Stevens på Amager, havde han en person ansat, som ikke kunne svare på de nemmeste spørgsmål, og heller ikke gjorde sig umage for at finde de svar. DERFOR har jeg ikke handlet der siden.



  • #39   4. nov 2009
    Jesper S:

    glasruden om den er popsmart eller ej, så tror jeg der vil være succes med det....og en kaffestue smiley Og ja, folk vil nok føle sig mere trygge med ideen, både med værkstedstid og regning. Hvorfor skjule noget over for kunderne...det jo trods alt dem vi lever af.

    Okay ked af din oplevelse. Jeg er lige blevet fyret fra stevens pga nedskæringer. Jeg arbejdede som mc-mekaniker.

    Hvem snakkede du med på daværende tidspunkt?

    Mvh Salar


  • #40   4. nov 2009 Salar, så har vi mødtes, jeg var en af dem, der nu og da, kom ud på værkstedet, for det kan man hos Steven.. jeg lavede lidt pc for ham af og til.

    Det var en fyr, jeg har glemt navnet på.
    Charlotte, vil jeg ikke skrive noget om, er aldrig blevet betjent af hende derude.


  • #41   4. nov 2009 Der er flere, der er inde på det, og selv om andre skriger på lave priser, så tror jeg det er vigtig på sigt, at sætte sine priser, så man har dækkede omkostninger og kapacitet til at overholde aftaler.

    Og det betyder som minimum, at skal en cykel være færdig torsdag kl. 14, så er den færdig, oh skulle det menneskelige en sjælden gang ske - at den ikke er det - så bliver kunden orienteret før han skulle have hentet den.

    Det tror jeg er meget vigtigere end om en regning bliver 300 kr større eller mindre


  • #42   4. nov 2009 Der er alså for mange ting i de ting vi ønsker og de ting vi vil betale for , så tingene ikke hænger sammen mere

    Der bliver talt om timepris på 3-350 kr det er så = 260 kr ex moms og en mdr løn på ca 42000 kr , hvis man arbejder 52 uger om året uden sygdom og ferie og kan faturer 100 % timer , allerede der knækker filmen , og alle banker vil heldigvis stoppe samtalen der

    Så skal der betales husleje -strøm -varme - revisorer - tlf - fatureing og 228 andre ting , men det er meget nemmere hvis man går ind på rep brancen og ser deres dæknings bidrag

    Hvis man så også selv vil til at komme med reservedele , så springer kæden da helt ,

    Moderne værktøjsudstyr , som vi også kræver er alså ikke helt billig , og hvis man skal kunne servicere mange mærker , så kræver det en del

    Jeg tror heller ikke på at det bliver billiger af at vi gerne vil se på , tværtimod , jeg kunne godt se mig selv når en fremmet skulle pille min højt elskede kåbe af Grrrrrrrrrrrr , jeg tror på at det vil tage en time extra + 3 skæderier inden vi er færdige

    Vedr reservede , og lovning på hvornår den er færdig , tror jeg de danske forhandler gør hvad de kan for at få afleveret Mcerne og få nogen penge i kassen

    Og for mange er ordet service = gratis , det kan der ikke ændres ved , ellers må i lige fortælle mig hvad det er smiley

    Jeg har selv værksted , dog ikke noget med hjul at at gøre , men der er mange lighedpunkter ,

    PS der er ikke en mekaniker der får lov til at skrue i mine MCer , det tør jeg ikke ,

    Jeg går 112% ind for at prøve noget nyt , men baggrunden skal dælme være skudsikker , så du skal alså lige se nogen brancetal ved en revisor , og udfra det se om din ide kan bære frugt for alle parter , min egen ide jeg fik for 28 år siden holdt vand , selv om de første 6-8 år måtte jeg leve på en sten
    Håber du kan bruge mit input på en måde , og er ikke negativt ment


  • #43   4. nov 2009 Jesper: hehe jeg kender dig nok hvis vi ses smiley Husk lige at sige hej når du står på langelinie smiley Charlotte er meget flink. Men hun arbejder der ikk mere.

    Casper og Allan står i butikken. Allan er også fyret

    Så det må være en af de to.


  • #44   4. nov 2009 Knud vestegnen. Jeg er enig, hvis det stod til mig, havde jeg ringet og sagt det i god tid eller arbejdet over.

  • #45   4. nov 2009 Per E:

    jeg kan godt bruge dine råd....jeg er jo trods alt kun 24, men det NU tingene skal ske, jeg har helbredet til det og er frisk.

    Og self kræver det udstyr for flere tusinde kroner og jeg ved udmærket godt hvor meget sådan noget koster....men tro mig, du finder ikk et eneste værksted der har ALT udstyret....så meget behøver du heller ikk. Det fleste programmer forgår på en cd-rom og et usb kabel system.

    Tak for dine ord


  • #46   4. nov 2009 Jeg kan tilslutte mig meget af det ovenstående, især det med selvanskaffede stumper.
    Dog skal der måske lige indtænkes et garantiaspekt, hvis folk kommer med deres egne Louis dele, og der skal skrives kvittering. Hvor ligger ansvaret hvis noget går galt. I produktet eller i monteringen? Ku godt blive et juridisk slagsmål, hvis det gik helt galt.


