{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.165 visninger | Oprettet:

Urealistisk at begrænse større MC'er? {{forumTopicSubject}}

Hej bikers (;

Jeg står og skal til at have min første MC, og må derfor kun have en maskine med de 34hk, desværre. Jeg har dog fået fortalt at man kan begrænse en større MC i stedet for at købe en MC med lav ydelse. Men hvornår begynder det at blive urealistisk at begrænse en MC?
Jeg har en meget står kærlighed for R1'ere og GSXR1000'ere, men vil det være urealistisk at begrænse dem så voldsomt meget?
Og hvad sker der hvis politiet fanger en på en maskine med højere ydelse end den må?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urealistisk at begrænse større MC'er?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   13. dec 2009 Dit største problem er at forsikre den til menneskepenge.

Meget tæt på alle maskiner kan drosles til 34hk - også de to du nævner, så det er lige ud af landevejen.

Hvis politiet fanger dig på en "stor" maskine, giver det bare en bøde og de andre konsekvenser det nu har at lave dumme ting i trafikken, for medmindre du bryder loven vil de meget sjældent stoppe dig.

• #3   13. dec 2009 Tror måske du skal forhøre dig om forsikring først... Du kan godt regne med de tage ved på den type ckler...

Hvorfor ikke en 600ccm, der er jo ikke ret meget forskel i udseende af en R1-R6 eller GSXR1000-600... og så er 600ccm lettere i forhold til 1000ccm...

/ Bülow...

• #4   13. dec 2009 F... man skal være hurtig her.

smiley

• #5   13. dec 2009 Hvis du bliver taget på en motorcykel med højere ydelse end de 34 hk , med det lille kørekort får du en bøde på 5000 kr .. Og det er fordi at du kører på et køretøj du ikke har kortet til ..

Men fx kan du drosle en R6'er hvis det er ? Den kan du drosle på gasspjældet, så du kun mister topfarten og ikke optrækket eller momentet smiley

• #6   13. dec 2009 R6'eren er også ret så attraktiv, men vil det ikke tage en del af den penisforlængende lyd af hvis man begrænser den? Og har motoren overhovedet godt af det?

• Sajmon ™

#7   13. dec 2009 Motoren kan ikke mærke forskel - det svarer bare til at du kun kan køre med 25-50% gas altefter hvilken model det er.

• #8   13. dec 2009 du er kun 17 kan jeg se. så alt hva der næsten står "R" på, kan du lige så godt glemme du kan ikk forsikre dem.
    og at starte på en 1000 ccm cykel er det ikk oz lige lidt vildt? smiley
    min gsxf 600 er min første cykel, jeg købte den som 20 årig, og jeg er mere end glad for den. jeg har selv en svaghed for gsxr cykler, g har haft fornøjelsen af at prøven en 750 fra 99. og det er sku ikk en cykel man bare sætter sig op på, og tror man er sej, fordi man har en hurtig cykel hehe. smiley

• #9   13. dec 2009 lyden blir ikk anderledes, hvis du drosler fx en r6. som sajmon forklarer ovenover.

• #10   13. dec 2009 Rasmus : Der er nogle forhandlere , der tilbyder billig forsikring hvis du finansierer cyklen hos dem .. Køb en spritny R6'er til 140.000 hos Køge MC Center og så kan du få Kasko til 6500 ! Som 18-årig .. Hvis den vel at mærke har 34 hk ..

• #11   13. dec 2009 Rasmus:
    Tror du ikke jeg kan overbevise den søde rare forsikringsmand om at det er en Yamaha *host*6? :b
    Om det er vildt eller ej ved jeg ikke. Som man siger: "It's not the ride, it's the rider"

• #12   13. dec 2009 Rasmus: (btw- flot navn smiley
    okay det vidste jeg ikk, at der kørte sådanne tilbud. smiley

• #13   13. dec 2009 steffen: hehe hellere oplyse det rigtige, hvis du nu skulle komme ud for en ulykke, og de kan se det ikk er den maskine du har forsikret smiley det kan nemt koste dig ufattelig mange penge.

• #14   13. dec 2009 Nu skal det lige siges at mit gymnasium deler grund med frisørskolen, så hvis man kunne finde noget der kunne lave en rullende burnout ville jeg være lykkelig (;

• #15   13. dec 2009 Ja okay. Hmm, måske skulle man så ofre sådan en begrænsning for at være på den sikre side.

