Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  125 vs eu scooter
  • #1   5. dec 2009 Fordi.

• #2   5. dec 2009 Og så snakker vi ikke mere om det! Det går ikke at borgerne begynder at tænke på egen hånd, så stop det!!!

• #4   5. dec 2009 Faktisk er det sådan, at i visse EU-lande må man køre 125cc som 16-årig. Sådan bliver det nok aldrig herhjemme ... smiley

• #6   5. dec 2009 16 årige ude på kørebanen,det lyder ikke godt,de umyndige skal holdes på cykelstier. bare min mening..:-)

• #7   5. dec 2009 Cakes:

Til dit indlæg kan jeg bare sige to ting:

1) der er ikke cykelstier overalt, så vi har allerede helt grønne cyklister ude i trafikken.

2) Jeg synes det er dybt beskæmmende, at dansk ungdum åbenbart er dummere og mindre moden end 16-18 årige i Norge, Sverige, Holland, Belgien, Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien, Portugal, USA, Canada, Mexico......hvor længe skal vi blive ved??

Det er kun et par år siden jeg var scooterfar til en vild teenager, der kørte voldtunede scootere - jeg havde meget hellere set ham og hans lige på en 125 eller 250 cc MC, der havde hjul, styregrej og ikke mindst bremser til forholdene.

• #8   5. dec 2009 Knud: Nu er der så også mange 16-årige i USA der påviser de ikke er modne til trafikken. Så den danske ungdom er præcis ligeså "dum" og moden som i de lande du nævner, og derfor har vi den lov vi har.
    2, andre havde nok hellere set, at du som hans far lærte ham om loven, og om respekt for fart. Så ville scooterens bremser og styrtøj passe perfekt til de forhold han kørte rundt iblandt...

• #9   5. dec 2009 Forbyd 45'erne og opret et rigtigt knallertkørekort til 125ccm for de 16-18 årige.

• #10   5. dec 2009 syntes nu godt at man kunne sætte fartgrænsen op på scootere både 30'er og 45'er, de er jo byggede til at kunne klare over det dobbelte af 30 km/t og så kunne det også være at man undgik alt tuningen, hvis nu man måtte køre 70 på en scooter på landevejen

• #11   5. dec 2009 Giv mulighed for 125cc begrænset til 70-90 som i andre lande og kræv man skal tage et rigtigt kort til dem med prøve og det hele. Indfør klippekort som til biler på det og udsæt bil kortet hvis de får bare et klip.

• #12   6. dec 2009 Jesper (Virum) P:

I teorien har du ret. Nu er det desværre bare sådan, at jeg trods min alder en gang har lovet mig selv, at jeg ALDRIG vil glemme, hvad jeg selv gjorde som 15-17 årig - selv om jeg godt vidste, hvad der var lovligt, og hvad der var gale streger.

Nu er din knægt ikke så stor, men en af de helt store fejl masser af forældre har begået de sidste 10-15 år er, at de tror, at deres børn bare skal have at vide, hvad der er rigtigt og forkert i lovens forstand.

Det er efter min erfaring ikke rigtigt. De forældre, der tror det, pålejer at narre sig selv, og de får meget ofte en rigtig grim overraskelse:-)

Det er langt klogere at gå i en realistisk dialog om ansvarlig - over for sig selv og over for andre:-)

• #13   6. dec 2009 Knud: Men man kan lære dem det er forkert at køre hurtigere end materiellet kan klare...

• #14   6. dec 2009 Og hvilken relevans har dit udsagn lige med trådens emne at gøre, Simon?

Bakker Knud helt op i hans synspunkt!

• #15   6. dec 2009 Jesper:

Man kan forsøge, men en af de ting jeg i hvert fald husker fra jeg var en 16-17 år gammel er, at de sidste man lytter til, er de gamle - især, hvis alle kammeraterne mener noget andet.

Jeg skal ærligt sige, at jeg sagde til scooterdrengene:

"OK, I kører for stærkt, og det må I ikke, men det må I selv rode Jer ud af MEN - ser jeg nogensinde en af jer på en cykelsti med 50-80 km i timen, så kommer raketten alDRig til at køre igen, og når de dukker op på parcellen her, bliver bramser, ophæng, dæk og kronrørslejer efterset!"

Havde jeg bare harcelleret og skabt mig, havde jeg været den SIDSTE, der havde hørt noget hvis deres adfærd havde medført problemer!

• #16   6. dec 2009 18 årige med bilkørekort på mc'er med op til 34 hk der intet vejer?

Nej tak.

Kommentér på:
125 vs eu scooter

Annonce