  • #47   4. nov 2009 vildand:

    Mht det med dele kunder slev henter, der har jeg tidlgere skrevet at jeg ikk giver nogen garanti hvis der noget der går i stykker fordi det er dårlig kvalitet.


  • #48   4. nov 2009 Motormus

    Nej men problemet vil altid opstå , lige fra et medbragt gaskabel der knækker midt i Norge til en kæde der springer og ødelægger motoren

    Du kan ikke skrive dig ud af garantien smiley

    Tror du skal starte i det små , og arbejde i weekenden , mens du stadig har en anden fast indkomst , alså hvis du ikke har en god garant bag dig
    PS find en sød pige , der ikke behøver at se dig , men stadig gerne vil sponsorer dig smiley og hvis hun har en søster siger du lige til ikke !!!

    Men det lader sku da til du har den rette indstilling til det , og godt ved at din alder osv. kan være en hemsko , men det kan alså også hjælpe dig ved at tænke anderledes og ikke så fornuftigt som de gamle hoveder smiley som mig


  • #49   5. nov 2009 Per:

    Ja den er nok svær den med delene som kunderne selv medbringer,,,der skal der tages forbehold smiley Men der ska man nok lave en aftale mellem kunde og virksomhed hvem der bærer ansvaret...evt en underskrift....something??

    hehehe... jeg råber højt hvis jeg finder sådan en pige smiley

    jeg er frisk på at gør det her, jeg mangler self en del der skal planlægges og en bank der tror på mine drømme.



  • #50   5. nov 2009 Jeg ville holde øje med konkurser, om der er mulighed for at købe inventar/værktøj/maskiner billigt..
    Den enes nød, den andens brød!!


  • #51   6. nov 2009 Tak ska I ha allesammen, jeg vil gemme alt det her og bruge det til fremtiden, så vil jeg krydse fingre for at alt går vel når jeg kommer så langt.



  • #52   6. nov 2009 Vi krydser fingre, men PAS PÅ.. det er ikke så nemt.. det har du kunne se hos steven... det er hårdt arbejde!

  • #53   6. nov 2009 Jesper.

    ja der er desværre ikk noget der er nemt når det kommer til sådan noget...men ku så for at gør det nemmere for mig selv ved at starte småt....feks et mobilt mc værksted smiley Der er da garanteret nogen der godt ku bruge hjælp på landevejene smiley


  • #54   6. nov 2009 smiley

  • #55   6. nov 2009 TVIVLER på det vil virke, MEN måske et du kan tilbyde nogle af alle dem der går i gang med noget, og strander herinde, en hånd, ved siden af etevt. dagjob smiley som en start!!


  • #56   6. nov 2009 Jesper:

    Jeg har dog hjulpet en masse...og mange af dem er dårlige betalere....men ideen er god. Folk ska bare vide på forhånd at det ikk er gratis, men billigt. Jeg har sådanset værktøjet osv og kan sagtens ordne en masse hvis der skulle være noget. Men det lyder som en god ide.

    De store tanker jeg har, vil jeg helst vente med til til når tiderne har ændret sig en kende.


  • #57   6. nov 2009 Skriv til nogle mc mekanikere at du arbejder freelance. Og hvis de pludselig skulle få brug for lidt ekstra hjælp, så kan de leje dig ind. Bare en ide :o)

  • #58   6. nov 2009 Jeg som gør det selv fusker sætter pris på jeg kan købe delene hos min mekaniker, og at han så længe jeg gør det altid står klar til at besvare ethvert spørgsmål jeg måtte have.

  • #59   6. nov 2009 Nu vi talte om værktøj
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=65332


  • #60   6. nov 2009 Dit største problem bliver nok at finde finansiering lige nu. Du bevæger dig ind på et for tiden svindende marked. Brugtmarkedet bugner med sælgere, det betyder vel også, at der er mindre at lave til værkstederne. Dertil kommer mindre indkøb af udstyr osv.

  • #61   6. nov 2009 Lars

    Nej i nedgangs tider bliver der altid mere gang i rep fremfor at købe nyt , om man er Skomager eller Mekaniker

    Men jeg kunne godt forstille mig der snart vil være basic for klargørings folk , mange af de mindre forhandler der måske har en mekaniker , har ikke tid til klargøring , og de nemme rep


  • #62   6. nov 2009 Synes nu der har været forhandler konkurser nok i år til at underbygge synspunktet.

  • #63   6. nov 2009 sådan fungere det bare ikke i virkeligheden

    hvad med din egen bil , fjernsyn , vaskemsk osv , ja alså hvis det er noget der kan laves , men som du ikke selv kan , så får folk rep i nedgangs tider

    Kender en fyr der har en stor hårdhvidevare forretning , puha den er slem for dem lige nu , meget slem , 4 ud af 6 biler er solgt efter sommerferien smiley så er det sku ikke sjovt længere


  • #64   7. nov 2009 Kaffe og kage mens vi venter - og fri adgang til Fredagspatter smiley

    Undskyld men kunne ikke lade være..

    Synes iøvrigt det er en kanon ide at du spørger "folket"


Kommentér på:
MC-værksted??

Annonce