7.175 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Solgt, men ikke omregistreret :( Solgt, men ikke omregistreret :(

Hey folkens.
jeg solgte min Suzuki Gs500 i sidste måned.
der blev lavet FDM slut sedler på køb/salg. som begge parter har fået. hvor der udtrykkeligt står at køber har en frist på 3 uger fra købs dato til at om registrere køretøjet.
Det sure er så at nu 6 uger efter, jeg snakker med forsikringen, og spørger hvorfor jeg ikke har modtaget nogle penge retur, der siger de så at jeg jo stadig er ejer af begge cykler i min profil. og at den IKKE er blev omreg'et.

mit spørgsmål er så, Hvad søren gør jeg her ? Forsikringen siger de ikke bare kan fjerne forsikring fra et køretøj der ikke er afmeldt eller omregistreret.
Jeg kan jo ikke afmelde den uden nummerpladen, som jo sidder på cyklen.

håber på lidt gode råd fra nogle der evt. har stået i samme situation. fordi sådan lidt forsikrings penge retur ville jo lune godt her til jule måneden smiley
takker på forhånd

/ Andreas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Solgt, men ikke omregistreret :(
  • #2   30. nov 2009 Du daffer ind til Skat (motorkontor) med din slutseddel , der har de en blanket der skal bruges i din situation .Har lige det samme problem med en Campingvogn jeg solgte i marts , nu er der kommet en opkrævning på vægtafgift .Daffede til Skat og den blev afmeldt med det samme.

• #3   30. nov 2009 Det er sgu super når folk ikke holder deres del af en aftale. Mener du skal gå ned på dit lokale motorkontor, med din slutseddel i hånden. Er næsten sikker på de kan hjælpe dig. Mener du kan overføre registreringen af cyklen til ham...

Søren

• #4   30. nov 2009 jeg afmeldte min og så fik jeg brev fra skat..

skrev den nye ejer ned på køretøjet, så kunne policen hente pladen og det hele. havde selv lavet købs/salgs papir fra fdm og skrev det samme som dig med 3 uger

• #6   30. nov 2009 Ricki (Ønsker bytte til nyere R6) H : har jeg gjort, men så skal den lige på værksted engang i næste uge inden der sker noget osv. du ved. det kan jeg ikke bruge til så meget :S og tvivler på jeg lovligt på snuppe pladen, medmindre den stadig tilhøre mig eftersom jeg betaler vægtafgift og forsikring pt. syntes stadig det er lidt, ehmm ja smiley

Bjørn O : lyder som et forsøg værd, hehe.

Søren B : så kan de gøre sådan at han pludselig har den i hans navn ? det er jo ligesom den vej vi skal ned af alligevel, så slipper han jo også for at gøre det smiley

mange tak skal i have. jeg må prøve at høre dem ad. er det ikke torsdage de har åbent "længe" ?

• #7   30. nov 2009 kongen af ostepops . : det er skam ikke noget jeg har skrevet, sådan er formularen jeg hentede sku, mht. til de 3 uger.

Dannie : mit forsikrings selvskab siger de ikke kan afmelde forsikring på et køretøj som stadig står hos skat som "kørende" altså med plade på. så det ville de ikke gøre.

• #8   30. nov 2009 prøvede det ved min 45 scooter engang, der fik jeg forsikringselskabet til at melde scooteren "rød" hvilket åbentbart betyder at det popper op hos politiet hvis de stopper den eller lignende..
    der gik kun 2-3 uger efter den var meldt "rød" til den blev afmeldt smiley

• #9   30. nov 2009 Søren B * Århus * : køber har selv sagt han ikke har omregistreret den efter jeg spurgte ham, netop fordi mit forsikrings selvskab sagde den stadig stod med mig som ejer.
    og hvis han ikke har gidet at tage på motorkontoret efter 6 uger, jamen hvor længe kan der så gå ? hehe. syntes sku det er sådan lidt, han har jo skrevet under på 3 uger, så det må jo kaldes en aftale.

• #10   30. nov 2009 Bo A : det var selvfølgelig også en mulighed. syntes bare det er lidt trist med politi, og alt det der at tage pladen. så koster det ham også lige det ekstra at købe en nummerplade. men på den anden side koster det jo også mig penge at den ikke bliver omreg'et. og det er jo heller ikke helt fair efter min mening.

• #14   30. nov 2009 Ned på SAKT med dig i morgen. Så er den sag ude af verden. SÅ skal du bare sætte dig ned og vente på brev fra SKAT.

