621 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
22. maj 2006 Følger: 53 Følgere: 54 MC-er: 7 Emner: 219 Svar: 1.444
dragbarstyr til syn??? {{forumTopicSubject}}
jeg har lige fået min nye brugte cykel hjem smil.... det er en zxr 750 som jeg vil bygge til en fighter....
kan man godt kører til syn med et dragbar styr hvor der sidder blinklys i??? og et spejl??
nogen som ved dette eller skal jeg først bygge den efter den er synet??
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
spejlenes størrelse , og anvendelighed må nok være et skøn
ellers kig på kapitel 6 og 10 , på færdselstyrelsens hjemmeside i vejledning for syn af køretøjer
evt. kapitel 4 hvis dit styr er meget bredt
maj 2006
Følger: 53 Følgere: 54 MC-er: 7 Emner: 219 Svar: 1.444
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.202
maj 2006
Følger: 53 Følgere: 54 MC-er: 7 Emner: 219 Svar: 1.444
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 32
så bliver hans motorcykel svær at køre på hvis styret skulle være for bredt.... Styrets bredde må bare ikke overstige 2,55 meter og det tror jeg ikke der er mange der gør
Det kommer an på alderen men ellers skal der være 2 spejle på,
tror ellers ikke det vil være det store problem at få den synet...
maj 2006
Følger: 53 Følgere: 54 MC-er: 7 Emner: 219 Svar: 1.444
maj 2006
Følger: 53 Følgere: 54 MC-er: 7 Emner: 219 Svar: 1.444
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 166
http://www.louis.de/_4047c706a5008aa173bf26de76d5772f6a/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=490&wgr=409&list_total=44&anzeige=0&page=3&artnr_gr=10033158
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.202
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
(2) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en forblinklygte og en bagblinklygte
i hver side.
»E«- eller »e«-godkendt forblinklygte og bagblinklygte til to-hjulet motorcykel
kan alternativt være funktionsmærket henholdsvis »11« og »12«.
Før 01.09.95: Gælder alene for motorcykel til øvelseskørsel.
For disse blinklygter gælder,
a) at afstanden mellem forblinklygterne skal være mindst 0,24 m,
b) at afstanden mellem bagblinklygterne skal være mindst 0,18 m,
c) at bagblinklygterne ikke må være anbragt mere end 0,40 m foran motorcyklens
bageste punkt, og
d) at blinklygterne skal være synlige mindst 20° indad.
Før 01.04.83: Eventuel kontrolanordning skal ikke angive fejl ved blinklygter.
pkt. C.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
a) skal være konvekst og
b) skal have en reflekterende flade på mindst 69 cm2.
Før 01.09.95: Gælder ikke.
(4) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med et førerspejl på hver side.
Motorcykel med en tophastighed på højst 100 km/h skal dog ikke være forsynet
med førerspejl på højre side.
Før 01.09.95: Gælder ikke.
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.412
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
maj 2006
Følger: 53 Følgere: 54 MC-er: 7 Emner: 219 Svar: 1.444
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.202
<i>(3) Forblinklygte og sideblinklygte kan være sammenbygget, for så vidt kravene til
hver af lygterne er opfyldt.</i> (Sig ikke noget til min synsmand :o)
Mht. TÜV på styr, så er det faktisk kun en antagelse, da jeg aldrig har oplevet at kunne købe et fabriksproduceret styr uden TÜV godkendelsen.
Mht. blinklys, så forstår jeg det sådan at selvom cyklen er født med blinklys og sidespejl, men indregistreret før 1/9 -95. Så må du gerne pille begge dele af. Men sidder der blinklys på cyklen, skal de naturligvis virke.
Har aldrig læst noget om at "hvis den er synet/typegodkendt/osv. med blinklys før 1/9 -95 skal den altid have det monteret."
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
men rigtigt antaget : er de der skal de virke og opfylde kravene !
en Tüv godkendelse er meget brugt feks. til div undervogne /sænkningssæt men Tüv rapporten er først brugbar til dette hvis denne opfylder "merkblatt 751" hvori det garanteres at køreegenskaberne ikke er forringet , akseltryk m.m.
Akseltryk kan faktisk godt være utilstrækkelige på en Tûv godkendelse : kun godkendt udenfor offentlig vej
nå langt omkring
men Tüv er bestemt ingen garanti og uanset , vil detailforskrifter og vejledning for syn af køretøjer altid have sidste ord i synssammenhæng
dragbarstyr til syn???