{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Periodesyn på MC?
  • #1   17. nov 2009 what ? det må da være en and , har da godt nok ikke hørt der er indført periodisk syn på mc ? ? P
    ?

• #2   17. nov 2009 Måske er din cykel fejlagtigt blevet indregistreret som skole-cykel? For der er da periodesyn på MC'er, så vidt jeg ved...

Dobbelttjek lige din registreringsattest igen, og se, om der står noget med skolecykel et eller andet sted.

• #3   17. nov 2009 Jeg vrøvler... Jeg mente: For der er da IKKE periodesyn på MC'er, så vidt jeg ved.

• #4   17. nov 2009 Nej jeg har heller ikke hørt det skulle være vedtaget, så jeg går da ud fra de har kvajet sig igen deroppe. Var egentlig bare nysgerrig om det var en enkelt smutter, eller om det var en større kage de har lavet smiley

• #5   17. nov 2009 Har heller ikke hørt noget om det, lyder som en fejl

• #6   17. nov 2009 Skolecykel... Nu du nævner det så mener jeg faktisk den har været ejet af en kørelærer engang... men den har haft flere ejere siden da

• #7   17. nov 2009 Hvis den har været brugt som skolecykel, er det helt sikkert derfor. Ring til skat imorgen, og hør, om den stadig står som skolecykel.

• #8   17. nov 2009 Ja ringer til dem i hvert fald for jeg har ikke tænkt mig at køre den til syn smiley
    Undrer mig bare lidt over det, da jeg ikke kan se noget om det på reg. og den har været afmeldt inden jeg fik den. Men nu må vi se hvad de siger i morgen

• #9   17. nov 2009 haha...sejt...kunne da egentlig være sejt hvis der bare lige pludselig dukker indkaldelser op hos alle mc ejere smiley
    fårk der var nogen der ville få travlt så

• #10   17. nov 2009 Hej
    Hvis den er indregistereret som skolecykel skal den synes hvert andet år fik jeg at vide da jeg ringede til Færdselstyrelsen efter vi fik en indkaldelse til syn af min kones mc som vi fik indregistreret til skolecykel i forb. med hun tog mc-kørekort. Vi skulle bare skynde os at få den anmærkning om brug til skolecykel på reg attest fjernet, så kan du undgå at skulle til syn. Skynd dig at køre en tur omkring Skat og få anmærkningen fjernet så slipper du for syn. Det er gratis. (surprise!!)
    Det hele foregik i sommer så det er ret friskt smiley
    Den kan sagtens have været indregisteret som skolecykel selv om den har haft flere ejere siden den kørte som skolecykel.

mvh
    Niels

• #11   17. nov 2009 Ja den kan sagtens have været reg som skolecykel, men mener bestemt at den er ganske alm reg nu. Kan i hvert fald ikke se noget om det i mine papirer. Der er da heller ikke noget der skulle forhindre at den kan synes, så det er ikke derfor. Fik da bare lidt en overaskelse da jeg åbnede brevet hehe

• #12   17. nov 2009 INFO.
    Der står "øvelseskørsel" under supplerende bemærkninger på bagsiden af reg. att. (den nye type) hvis den er reg som skolecykel

• #13   17. nov 2009 Det var pokkers det står der også!
    Det har jeg godtnok ikke lagt mærke til før.
    Ja så er mysteriet jo løst smiley

• #14   17. nov 2009 Men så er det altså også slut med at øve sig smiley

• #15   17. nov 2009 Carsten "blackbird" H
    haha...sejt...kunne da egentlig være sejt hvis der bare lige pludselig dukker indkaldelser op hos alle mc ejere smiley
    fårk der var nogen der ville få travlt så

nej det ville da ikke være særligt sejt? kan også se på din cykel du skal have dine potter af? eller arbejder du helt tilfældigvis ved en synshal. smiley så du ikke behøves og gøre som alle andre = fuldtændig spild af tid

• #16   18. nov 2009 Harbo>>>ja jeg arbejder som synsmand, men det ændrer ikke ved at mine potter sagtens kan gå gennem syn, da de ikke larmer unødigt eller mere end +3 db som er en lovligt overskridelse af normal støjtal...udover det så er min cykel ikke indregistreret i DK og kommer aldrig til det....der skal svenske plader på da jeg flytter derover inden næste sæson.

Netop som synsmand er det, i mine øjne, meget vigtigt at mit køtj er i lovlig stand....hvilket signal ville det ikke være at sende til andre....og jeg har heller ikke xenon lys på min bil af samme årsag smiley

• #17   18. nov 2009 Niels S>>>>er et køtj indregistreret til skole/øvelses kørsel skal det synes hvert år..ikke hvert andet år som du har fået af vide.

• #18   18. nov 2009 Ikke korrekt Carsten !

Synsbekendgørelsen §55
    Stk. 2. Følgende køretøjer er underkastet periodisk syn første gang to år efter første registrering og derefter med to års mellemrum:
    1) personbiler til højst ni personer, føreren medregnet, der benyttes til udlejning uden fører eller til øvelseskørsel, og
    2) varebiler (tilladt totalvægt på højst 3.500 kg) og motorcykler, der benyttes til udlejning uden fører eller til øvelseskørsel.

• #19   18. nov 2009 hmmm....så er det da underligt at de kommer hvert år

• #20   18. nov 2009 Endnu mere underligt, at synsfolkene ikke kender reglerne?

• #21   19. nov 2009 Kasper>>>>>nu syner jeg bare de køtj der kommer...så må folk sgu selv holde øje med hvornår de skal og ikke skal til syn...det er ikke mit job at holde øje med...jeg er ikke babysitter....er man voksen nok til at køre bil mc er man også voksen nok til selv at holde styr på tiderne

• #22   19. nov 2009 Ja det kan ikke være hvert år skolecykler skal synes, for så havde jeg vel også fået en sidste år smiley

• #23   19. nov 2009 LB>>>>korrekt...

Kommentér på:
Periodesyn på MC?

Annonce