• #16   13. dec 2009 Rasmus Aalborg : I know smiley

- Men Steffen ? Tror du misforstod det jeg skrev.. Køber du den hos en forhandler, som fx Køge MC Center, så har de som regel et tilbud , og nu tager jeg udgangspunkt i Køge MC Center igen, jeg var selv nede og kigge på motorcykel dernede , og jeg kunne via finansieringen også få en billig forsikring .. Altså de 6500 for en kasko på en Yamaha R6 ..

Og det er ligegyldig om du kører på en racer eller en chopper , hvis den har 34 hk , så er forskellen ikke så stor i forsikringsmæssigt .. Der er det ligegyldigt "It's not the ride, but the rider" fænomen .. Det fokuseres der ikke på der ..

• #17   13. dec 2009 steffen: det lyder måske kedeligt, men når du får kortet, så PRØV at tage ud og prøve den ninja 250r. den er ikk hurtig eller vild, men jeg garanterer dig at den har SÅ MEGET fun faktor du tror det er løgn. min kammerat har en, og den er seriøst skide sjov, den vejer intet, så det føles som at køre på en alm cykel, men kan kaste den fra side til side, uden man føler sig usikker. man kan tæve den helt vildt, uden at skulle være bekymret for at få klip i kortet smiley
    du behøver ikk købe sån en, men tag ud og prøv den!

• #18   13. dec 2009 Jeg har selv overvejet en Ninja 250R. Jeg synes den ser rigtigt fed ud. Jeg har hørt fra andre at den også skulle være rigtig god, så jeg vil helt klart prøve en. Desværre kan det jo ske at jeg falder så meget for den at jeg glemmer alt om Gixxer og Hayabusa'ere :b

• Sajmon ™

#19   13. dec 2009 "Ninja" (det hedder den så ikke) 250R har kun et R for en ting - og det er Røvkedelig.
    Sorry, men det er den altså. Ikke alene har den kun 33hk, men den har heller ingen moment, så "fun factor" er altså meget store ord i den sammenhæng....

Kaldte man den "fornuftig" eller "god begynder maskine" så var jeg helt med, for den styrer og bremser bedre end pris og størrelse tyder på, og på de danske veje er det kun når det går ligeud, at man vil have problemer med at hænge på de andre i banden.
    Det er et godt køb, men så er det også det.

Men det er jo ikke sikkert andre synes det samme som mig. :o)

• #20   13. dec 2009 Hvis du vil have en ny MC, så få dog fat i en kawasaki ninja 250.

Du må bare acceptere at du ikke er stor nok til at køre på de store MC'er, ligesom alle os andre har måtte - ihvertfald dem der vil køre MC før de fylder 21 smiley

Det er da også lidt til grin i mine øjne at komme kørende på en droslet R1'er eller R6'er for den sags skyld!

Hvis du istedet tager en ninja250'er, så ser den moderne ud, og den lyder ok. Den kan du så lære at styre og køre på, og så få du også et federe flow i din udvikling som MC'ist, da du i takt med at dine evner forbedres, så får du også større udfordringer i form af større MC'er (under den antagelse, at du bliver ved med at købe ny MC engang imellem, selvfølgelig).

Det er faktisk lige før du kan følge, eksempelvis, kawasaki's modelprogram smiley

fra du er 18-20 = kawasaki ninja 250
    20-23 = ER6-f
    23-26 = ninja 600
    26 - ? = fireblade

Du kan så vælge imellem et hav af andre modeller end lige de fra kawasaki jeg har nemt. Jeg har nævnt modellerne fra kawasaki for nemhed skyld, og ikke fordi jeg er fan af dem.

