3.165 visninger
|
Oprettet:
Urealistisk at begrænse større MC'er? {{forumTopicSubject}}
Hej bikers (;
Jeg står og skal til at have min første MC, og må derfor kun have en maskine med de 34hk, desværre. Jeg har dog fået fortalt at man kan begrænse en større MC i stedet for at købe en MC med lav ydelse. Men hvornår begynder det at blive urealistisk at begrænse en MC?
Jeg har en meget står kærlighed for R1'ere og GSXR1000'ere, men vil det være urealistisk at begrænse dem så voldsomt meget?
Og hvad sker der hvis politiet fanger en på en maskine med højere ydelse end den må?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Meget tæt på alle maskiner kan drosles til 34hk - også de to du nævner, så det er lige ud af landevejen.
Hvis politiet fanger dig på en "stor" maskine, giver det bare en bøde og de andre konsekvenser det nu har at lave dumme ting i trafikken, for medmindre du bryder loven vil de meget sjældent stoppe dig.
feb 2005
Følger: 29 Følgere: 22 MC-er: 5 Emner: 112 Svar: 966
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
Hvorfor ikke en 600ccm, der er jo ikke ret meget forskel i udseende af en R1-R6 eller GSXR1000-600... og så er 600ccm lettere i forhold til 1000ccm...
/ Bülow...
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.148
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 1.220
Men fx kan du drosle en R6'er hvis det er ? Den kan du drosle på gasspjældet, så du kun mister topfarten og ikke optrækket eller momentet
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.544
og at starte på en 1000 ccm cykel er det ikk oz lige lidt vildt?
min gsxf 600 er min første cykel, jeg købte den som 20 årig, og jeg er mere end glad for den. jeg har selv en svaghed for gsxr cykler, g har haft fornøjelsen af at prøven en 750 fra 99. og det er sku ikk en cykel man bare sætter sig op på, og tror man er sej, fordi man har en hurtig cykel hehe.
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.544
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 1.220
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
Tror du ikke jeg kan overbevise den søde rare forsikringsmand om at det er en Yamaha *host*6? :b
Om det er vildt eller ej ved jeg ikke. Som man siger: "It's not the ride, it's the rider"
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.544
okay det vidste jeg ikk, at der kørte sådanne tilbud.
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.544
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 67 Svar: 1.220
- Men Steffen ? Tror du misforstod det jeg skrev.. Køber du den hos en forhandler, som fx Køge MC Center, så har de som regel et tilbud , og nu tager jeg udgangspunkt i Køge MC Center igen, jeg var selv nede og kigge på motorcykel dernede , og jeg kunne via finansieringen også få en billig forsikring .. Altså de 6500 for en kasko på en Yamaha R6 ..
Og det er ligegyldig om du kører på en racer eller en chopper , hvis den har 34 hk , så er forskellen ikke så stor i forsikringsmæssigt .. Der er det ligegyldigt "It's not the ride, but the rider" fænomen .. Det fokuseres der ikke på der ..
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.544
du behøver ikk købe sån en, men tag ud og prøv den!
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Sorry, men det er den altså. Ikke alene har den kun 33hk, men den har heller ingen moment, så "fun factor" er altså meget store ord i den sammenhæng....
Kaldte man den "fornuftig" eller "god begynder maskine" så var jeg helt med, for den styrer og bremser bedre end pris og størrelse tyder på, og på de danske veje er det kun når det går ligeud, at man vil have problemer med at hænge på de andre i banden.
Det er et godt køb, men så er det også det.
Men det er jo ikke sikkert andre synes det samme som mig. :o)
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 588
Du må bare acceptere at du ikke er stor nok til at køre på de store MC'er, ligesom alle os andre har måtte - ihvertfald dem der vil køre MC før de fylder 21
Det er da også lidt til grin i mine øjne at komme kørende på en droslet R1'er eller R6'er for den sags skyld!
Hvis du istedet tager en ninja250'er, så ser den moderne ud, og den lyder ok. Den kan du så lære at styre og køre på, og så få du også et federe flow i din udvikling som MC'ist, da du i takt med at dine evner forbedres, så får du også større udfordringer i form af større MC'er (under den antagelse, at du bliver ved med at købe ny MC engang imellem, selvfølgelig).
Det er faktisk lige før du kan følge, eksempelvis, kawasaki's modelprogram
fra du er 18-20 = kawasaki ninja 250
20-23 = ER6-f
23-26 = ninja 600
26 - ? = fireblade
Du kan så vælge imellem et hav af andre modeller end lige de fra kawasaki jeg har nemt. Jeg har nævnt modellerne fra kawasaki for nemhed skyld, og ikke fordi jeg er fan af dem.
