{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.340 visninger | Oprettet:

Japan vs. Europa {{forumTopicSubject}}

Er de ikke ved at gå i stå ude i Japan? Bevares de laver da fine sportscykler og er konkurrencedygtige på prisen, men tænk lige på de seneste års nye cykler fra Europa:

KTM RC8 - multijusterbar
KTM SMT - langturs supermoto
Aprillia RSV4 - ny banekonge
Ducati 1198 - tracktion control
BMW S1000 - abs, traction, højere ydelse mm

Og nu læste jeg så lige om Ducatis nye Multistrada med 150 HK og tracktion control og så i frækt supermoto design. Den gad jeg godt prøve i alperne.

Og japanerne? Tjah, det er måske ikke fair at nævne V-strom og Versys, men jeg kan bare ikke rigtig få øje på stjernerne.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Japan vs. Europa
  • #1   31. dec 2009 hov hov du glemmer vidst et af de rigtig fede mærker så som TRIUMPH smiley

  • #2   31. dec 2009 tja,den eneste jeg ville vælge frem for en japaner , er bmwén den er sprød !!!!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #3   31. dec 2009 Som michael også siger, er de maskiner nok ikke første valg for ret mange.

    Man kan ikke benægte at de europæiske mærker, er rimeligt fremme i skoene med hensyn til innovation og nytænkning, men det er ikke det eneste som sælger en MC - og specielt ikke i disse dage...


  • #4   31. dec 2009 Jeg vælger også japansk, og det bliver jeg også ved med. Jeg synes bare det er sjovt at verdens største fabrikker ikke er med til at drive udviklingen. Når europæerne (og amerikanerne for den sags skyld) har lavet noget nyt som er blevet en succes - så laver japanerne det lidt bedre, mere holdbart og til en lavere pris.

  • #6   31. dec 2009 Det er faktisk kun BMWen og Triumph der " angriber" de japanske mærker..... De andre mangler cylindre eller er for dyre....
    Eksempelvis koster RSV4eren 100.000-160.000 mere end de japanske modstykker...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #7   31. dec 2009 Kenneth H - Din motor er en opgraderet version af SV650, og derfor japansk, ligesom en Pegaso kører med XT660 motor - så helt europæisk er den altså ikke. :o)
    Men design og kvalitet er helt sikkert iorden på sådan en som din Shiver - det skal jeg gerne være den første til at påpege. Jeg kan godt forstå dit valg...

    Nogle af de europæiske mærkers driftsikkerhed og forhandlerservice har - skal vi sige - et temmelig blakket ry, så det sammenholdt med prisen + gode forsikringsordninger, får stadig mange mennesker til at vende snuden mod Japan når der skal handles MC.


  • #8   31. dec 2009 Om et par måneder kommer den nye Super Ténéré jo og hvis Yamaha holder hvad de lover så skal KTM og BMW vist til at stramme sig an.

    Men hvis du ser på nyskabelser bliver det nok lidt dødt, det kræver jo en del research at komme med noget revolutionere og i en tid hvor indtægterne rasler ned, kunne jeg nemt se det som et sted at køre spare kniven


  • #9   31. dec 2009 kenneth H det kan jeg godt give dig ret i nu har jeg kørt på lidt af hvert, og har lige anskaffet mig en triumph speed triple, præsis fordi at sådan en ser man ikke hver dag, jeg vil heller køre på noget specielt og fedt i stedet for en "kedelig" alm mc. forstå mig ret, jeg har elsket alle de cykler jeg har haft..

  • #10   31. dec 2009 Jeg syntes de laver nogle fremragende cykler i japan, men de mangler noget X-factor og sådan er det bare....

    jeg køre ikke særlig mange km om året, så cyklen skal bare føles helt rigtige både når jeg køre og når jeg sætter den fra mig og bare kigger på den..


  • #11   31. dec 2009 Well..

    En af ulemperne ved en mc fra europa er oftest prisen.
    Og udvalget i reserve dele - og prisen på disse..

    For hvis du var reservedels importør, og du havde valget imellem suzuki,honda,kawasaki, hvor du VIDSTE der var flere Hundrede tusinde brugere..

    Eller Bmw, Triumph, Aprilla, med en mindre bruger scare, hvad valgte du så?

    Ja i disse tider, så havde jeg nok sat mine penge på japanerne..

    Derudover syntes jeg faktisk at Poul har lidt ret i det han skriver, det kan godt være de europæiske maskiner er med på beatet med teknologi, og design.. Men så er de det desværre ikke på pris.

    Men innovation har sin pris - Lad os bare håbe det ikke bliver det der sænker de europæiske fabrikker..



  • #12   31. dec 2009 Kom ZX10R ikke med en form for TC inden alle de europæiske?

  • #13   31. dec 2009 mercedes, BMW, bentley, lotus, Jaguar, ferrai, er jo også dyre end en toyota, honda, nissan, kia, osv smiley

  • #14   31. dec 2009 sajmon åhh NEJ en shiver motor er IKKE en opg version af en SV.. det må være din joke at fyre sådan noget bavl af...
    men ja pegaso og xt er samme motor og det var yamaha der kom først. men shiver og sv har ikke samme motor.!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #15   31. dec 2009 Nej de har ikke samme motor da kubik osv ikke passer - men det er ikke Aprilia som selv laver den, men derimod en japansk fabrik som gør det på basis af en SV650 motor.