Du har så mange år foran dig, men vælger du at tage en R1'er med det samme, så vil du sikkert komme galt af sted en af de første gange hvor du får lyst til at se hvad den egentligt dur til den maskine du kontrollere. Og tro mig, vi vil alle prøve at se hvad de dur til - og så er det altså nemmere at skulle redde sig ud af en farlig sitatuation på en 250'er end det er på en R1'er smiley

Jeg selv er startet på en 250'er og det fortryder jeg ikke - bare du vælger en med 4takt, så kan du sagtens få den fede MC-lyd. Hold dig væk fra 2-takterne . De lyder ikke så MC agtige, men mere psycho-knallert agtige smiley

• #21   13. dec 2009 sajmon:
    alle har ret til deres mening, heldigvis smiley og at du syntes den er kedelig er sku oz helt fin. du har ret den trækker slet ikk, og man får aldrig det fede ryk, som man nok gerne vil. men tag den ud i skoven, eller på de små veje, så garanterer jeg at du får en anderledes oplevelse. det gjorde jeg ihvertfald, og ham min kammerat der har den, han følger nemt oz andre, selvom vi nogle gange giver den gas.

"it is not the ride, it is the rider" smiley

• #22   13. dec 2009 Mads:

Du har nævnt modellerne fra Kawa, hvordan kom Firebladen så lige med i det modelprogram?

• Sajmon ™

#23   13. dec 2009 Enig - det handler HELT sikkert ikke om hvad man kører på, men hvem og hvordan...

Men som markedet ser ud nu og nok også fremover et stykke tid endnu, synes jeg det er en dårlig ide at stå og skulle handle sin MC når man bliver gammel nok til at køre på en større - derfor mener jeg det er en bedre ide at tage en 600 eller lignende og drosle den. Så kender man cyklen og skal ikke slås med værdiforringelse / handel endnu en gang når man kan køre på den udroslet...

• #24   13. dec 2009 Hvis det er for at imponere diverse frisør tøser, så tag hellere en cykel du kan håndtere og betale forsikring på smiley det eneste tøserne ved om din motorcykel er at den har 2 hjul, og så om du kan lide farven på den. hehe. ( undskylder hvis jeg træder nogle piger over tæerne, men sådan var mine erfaringer )

i hvertfald mange forsikrings selskaber ændre ikke prisen selvom du får den droslet, og det er da hammer surt at betale foriskring for en R model, og så kunne en RS125 kører op med dig. som koster under 2-3000,- at forsikre.

• #25   13. dec 2009 Nemlig Rasmus, "it is not the ride, it is the rider".

Men kunne heller ikke drømme om at købe en 2-takter. Grunden til at man køber en motorcykel er jo at gå fra scooteren og over til noget mere voksent. Selvfølgelig er der noget spark i en Cagiva Mito, men det er bare ikke så fedt at have noget der ligner en Ducati men lyder som en Puch Maxi.

• #26   13. dec 2009 men må give Sajmon ret i det med dobbelt handle. da jeg købte min 750'er og skulle af med min 500. så tog det godt nok lang tid, og en god slat ned i pris før der skete noget som helst.

• #27   13. dec 2009 ja det med pris og handle, der giver jeg sajmon ret, men det havde jeg så ikk tænkt på smiley
    der skal jo oz være råd til tøj, hjelm støvler og ikk mindst BENZIN når du får købt en mc smiley

steffen: tror jeg vil til at bruge det slogan "it is not the ride, it is he rider" smiley

• #28   13. dec 2009 En r1'er/gsxr 1000 er sgu nok lige rigelig at starte på. Ja, de kan drosles, men hvor fesent er det ikke lige at komme på sådan en cykel med 34 heste? Du får en bøde i omegnen af 1500 for det - det fik jeg at vide sidst jeg blev stoppet, havde heldigvis fået det store kort der smiley

Hvis du laver tricket med at køre på en for stor mc, ville jeg gå efter noget i 400 ccm størrelsen - de er gode begyndermaskiner, og ser også ganske fornuftige ud. Kan det slet ikke gøre det, så må du jo over i noget 600ccm - men så tag og drossel dem det første stykke tid - eller brug dem på bane et par gange før du starter på vejen, ellers er det også noget af en mundfuld. Jeg opfordrer absolut ikke nogen til ikke at følge reglerne, men hvis alternativet er en "røvkedelig" 250R, ja så ved jeg godt hvad jeg havde gjort smiley

Forsikringen er intet problem hvis du kan nøjes med ansvar. Jeg havde min r1'er som 19 årig for 2100 kr.

• #29   13. dec 2009 R1 for 2100?! Det må da være om måneden, for ellers skal jeg da helt klart have min forsikring der.

• #30   13. dec 2009 Morten "TEAM BASTARDS PlysDyret" :

Ja det var sku en lille fejl fra min side af smiley

• Sajmon ™

#31   13. dec 2009 "R1 for 2100" er kun ansvar.