Du har så mange år foran dig, men vælger du at tage en R1'er med det samme, så vil du sikkert komme galt af sted en af de første gange hvor du får lyst til at se hvad den egentligt dur til den maskine du kontrollere. Og tro mig, vi vil alle prøve at se hvad de dur til - og så er det altså nemmere at skulle redde sig ud af en farlig sitatuation på en 250'er end det er på en R1'er
Jeg selv er startet på en 250'er og det fortryder jeg ikke - bare du vælger en med 4takt, så kan du sagtens få den fede MC-lyd. Hold dig væk fra 2-takterne . De lyder ikke så MC agtige, men mere psycho-knallert agtige
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.544
alle har ret til deres mening, heldigvis
"it is not the ride, it is the rider"
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.328
Du har nævnt modellerne fra Kawa, hvordan kom Firebladen så lige med i det modelprogram?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Men som markedet ser ud nu og nok også fremover et stykke tid endnu, synes jeg det er en dårlig ide at stå og skulle handle sin MC når man bliver gammel nok til at køre på en større - derfor mener jeg det er en bedre ide at tage en 600 eller lignende og drosle den. Så kender man cyklen og skal ikke slås med værdiforringelse / handel endnu en gang når man kan køre på den udroslet...
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 574
i hvertfald mange forsikrings selskaber ændre ikke prisen selvom du får den droslet, og det er da hammer surt at betale foriskring for en R model, og så kunne en RS125 kører op med dig. som koster under 2-3000,- at forsikre.
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
Men kunne heller ikke drømme om at købe en 2-takter. Grunden til at man køber en motorcykel er jo at gå fra scooteren og over til noget mere voksent. Selvfølgelig er der noget spark i en Cagiva Mito, men det er bare ikke så fedt at have noget der ligner en Ducati men lyder som en Puch Maxi.
jun 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 45 Svar: 574
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.544
der skal jo oz være råd til tøj, hjelm støvler og ikk mindst BENZIN når du får købt en mc
steffen: tror jeg vil til at bruge det slogan "it is not the ride, it is he rider"
mar 2006
Følger: 28 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 500
Hvis du laver tricket med at køre på en for stor mc, ville jeg gå efter noget i 400 ccm størrelsen - de er gode begyndermaskiner, og ser også ganske fornuftige ud. Kan det slet ikke gøre det, så må du jo over i noget 600ccm - men så tag og drossel dem det første stykke tid - eller brug dem på bane et par gange før du starter på vejen, ellers er det også noget af en mundfuld. Jeg opfordrer absolut ikke nogen til ikke at følge reglerne, men hvis alternativet er en "røvkedelig" 250R, ja så ved jeg godt hvad jeg havde gjort
Forsikringen er intet problem hvis du kan nøjes med ansvar. Jeg havde min r1'er som 19 årig for 2100 kr.
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 60 Svar: 588
Ja det var sku en lille fejl fra min side af
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
Det kan mange mennesker hos f.eks ETU - det kræver dog man tegner 2 andre, f.eks fritids / ulykke og indbo forsikring også...
Jeg giver 1400 for SV'eren om året i ansvar. :o)
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.544
jeg startede med en citroen bx som jeg gav 3000 kr for. den kostede mig 25.000 om året i ansvar ved alka.
tog på respekt for fart kursus igennem alka, og faldt en del i pris, plus man "får" 2 års ancinitet. så næste år er jeg elite som 22 årig ved alka forsikring.
og jeg giver 28xx kr om året i ansvar på min gsxf.
jun 2007
Følger: 20 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 185 Svar: 799
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.544
nov 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 118
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.888
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.322
maj 2006
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 65
Min personbil var hurtigere.....mit råd er at droppe det. Hvorfor betale kassen for en maskine på alle leder og kanter, som i bund og grund er irreterende og køre på ??
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.273
Og hvad sker der hvis politiet fanger en på en maskine med højere ydelse end den må?
Om det er vildt eller ej ved jeg ikke. Som man siger: "It's not the ride, it's the rider"
Nu skal det lige siges at mit gymnasium deler grund med frisørskolen, så hvis man kunne finde noget der kunne lave en rullende burnout ville jeg være lykkelig (;
Steffen H når man nu læser disse udtalelser her, sammenholder dem med din alder af 17 år, ønsket om en 1000ccm racer du overhovedet ikk fatter hat af at håndtere, er moden nok eller har erfaring til!
Ja der er en begrænsning på jer unge fyrer og MC´er de første år og med meget god grund, i har ALLE Statistikker imod jer og at du i det hele taget spørger om hvad det koster at blive taget uden begrænsning på en 1000ccm siger med al tydelighed at du ikke aner hvad fan der ligger af kræfter i sådan en satan!
Hold dig til en 250ccm de første år og lær at kører SIKKERT på en MC inden du bevæger dig op på en større kværn!
Urealistisk at begrænse større MC'er?