{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.100 visninger | Oprettet:

Nr. Plader på MC {{forumTopicSubject}}

Hej Mcg..

Jeg har lige et spørgsmål.. Jeg har lige købt ny MC..
Den er nysynet her ved handlen..
Jeg skal så til at have den omregistreret til mit navn nu..
Men jeg har så fundet ud af at den forsikring jeg skal have på den, falder med 20%.. Hvis jeg først tegner forsikring på den næste år (pga. så er mc'en mere end 6 år gammel)
Så jeg tænkte på at klippe pladerne nu her, aflevere dem, så den ikke blir ved med at stå i sælgers navn..
Og så her i det nye år, der vil jeg tegne forsikringen og få plader på igen..
Men så er det store spørgsmål..
Hvad skal gøres for at jeg kan få plader på igen? Og hvad koster det?
For hvis det er et større arbejde og koster en masse penge, så er det jo ikke det værd at gøre..

Håber der er nogen der ved noget om det..
På forhånd tak for hjælpen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nr. Plader på MC
  • #1   8. dec 2009 Det du skal gøre til den nye sæson er ikke svært..

du skal gå ned på det forsikrings selskab som du kunne tænke dig.
    og få et forsinkrings bevis, og så over til skat, udfylde det der mærkelige papir og op til kassen.. og vupti nye plader..

så det eneste det koster er oprettelsen af forsikringen og en nr plade..

• #2   8. dec 2009 Ja, jeg ved godt jeg skal have den omregistreret, gør jeg også af hensyn til sælgeren.. Derfor jeg vil aflevere pladerne nu her.. Så er han helt ude af Mc'en..
    Hvad koster det at få nye nummerplader?

Dvs. jeg skal bare gå ned til Skat, den 1 marts med forsikringsbevis og så udfylde nogle papirer, og så får jeg nye plader?

• #3   8. dec 2009 ( DSV )

Ja det skal du.. der er ikke så meget af gøre,, ved ikke hvad en plade koster men mener der er mellem 300 - 600 kr..

men kig evt på www.skat.dk det kan være der står noget der..

• #4   8. dec 2009 Var det ikke smartere at tegne forsikringen for de sidste måneder? Den falder vel så snart vi kommer ind i det nye år... Mon ikke det er billigere end at få klippet plader og ned og hente nye igen?

Hygge

• #5   8. dec 2009 Der er jo trods alt 3½ måned til sæsonen starter igen, så der er da nok lidt at spare ved at afmelde den nu.

En ny plade koster 590 kr incl (om)registrering.

• #6   8. dec 2009 Jeg spurgte også forsikringen om den ikke faldt ligeså snart jeg så kom ind i det nye år.. Men de sagde at når jeg tegnede nu, så betaler jeg for et helt år, og så er det først når det år er gået, at forsikrigen falder..
    Og det synes jeg er noget af en dårlig handel..
    Men hvad så hvis jeg aflevere pladerne nu her..
    Jeg har registreringsattesten, men det er jo i sælgers navn..
    Får jeg så bare en ny registreringsattest i mit eget navn når jeg indregistrer til marts?
    Og det er 590 kr for plader og omregistrering? Det er jo hurtigt sparet..

• #7   8. dec 2009 Okay.. Jeg ringer og snakker med forsikringen igen imorgen..
    Fortæller dem om mine planer, så må vi se om de kan se noget fornuft i det, og vil ændre deres udsagn i at jeg skal betale fuldt årligt beløb det næste år..
    Ellers går jeg ned og aflevere pladerne..
    Mange tak for hjælpen herinde..

• #8   8. dec 2009 Er du sikker på at det ikke først er 10. mdr næste år at det bliver billigere for dig at forsikre??? der er mange der har skæringsdato sidst på året.

Mvh Jan

• #9   8. dec 2009 Hvis vi taler kasko er det jo også meget rart at have tyveri- og brandforsikring om vinteren, for slet ikke at tale om hvis den er financieret, så er det formentlig et krav fra panthaveren.

Kommentér på:
Nr. Plader på MC

Annonce