Det kan mange mennesker hos f.eks ETU - det kræver dog man tegner 2 andre, f.eks fritids / ulykke og indbo forsikring også...

Jeg giver 1400 for SV'eren om året i ansvar. :o)

• #32   13. dec 2009 Jesus! Og så vil forsikringsselskaberne have at man som 18årig giver over 10.000 om året for en Golf 1.lort :s

• #33   13. dec 2009 steffen: al begyndelse er dyr smiley
    jeg startede med en citroen bx som jeg gav 3000 kr for. den kostede mig 25.000 om året i ansvar ved alka.
    tog på respekt for fart kursus igennem alka, og faldt en del i pris, plus man "får" 2 års ancinitet. så næste år er jeg elite som 22 årig ved alka forsikring.
    og jeg giver 28xx kr om året i ansvar på min gsxf.

• #34   13. dec 2009 Og når man lever af penge fra MB ( Mors Bank - 0% i rente og ingen afbetaling ) og SU så er det jo en lettelse at det er så billigt smiley

• #35   13. dec 2009 ved siden af skolen kunne du have et job jo, evt i weekenderne eller efter skole? nu ved jeg så ikk noget om dine lektier, men penge er altid rart smiley

• #36   14. dec 2009 hmm.... kan nu ikke helt forstå hvad det er der er galt med 2 takts lyden, fremfor en 250er 2 cyl kawa som lyder som en plæneklipper.... en Aprilla RS 125 er måske nok noget af det sjoveste køretøj på de lovlige 34 hk som du kan få, den vejer jo næsten ingenting, og så kan den jo snildt findes fra 20000 og op... og så er det sku begrænset hvor meget man mister i værdi...

• #37   14. dec 2009 Steffen, da det er en skærpende omstændighed at kører på noget du ikke har kørekort til, så rammer det rigtig hårdt, hvis du skulle være så uheldig at slå nogen ihjel.. Det kan hurtigt gå over til uagtsomt manddrab selvom du kørte efter loven bogstav.. Ja der er mange der gør det alligevel, men fakta er, at du har ca. 0 erfaring, med et køretøj der kan 100 gange mere end dig.. det er ikke for sjov skyld at man indførte 25 kW reglen og det direkte afspejlede sig i dødestatstikkerne..

• #38   14. dec 2009 De der Boss Hoss-maskiner er ret seje, men de vejer jo 700 kg fuldtanket og med en kører på. Ville 34 hk være ok her? Normalt har de jo omkring 500 heste, så det ville måske kunne mærkes lidt ved acceleration? Er andre maskiner et bedre valg til drosling?

• #39   14. dec 2009 MIn kammerat hentede en 07'er R1 i tyskland som var droslet til 25kW (34HK) - det var den fladeste omgang nogensinde. Den var droslet med et stykke blik på gasspjældet så håndtaget kunne kun drejes 10-15 grader.

Min personbil var hurtigere.....mit råd er at droppe det. Hvorfor betale kassen for en maskine på alle leder og kanter, som i bund og grund er irreterende og køre på ??

• #40   14. dec 2009 Jeg står og skal til at have min første MC...
    Og hvad sker der hvis politiet fanger en på en maskine med højere ydelse end den må?
    Om det er vildt eller ej ved jeg ikke. Som man siger: "It's not the ride, it's the rider"
    Nu skal det lige siges at mit gymnasium deler grund med frisørskolen, så hvis man kunne finde noget der kunne lave en rullende burnout ville jeg være lykkelig (;

Steffen H når man nu læser disse udtalelser her, sammenholder dem med din alder af 17 år, ønsket om en 1000ccm racer du overhovedet ikk fatter hat af at håndtere, er moden nok eller har erfaring til!
    Ja der er en begrænsning på jer unge fyrer og MC´er de første år og med meget god grund, i har ALLE Statistikker imod jer og at du i det hele taget spørger om hvad det koster at blive taget uden begrænsning på en 1000ccm siger med al tydelighed at du ikke aner hvad fan der ligger af kræfter i sådan en satan!
    Hold dig til en 250ccm de første år og lær at kører SIKKERT på en MC inden du bevæger dig op på en større kværn!

Kommentér på:
Urealistisk at begrænse større MC'er?

Annonce