{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

Hjælp søges til valg af mc! {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg står og skal til at købe mine første rigtige mc.
Jeg er 19 år, ca. 1.81m høj og vejer 70 kg.
Erfaring: Jeg har tidligere kørt motorcross og atv, + knallert (Suzuki SMX med 6 gear - den var tunet og kunne næsten køre 80km/t ;-D).
Jeg kigger primært efter en "street"-bike, af hensyn til forsikringen. Min drøm er en dag at eje en R6.. Så jeg skal ikke have en cruiser smiley
Jeg har hørt en masse gode ting om en GS500e, billig i forsikring, ikke det store værditab osv osv. Men jeg synes den ser lidt kedelig ud smiley Hvad med en SV650k5? Er det en god og solid mc (ruster den let? hvilke fejl fremkommer typsik? osv). Hvad er der ellers af mc'er der kan anbefales (forslag må meget gerne begrundes smiley ).
Jeg skal primært bruge mc'en til at køre frem og tilbage mellem Frederikssund og KBH (40-50km pr. tur - landevejs/motorvejskørsel). Jeg har endnu ikke undersøgt om man med lille mc kort må køre med passager bagpå? Hvis man må, er det ikke utænkeligt at jeg sommetider vil benytte mig af dette..
Det er ikke så vigtigt hvad mc'en koster, det er mere vigtigt hvor stort et værditab der er på den, da det jo er det man reelt kommer til at betale.

På forhånd tak

Theis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges til valg af mc!
  • #2   13. mar 2006 For at starte fra bunden.... Du må godt køre med passager med lille kort, så ingen bekymringer der.
    Hvis vi bare skal nøjes med at nævne de Japanerne så er der mange:
    Honda NTV650, Hawk 650, CB500, CBF600, CB600 Hornet, CB750 Seven Fifty.
    Kawasaki ER5, GPZ500s, ZR550 Zephyr, ZZR600 (kan svinge meget med forsikring), ZR7(s)
    Suzuki GS500 (de kender selv til dens forcer), GSF600 Bandit, GSX600f, GSX750n (Naked maskine der er sjælden i DK) GSR600 (ny maskine, så værditabet er svært at sige noget om endnu), SV650(s)
    Yamaha XJ600 Diversion (lidt kedelig MC, men bedre end den ser ud til), FZS600 Fazer, FZR600 US

    Nogle af forsikringselskaberne er til at handle med når man fortæller dem at MC'en bliver droslet til 34Hk, og så kan en ZZR eller en FZR godt være til at betale.
    Ingen af MC'erne har nogle typiske skavanker (på GS500 er rust på stellet og olieforbrug det man skal være mest opmærksom på), og de er alle rimelige populære MC'er så der skal nok være mulighed for at de kan sælges igen til en rimelig pris.
    Brug tid på hver af de MC'er der fanger din interesse, og hvis bagsædet også har betydning, så tag en med der kan godkende det. Er trist at have en passager på, som skal have pause efter 30 min kørsel

    /
    Jesper


  • #3   13. mar 2006 nyere mc´er ruster stirt set ikke, da de fleste metaldele er lavet i alu smiley
    Men derfor skal du alligevel passe på, da alu og salt ikke ern en god sammensætning


  • #6   14. mar 2006 Tusind tak for alle jeres indlæg!
    Der er søreme mange jeg skal til at læse om.
    Men da jeg skrev SV650k5, mente jeg modellen uden kåbe (eller hvad man skal sige? - (link fjernet) - så modeller som GPX600r er ikke interessante da jeg tror de er rimelig dyre i forsikring? Eller tager jeg fejl? Jeg har nemlig ikke nogen anciennitet.


  • #7   14. mar 2006 (link fjernet)

    linket ovenover virker vidst ikke...?


Kommentér på:
Hjælp søges til valg af mc!

Annonce