2.032 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Lille - stor MC kørekort? Lille - stor MC kørekort?

hej MCG, jeg går og tænker lidt på om jeg skal have det lille MC kørekort når jeg bliver 18.
Men jeg har nogle spørgsmål jeg håber i kan svare mig på smiley

Hva koster det ca at tage et lille MC kørekort?
Hva koster et stort?
Koster det mindre at tage stort kørekort hvis man i forevejen har det lille?
Går en Aprilia RS125 ind under lille mc?
Er der noget ved at køre på en lille MC? (ved godt der er delt mening, men jeres mening)

Det var vist det, på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille - stor MC kørekort?
  • #1   23. nov 2009 søg i forum der finder du nok 100 indlæg om dette

• #2   23. nov 2009 Hvis du tager mc kortet inden for 2 år efter du har taget til bil kan du spare nogle timer. Jeg tror jeg gav ca. 6500 for mit den gang.
    Hvis du skal tage et uden rabatten koster det ca. det samme som et kørekort til bil.

Jeg startede selv på en maskine der var droslet, og det var fint til mig ihvertfal.
    Så vidt jeg ved har RS125 lige de 34 hk den må have så den kan du fint køre med lille kort.

• #3   23. nov 2009 tag det lille når du bliver 18 også bliver det kvit og frit opgraderet efter du har haft det i 2 år

• #4   23. nov 2009 Jonatan:
    Så det koster ikke noget at "opgradere" fra lille MC kort til stort? smiley

• #6   23. nov 2009 - jeg gav 9500 kr. for mit kørekort, de er steget end del siden sidste år, da der er kommet 5 prøver som man skal kunne bestå

- et stort koster det samme som lille det er bare om du er 18 eller 21 når du begynder ved kørelæreren..

- lad os sige du er 20 år og du har lige fået dig det lille kørekort, så bliver du 21 år og vil gerne have det store kørekort, det kræver så at du enten venter i 2 år eller tager til en ny køreprøve som koster omkring 1300 eller sådan noget ?

-en aprilia rs 125 går ind under lille kørekort ja

- og ja der er masser ved at køre på lille kørekort.. vil da nok ¨påstå at der er mere sjov ved at starte på en lille og lære at køre, end det er at starte på en stor hayabusa og ikke kan styre den..

• #7   23. nov 2009 Loven siger at du skal være over 21 for at kunne få stort kørekort til MC. Hvis du tager det som 18 årig, bliver det automatisk opgraderet fordi du har haft kortet i 2 år. Men hvis du tager det som 20 årig skal du betale for en NY køreprøve til MC, når du bliver 21 til stor MC.

Rs125 går under lille MC, hvis den overholder kravene til mc. Under 34 hk. og vist nok 450 ccm. Lille

Over: stor smiley

• #8   23. nov 2009 mark c det har intet med kubik.. men KW du må jo også gerne drosle en 700 eller 900 og køre på den smiley

• #9   23. nov 2009 Mark C: Det er har intet med ccm at gøre, drossel en hayabusa til 25kW og du må køre den med lille kort!:)

• #10   23. nov 2009 så længe den ikke har over 34 hk. smiley

• #11   23. nov 2009 vi stopper diskutionen her smiley
    Mange tak for jeres svar allesammen smiley

• #12   23. nov 2009 Jeg står i en situation her.

Jeg tog mit kørekort mens jeg var 19 år og i september måned. Nu er jeg 20 år og bliver 21 til feburar. Jeg har ikke haft den 2 års erfaring.

Skal jeg så vente til næste år september hvor jeg har 2 års erfaring, eller får jeg automatisk det store kørekort til feburar hvor jeg bliver 21 selvom jeg ikke har de 2 års erfaring.

• #13   23. nov 2009 som jeg har forstået det fra de andre skal du vente til du har kørt i 2 år smiley

• #14   23. nov 2009 Men når du er 21 så burde man jo automatisk så det store.

• #15   23. nov 2009 bump

• #16   23. nov 2009 umpd

• #17   23. nov 2009 Aldersbegrænsning:
    18 - 21 årige kan kun erhverve kørekort til LILLE MOTORCYKEL.

Efter 2 års kørsel kan der køres stor motorcykel uden prøveaflæggelse.

Hvis du er fyldt 21 år, inden de 2 år er gået som indehaver af kørekort til lille mc, kan du aflægge en praktisk køreprøve på stor motorcykel og vil så kunne køre på alle motorcykler.

21 årige eller ældre kan straks erhverve kørekort til STOR MOTORCYKEL

• #18   23. nov 2009 PIk.

Så skal jeg til en praktisk køreprøve.

• #19   23. nov 2009 det er upraktisk

• #20   23. nov 2009 Ok.

• #21   23. nov 2009 Vent til du har haft kortet i 2 år med at kør stor MC, det en del billigere end at tage en ny prøve smiley

• #22   23. nov 2009 Det er først til september næste år. Jeg har også lige investeret i en mc til 33k .

En ny prøve? Hvor mange penge snakker vi om?

• #23   23. nov 2009 hva fanden er det for en lorte regel ?!?!?

hvis man er 21 år og 1 dag så får man automatisk stor kørekort..

men hvis man er 20år og 1 dag når man har taget det lille kort.. og 1 år senere har når man blir 21 har man 1 års erfaring men man får ikk automatisk det store kort... HUH ?? man skal dvs vente til man er 22...

• #24   23. nov 2009 Mirza: Simpelt sagt, så er det kun 2 måder at få stort kort på:
    1: Have haft det lille kort i 2 år (så bliver det stort uanset alder)
    2: Tage køreprøve på stor MC, hvilket kun kan gøres hvis man er fyldt 21.

• #25   23. nov 2009 Forskellen ligger i hvilken MC som køreprøver er bestået med.

En 21 årig består prøven med STOR MC
    En 20 årig består med LILLE MC

Køreerfaring er kun en tællende faktor når den er på 2 års varighed ellers tæller det intet

• #26   23. nov 2009 Mener en prøve koster 1500

• #27   23. nov 2009 altså ville det være dumt at tage stor køreprøve som 20 årig og 350 dage..

mærkeligt system.. men så blev man klogere, hvis klogere er det rette ord.. smiley

• #28   23. nov 2009 jeg har hørt der er kommet ny stor køreprøve siden sidst ? hvad indebære det hvis det passer. er sku lidt nysgerrig. fordi da jeg tog var eneste forskel jo cyklerne, prøven var jo bare at kører 15-20 min i byen.

• #29   23. nov 2009 Mirza: Du kan slet ikke tage stor køreprøve som 20-årig.

• #30   23. nov 2009 Jeg har her d. 2 sep taget kørekort til MC, og var igennem baneprøven. Min prøve så sådan her ud.
    Selve køre prøven starter med at man som til bil bliver spurgt om div. på cyklen - bremser, lys, styrtøj osv. .
    Baneprøven startede ved at jeg skulle trække min MC frem og så 90 grader til en af siderne.
    Mc startes og man kører i snegle fart på en lille keglebane ( det kræver en god balance skal jeg hilse og sige). Efter keglebanen køres der med ca 30 km fart uden om 3 kegler der er placert i starten, midten og slutningen af en stor bue, hold farten og hold fokus på næste kegle.
    Så er der en katastofe opbræmsning med ca 50km. og til sidst en dobbelt undvige manøver også med ca 50km fart.
    Man skal bestå bane prøven for at få lov til at komme ud i trafikken i ca 20 min. Alt i alt var jeg til køreprøve i ca 45 min.

Rikke

Kommentér på:
Lille - stor MC kørekort?

Annonce