{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

Tips til renovation af en CB750 {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Min kammerat og jeg tænker på at købe hver vores CB750 og bygge caferacere til vinter. Motor og ledningsnet er nogle af de ting vi vil have skal være 100% i orden bagefter..

Har I gode tips til
- et sted man kan få renoveret motoren? Eller skal vi gøre det selv?
- Maling af motor?
- Udskiftning af ledningsnet?
- Andet?

Kom frit med indlæg og gode ideer..

Allan :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tips til renovation af en CB750
  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #2   9. nov 2009 "renovation" den skal nok ud som storskrald smiley

• #3   9. nov 2009 *G* fandme om jeg ikke har skrevet renovation.. Godt set Fanta... Mener jo selvfølgelig renovering!!

Og tak Carsten - har kigget fotoalbums, og vil tage kontakt til Garage Danois hvis vi tager os sammen til at gøre det. Det bliver jo en større omgang, også pengemæssigt...

3500usd vil være for dyrt at starte med - max startpris er 15000DKK og helst 10 - så regner vi med at ende på 60-70k når den står færdig.

• #4   9. nov 2009 http://www.cyclexchange.net/Engine%20Parts%20Page.htm

Her er der ganske mange fine stumper. Mht modeller, så prøv at kig i England. der kan du få en udemærket, kørende, K7 eller F1 for under 1000 £!

Her kan du i øvrigt også få en bunke gode fif's:

http://www.satanicmechanic.de/

Men gør op med jer selv, om det er noget i VIRKELIG vil! I banker en masse guld af efter noget, som i aldrig vil kunne holde udgifterne hjemme! Faktisk vil IT-Factory aktier være et bedre investeringsobjekt end at kaste tuningspenge efter en god gammel Honda!

Jeg synes i øvrigt, at i skulle skrue selv. det er altså lidt federe, at vide, at man selv har haft fingene langt inde i tarmene på sin model! Og en CB'er er altså ikke raketvidenskab. Kræver blot lidt omhyggelighed!

Har i øvrigt lidt den samme ide. Jeg skal blot have afskibet en fin ældre GPz 1100, før jeg kan gå i gang med det kreative!

Var du i øvrigt klar over, at hvis du monterer std. 836 cc Wiseco stempler i en F2 topstykket model, så passer det stort set med kompressionen? Og så er en turbolader jo pludselig tæt på!

• #5   9. nov 2009 Ups!
    Hold dig fra Satanic mechanic! Den er totalt tilspammet i forum!

• #6   10. nov 2009 Havde en gang en cb 750 F2 !!!!!!

Rigtig god cykel !!!!!!!

836 ccm kan godt holde hvis man husker en ting !!!!!!!!

montere en Oliekøler !!!!!!!

de to inderste stemple for ikke kølling nok pga af godstykkelsen i cyllinderforing.
    65 mm boring ! standard er hvist 60 mm. !!!!!!!!

hvis jeg skulle bygge en cafe racer vil jeg bruge en K7 eller en F1 eller f2 de har stærkere dele i motor.

hilsen Kenneth.

• #7   11. nov 2009 Tak for indlæggene indtil videre :o)

Vi arbejder videre med sagen. OGså selvom vi godt ved det nok vil koste os 20-30000 at have fornøjelsen af at bygge vores egne.
    Indtil videre mangler vi dog stadig selve cyklerne - de bedste tilbud vi har fået er ca 15000 for en der skal renoveres. Kan det ikke gøres billigere?

Allan :o)

• #8   11. nov 2009 1200 £ for en K7'er fra 78 eller 1650 £ for en tilsvarende, der dog skulle være renoveret! Afgiften ved jeg ikke noget om, men den burde være lav for en 31 år gammel cykel!
    Jeg tror, at de bedste tilbud findes på den anden side af Nordsøen! Ellers prøv på mobile.de eller tilsvarende. De danske mekanikerlønninger har altid gjort det lidt "u-interessant", at udføre de store vedligeholdelsesarbejder på de ældre cykler. Noget der ikke er så udtalt i udlandet! Så du vil finde de bedst vedligeholdte udenfor landets grænser. Samt der er et større udvalg!

Her er i øvrigt et godt link til diverserier:
    http://www.discovolantemoto.co.uk/

• #9   11. nov 2009 Enig, der er nok lidt penge at spare hvis man vil have en fint renoveret én.. Men 12000 for cyklen, 3000 for transport, 5000 for afgift og 1000 for syn og plader giver 21000 og først derefter skal jeg til at skille den ad og købe dyre dele til - det går ikke. Så mange penge er jeg alligevel heller ikke villig til at smide efter det :o)

Der er arbejde på siden lige nu, men glæder mig til at tjekke den når den er åben igen :o)

Kommentér på:
Tips til renovation af en CB750

Annonce