Køber har selv skrevet under, ham skal du sgu ikke have ondt af.
    Det havde jeg af en tidligere køber, det var dog en veteran, så det var små 100,- det drejede sig om, men det er sgu ligeså meget princippet.

• #15   30. nov 2009
    Søren B * Århus * : ja hvis den ikke var solgt ville de normalt godt bare fjerne forsikringen. men ikke nu grundet salget.

Dannie : jeg siger mange tak og vil se om jeg ikke kan nå på motorkontoret torsdag.

Ricki (Ønsker bytte til nyere R6) H : ikke sikker på jeg skal stå med en tyverisag her op til jul, det bliver sku dyrt nok i forvejen smiley prøver lige med skat først. men du har ret, det kan jo blive sidste udvej i værste fald.

i skal have mange tak allesammen for dejlige og seriøse svar. rigtig lækkert !
    undskylder for evt. stavefejl og manglende viden smiley

• #16   30. nov 2009 ellers ring til rocker ronni, han klrer det med et bat for 1500 k,
    tihi, ej held og lykke med det smiley

• #17   30. nov 2009 -Lyngbye - : her handler det også lidt om små 4000,- som for mig betyder noget, men du har HELT ret, det er nemlig princippet i det ! helt enig der.

Søren B * Århus * : har IF, grundet min alder og mærke på cyklerne smiley men ellers rigtig lækkert du tilbyder sådan en super service smiley

• #18   30. nov 2009 Bo A : hahaha, neeej du, vold er sku ikke lige mig. tingene må kunne løses eftersom der er rent mel i posen fra min side af.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #19   30. nov 2009 Jeg ville bare selv køre ud og hente pladen og indlevere den.

Sådan en kegle skal ikke pisse på en aftale..

• #20   30. nov 2009 Sajmon­­™ : nej en aftale er en aftale, men jeg skal vel heller ikke pisse på loven om tyveri ? jeg er meget usikker på bare at hente pladen, det virker så koldt og forkert hvis du spørger mig. hehe.
    du har måske egen erfaring i det, uden form for bagslag? smiley

• #21   30. nov 2009 Hvorfor ringer du ikke til manden og spørger ham hvad der foregår?

• #22   30. nov 2009 4000 kr hvordan koster det det ? du har ikke kasko på vel ? men følg nu linket med omreg via skat , det andet holder jo ikke , og ring så til manden og spørg om han sender en check på det beløb det har kostet dig ,

• #23   30. nov 2009 køb af mig og det en del af aftalen at jeg omr køretøjet... gider kke alt det pis og lort....

mvh

• #24   30. nov 2009 Martin Gade [København] : Har snakket med ham, og han siger han bare ikke har nået det, og den lige skal et smut på værksted først. jeg har selvfølgelig taget kontakt til ham inden der bliver sat noget vildt igang.

michael B : jo kasko var billigere end ansvar for mig. lidt tilgrin, men det er da rart nok at kunne spare penge sammen med brand, tyveri og hærværk's forsikring. samt den bonus at hvis jeg smadre den bliver min forsikring ikke dyrere. det er fordi jeg betalte forsikring lige inden salg, 3-4 uger inden.

• #25   30. nov 2009 evt gøre det sammen.. klart

• #26   30. nov 2009 Andreas , der er et eller andet der ikke passer smiley ansvar +kasko er da ikke billigere end ansvar ?

• #27   30. nov 2009 Alle hans dårlige undskyldninger kan du jo ikke bruge til noget. Det er indirekte tyveri. Ned på SKAT i morgen, som flere andre skriver.

• #28   30. nov 2009 michael B : altså IF ville have 7500,- for ansvar på min Gs500 men de har jo samarbejde med suzuki, så de kan lave gode kasko tilbud, og det blev på 4500,-
    og GF som ellers er billigst med ansvar pga. deres 175-999 ccm (HK underordnet) ville have 4470,- i ansvar. så skulle der jo ikke meget matematik til.

hende der gav mig tilbudet hos IF grinte også lidt da jeg fik priser på ansvar kontra kasko. kan kun fortælle hvad hun fortalte mig, mit falke blik kunne ikke nå hendes skærm smiley

• #29   30. nov 2009 Jeppe : man lære vel af det smiley

Martin Gade [København] : ja der ender jeg jo nok. men mener torsdag har længe åbent, og kan ikke nå det før.

