{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.815 visninger | Oprettet:

Maling af motor. Glasblæsning først? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle...

Vi har et par motorer der skal gøres pæne. Men der er forslag fremme om både det ene og det andet, så tænkte om der er nogen herinde der kunne give råd og som VED hvordan det skal gøres? Kender masser af folk der har hørt hvordan man skal gøre..
Har forsøgt at søge i forum, men der ender det også i en masse modstridende råd desværre

Så:
Maler man en motor? Samlet som den er, eller skilt ad? Skal den glasblæses først? Skal den evt glasblæses og fremstå "rå" bagefter?

Eller kender du et sted man kan aflevere den og få en "ny" motor tilbage igen, og hvad koster det?

Mvh Allan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af motor. Glasblæsning først?
  • #1   21. dec 2009 Hej Allan
    Hvilken motor er der tale om? Det er nemlig meget forskelligt om de fremtræder rå eller malet. Generelt vil jeg dog sige, at det flotteste resultat opnås ved at skille motoren ad.

    Mvh Bjørn (se evt. mit fotoalbum med motor og cykel)

    P.S. min motor har været skildt ad og er senere renset af og så malet. Der er ikke glas eller sandblæst.


  • #2   21. dec 2009 Hej Bjørn

    Det drejer sig om en cb400four motor og en xs400.
    Dit fotoalbum ser spændende ud. Hvordan er den renset af? Og er det en overkommelig opgave at skille den ad og samle igen? (I manualen ser det jo virkeligt nemt ud, men sådan som jeg kender mig selv er det ikke sikkert jeg får den samlet igen)


  • #3   22. dec 2009 Hej Allan
    Jeg har ikke selv skildt motor ad og har ej heller malet den, da der var behov for, at den skulle renoveres.

    Men jeg ved dog, at dem, der har ordnet det for mig også maler motorer uden, at de er skildt ad.

    Motoren bliver først vasket rigtig godt af med motorrens og rigtig varmt vand. Herefter slipes der med vådslibnings sandpapir, således alle ujævnheder fjernes. Efterfølgende affedtes den med eksempeltvis terpentin, således at det sikres, at der er god vedhæftning på den nye mailing.
    Herefter males der.

    Håber det var svar nok. Ellers skriver du bare igen.

    Mvh Bjørn


  • #4   22. dec 2009 Lyder som en god måde at gribe det an på.. Og var det ved en autolakerer?

  • #5   23. dec 2009 Hej Allan
    Nej det var ikke ved en autolakerer. Det var ved et værksted, men de gør rigtig meget i renovering af motorer og ældre cykler.
    Men en autolakerer kan sagtens ordne det for dig smiley
    Glæder mig til, at se billeder.

    Mvh Bjørn


  • #6   23. dec 2009 Tak for hjælpen Bjørn, vi prøver at snakke med en autolkakerer om sagen :o)

    Mvh Allan


  • #7   5. mar 2010 hej ved du hvad det var for noget Maling de bror til af Malinge motoren

    mvh mikkel j


Kommentér på:
Maling af motor. Glasblæsning først?

Annonce