{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Norge vs. Alperne {{forumTopicSubject}}

Vi står og skal til at overveje hvor sommerferien skal gå hen til på MC. Vores første ide var at tage til Norges fjelde og muligvis køre op til trollstiegen, i det nordlige Sydnorge, men man ved jo at man ofte plages af regn i deroppe. Derfor kom vi i tanke om at man jo også kunne tage autotoget til Østrig eller lignende, men der kan varmen jo også være et problem. Skal man vælge det seje og øde Norge og få en god natur oplevelse eller skal man vælge alperne og få noget mere højde og bedre chancer for godt vejr. En ting er sikkert vi skal afsted smiley

Er der nogen som har gjordt nogle erfarringer så smid en kommentar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Norge vs. Alperne
  • #2   26. dec 2009 Har været i alperne et par gange, og det er altså ikke garanteret godt vejr. Vi har haft regn hver gang vi var dernede. Norge er også rigtig flot, bare på en lidt anden måde.

• #3   26. dec 2009 klart alperne behagelige temp. og man vender tilbage igen og igen
    så det jo også weisbier og wiener schnitzel i hver en krog

• #5   26. dec 2009 Klart Norge.................

Så kan man jo også køre derop smiley

http://www.youtube.com/watch?v=kYKqhoX7TqI

/Dennis

• #7   26. dec 2009 Jeg tager både til Alperne og til Alsace i Frankrig i løbet af året.
    ( Auto-toget?, hvad med bare at køre derned ;o) )

• #8   26. dec 2009 Norge.....:-)

http://www.youtube.com/watch?v=llc1ZbWDtlA&feature=channel

/Dennis

• #9   26. dec 2009 Men kan godt se dilemmaet - Norge er også vanvittigt flot, men når man først løber ind i regn - så er den gerne slem...

• #10   26. dec 2009 Norge - det tager 3 timer fra DK at komme derop. Du kører af færgen, drejer til venstre og vupti, du er ude i evetyret. Der er flot og imponerende. Der er masser af krøllede veje, skønne udsigter. Du kan leje hytter (måske lidt svært i højsæsonen) overalt. Du kan tale og forstå sproget uden problemer (i store træk).

Har været i Norge mange gange. Har været i Alperne mange gange. Hvis du ikke har været nogen af stederne, og ikke er helt sikker på det med motorcykel og lange ture (du noterer autotog...fy) så forsøg dig med det nære og find ud af om det er det du vil. Så kan du næste gang tage til Alperne og nyde turen derned ad andre veje end autobahn. Det kan varmt anbefales og kan sagtens gøres uden de store problemer.

Go tur - og held og lykke med udførslen

bmwenliGSt
    Peter

• #11   26. dec 2009 Rene W, kører du den lange tur på din honda fra 80'erne?

• #12   26. dec 2009 Man tager autotoget hvis man ikke gider at ødelægge sine dæk og humør ved at kører transportkilometer

• #13   26. dec 2009 Begge steder er ret flotte... Har haft godt vejr alle de gange jeg har været i Norge på MC, har kørt i sne/slud/regn og solskin i Alperne (på samme dag!) Tjek fotoalbum smiley

Ellers siger Prins Peter resten hvad der ville komme ud af min ædespalte

• #14   26. dec 2009 Som dansker går turen nok generelt set naturligt altid sydpå til varmere himmelstrøg, med mindre vi skal på ski, så kan Norge også gå an.

Jeg tror de færreste danskere ved at der findes så smuk natur tæt på dem, som der gør i Norge og det er egentlig synd! Især i forhold til os der kører MC, for der er sgu imo ikke meget ved at svede i varmen syd på, iklædt fuldt mc-dress i en natur man allerede har set før og som imo langt fra kan hamle op med hvad der findes at se i Norge.

Efter at have set billeder deroppefra, valgte jeg sidste sommer at tage derop og gør det igen næste år. Kan slet ikke få nok af den gude-smukke natur og de altid perfekte veje, med meget lidt trafik. Trods jeg kørte alene derop helt uden erfaring med at rejse på MC, følte jeg mig på intet tidspunkt utryg, som man ofte gør i den mere hektiske trafik sydpå. Havde planer om at nå til Nordkap, men der var så mange fede veje og steder at se, at de 9 dage jeg havde til rådighed inden min lillesøsters bryllup slet ikke var nok.

Alene det at det bare bliver lysere og lysere jo længere man kommer nordpå, gør oplevelsen af at rejse på mc helt speciel. Jeg tog mig selv i gang på gang at tænke: NU! kan det ikke blive federe/smukkere..., men så kom endnu en solnedgang der aldrig helt holdt op og endnu en perfekt snoet vej.

Og mht. regnvejret, så kommer man rigtigt langt med en regndragt til 3-400kr. Det regnede da nogle dage, men så kører man bare lidt mindre de dage. Der er campingpladser og hytter OVERALT i Norge, så det er bare at holde ind, når man ikke gider længere.

Som sagt; Der er så smukt deroppe, at man tror det er løgn og du har sikkert allerede set alperne fra bil... smiley

Spørger man på National Geographic er der heller ikke meget tvivl:
    http://traveler.nationalgeographic.com/2009/11/destinations-rated/list-text

• #15   26. dec 2009 Hey, lagde et par billeder ind fra min tur til Norge:

Beklager de er ikke så sorterede eller i rækkefølge, men de giver nok alligevel en ide om hvad der er at se, selvom billeder ikke kan yde det retfærdighed...

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12987
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12988

• #16   27. dec 2009 Citat Glenn: "Man tager autotoget hvis man ikke gider at ødelægge sine dæk og humør ved at kører transportkilometer"
    ...... tja, man kunne jo oss gøre selve kæreturen til "målet" og tage de oplevelser med det giver at køre en længere tur, som så måske tilfældigvis ender i Alperne/Norge, vinrute i Frankrig eller what ever!

• #17   27. dec 2009 Men ligefrem at kalde autozug "fy" synes jeg nu heller ikke holder helt.
    Nu har jeg været i alperne 3 gange af landeveje, rigtig fede turer, men hvis man kun har en uge, og gerne vil længere ned til fx. Frankrig eller Italien, så lyder autozug altså som en glimrende ide. Vi planlægger ihvertfald på det i år. Det spare jo lige 1500km og et par dages transporttid.

Kommentér på:
Norge vs. Alperne

Annonce