• #30   30. nov 2009 Jeg byttede min cykel med en herinde fra, efter 1 måned ringede jeg og tjekkede hos mit forsikringsselskab, og nej han havde ikke omregistreret den, jeg afmeldte forsikringen, og sendte ham en sms om at han skulle få den ejerskiftet, da der ikke var nogen respons gik jeg op på motorkontoret, og afmeldte den for ham smiley der er ingen problemer med noget af det.
    Desværre har han maskinen til salg her, hvor han sælger den med plader, og den har ingen lovlige plade på, da den sikkert stadig står med min plade på.
    Men bare afmeld den, og hul i alle dårlige undskyldninger

• #32   30. nov 2009 ok det lyder lidt sjovt smiley med forsikringen

• #33   30. nov 2009 Johnny K : ok

Dannie : jeg ser på det

michael B : tro mig jeg var også overrasket, men på den gode måde. fedt at få fuld kasko for 30 kroner ? så skide med den ikke har den store værdi, det er jo rart at have til evt. tyveri eller en nybegynder fejl. smiley men det blev der ikke brug for på den, heldigvis.
    og hos IF røg jeg fra trin 1 til 14 med det samme. så bliver ikke billigere for mig grundet postnummer og sådan. trin 1 koster 35-36.000,- :S

• #34   30. nov 2009 Jeg ringede til politiet og de ville ikke gøre noget, jeg kune bare køre til Volsmose og hente pladerne, det havde jeg ret til sagde de! Men det endte med at jeg udfyldte en "Anmodning om afmeldelse" tror jeg den hed, men det var stadig mig der skulle stå for P bøder og hvad der ellers kom ind af døren!
    Så hvis du ved hvor den står henne MCen, så får du bare en der bor tæt på til at tage pladen af og sende den eller aflevere den til nærmeste politi, så ordner de resten!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #35   30. nov 2009 Jeg har erfaring med både at hente plader fra bil der blev solgt, og en MC retur som en idiot ikke ville betale restbeløb for.

I laver en aftale mellem jer som siger 3 uger - lige så snart de er gået, er handskerne smidt og så er det på den hårde måde det kommer til at foregå.

Jeg ville bare futte forbi og hente DIN nummerplade, og så aflevere den på motorkontoret = afmelde den. Så sender du en sms hvor der står at han kan afhente kvitteringen for afmeldelse når han giver dig kroner og øre for 3 ugers forsikring i dit navn, som han jo retmæssigt har lovet at du slap for at betale ved det han ville omregistrere den inden for 3 uger.

Jeg havde været iskold, må jeg indrømme. Det er sgu dine penge han leger med...

• #36   30. nov 2009 Politiet anbefaler og jeg citerer: " Pil pladerne af når du sælger den, eller kør ned på motorkontoret sammen"! Vi har ingen mandskab osv.....
    Alt hvad han laver er i dit navn, husk det!
    Hej

• #38   1. dec 2009 Kører du ud og henter pladen overtræder du selv loven.
    Som sagt af andre, så kør til skat og udfyld den blanket. Det betyder at køberen ikke kan få omregistreret MC'en med den plade der sidder på nu, han skal derfor indregistrere den, hvilket er dyere end en omregistrering. Og med lidt held, også syne den.

• #39   1. dec 2009 Som de andre skriver: ned på skat, og tag din slutseddel med. Du får en blanket som du udfylder og aflevere med det samme, og så er den klaret. Har selv prøvet det..

• #40   1. dec 2009 MELD DEN STJÅLET!!!!

eller kontakt køber og få tingene løst ... teknisk set skylder han dij jo 3 ugers forsikring.

• #41   1. dec 2009 Nu blev jeg jo så i tvivl omkring det der med at hvis man har afmeldt den, om man så stadig hænger på eventuelle p-bøder og den slags.
    Det nemmeste var jo at spørge fætter haps, og de oplyste at i det her tilfælde, hvor køretøjet er afmeldt, der står så i deres system dato for hvornår den er afmeldt, og man hæfter ikke for noget efter det.

• #42   1. dec 2009 Afmeld den knallert på motorkontoret hos SKAT sammen med en kopi af slutsedlen.

Alt hvad du måtte modtage af bøder og opkrævninger efter datoen på slutsedlen returnerer du bare sammen med en kopi af slutsedlen og afmeldingen.

Så har diverse "kreditorer et og kun et sted at gå hen - til køber!

DET ER IKKE DIG, DER HAR ET PROBLEM HER.

Kommentér på:
Solgt, men ikke omregistreret :(

Annonce