  • #16   31. dec 2009 - Michael M
    Mht. reservedele er BMW faktisk billige og indtil videre har jeg ikke oplevet leveringstid på de få sliddele, jeg har købt.
    Til gengæld tager BMW kassen for ekstraudstyr.


  • #17   31. dec 2009 Jeg synes ny da også Japanerne er meget godt med i udviklingen,
    Yamaha R1 med Crossover motor, Ride-by-wire og indsugningtrakter der justeres efter behov, Kawasaki GTR1400 med tractioncontrol.
    Var Yamaha ikke også først med EXUP-ventil i udstødningen. Så jeg synes ikke at det er helt fair at sige at Japanerne ikke nytænker.


  • #18   31. dec 2009 Det er måske også nemmere at holde prisen nede hvis man ikke selv skal betale for udviklingen, men blot kopiere og så måske forbedre lidt hist og her som japanerne tit gør, så må vi jo bare håbe at europæerne ikke sover i timerne som englænderne gjorde sidst i tresserne

  • #19   31. dec 2009 Sajmon nej nej nej..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #20   31. dec 2009 Jo jo jo.

  • #22   31. dec 2009 Sajmon jeg ved hvad jeg taler om. shiver motoren er ikke et kopi af Sv motoren....

    Hvor har du læst/set det..??


  • #23   31. dec 2009 Sajmon.... Nu stopper det..... Det er snart som at høre Finn og Jakob som eliktrikere sige "alt er volt".....

    Det ER ikke alt teknologi der direkte kan tilbageføres til Suzukis SV modeller...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #24   31. dec 2009 Jeg mener det var på MCN de skrev det i sin tid...

    Keyser Nielze - Jamen du stopper da bare så?


  • #25   31. dec 2009 Japanerne har da lavet multijusterbare stel i mange år, ligesom KTM RC8, men er også gået væk fra det igen.
    Og jo, SMT'en er lidt sin egen pt. men Yamaha var jo sådan set dem der satte den type MC i gang for 20 år siden med TDR 250, og sidenhen TDM'en. (ikke helt so SM i dag, men da den kom frem var den innovativ)
    RSV4 er udnævnt til banekonge, men den slog ikke Honda og Yamaha i SBK 2009
    1198 er bestemt heller ikke den første MC med TC. Honda havde det på deres ST1100 for 15år siden. True, det er ikke på superbikes fra japan, endnu, men hidtil har japanerne så godt kunne finde ud af at lave MC'er der var til at styre...
    Og hvis jeg ikke tager fejl, så var Honda tidligere ude end BMW med ABS på en superbike.

    Så jo, japanerne er nu stadig med.

    Og mht. Shiver motoren, så har Sajmon da helt ret i, at det er en SV-kopi. Han glemmer bare, at SV motoren er en kopi af 748 motoren fra ducati, bare med anden boring og slaglængde, samt andre topstykker. Men ellers er Ducatimotoren og SV motoren præcis ligeså ens som SV og Shiver motoren...


  • #26   31. dec 2009 Jørgen R (Holstebro) .
    Du tager fejl..... Det er ikke billigere at efterligne ideer/koncepter, Fordi ALLE jo gør det .... Ingen, bortset fra franskmænd, gider at genopfinde den dybe tallerken.... De kan jo ikke blot kopiere en stump og smide den på en tilfældig motorcykel..... Iøvrigt Har jeg svært ved at få øje på hvad det skulle være for nogle "ting" Japaner skulle have "hugget"...... De har sådan set været pænt fremme i skoene siden 70erne......

    Men nu har europærerne endelig, efter ca 20 år, lavet 2 maskiner der kan hamle op med Japserne og lidt mere til endda, og pludselig skal det hedde sig at de bære hele udviklingen på deres skuldre...Hmmmmmmm...


  • #27   31. dec 2009 kopie er det samme som en efterligning. så vis der er sat anden topstyk på og anden slaglængde og anden boring er det vel ikke et kopi mere..? eller vil det sige jeg kan tage en sv motor og lave anden boring og slaglængde og montere duc toppe på så har jeg en ducati motor nej vel...!



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #28   31. dec 2009 Jeg skrev så ikke "kopi" men "på basis af" - som er den formulering jeg husker fra MCN.

    Jeg kan ikke finde deres news archive, så det er lidt svært at vise dig det...


  • #29   31. dec 2009 Sajmon...
    Jeg føler mig forpligtet til at fortsætte.....
    Der er jo tydeligvis en bred vifte af brugere herinde der bruger dine indlæg som faktuel viden.... Derfor er det jo ekstra vigtigt at at få tingene sat rigtigt på plads når du er involveret...

    Bevares...Hermed mener jeg selvfølgelig ikke at du altid er galt på den. Men selv en jonglør kan jo tabe bolden... Ikke sandt?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #30   31. dec 2009 Keyser Nielze - Jamen helt afgjort - derfor ville jeg aldrig udtale mig om noget jeg ikke var ret sikker på.

    Google er heller ingen hjælp... Hrmf...


  • #31   31. dec 2009 "mercedes, BMW, bentley, lotus, Jaguar, ferrai, er jo også dyre end en toyota, honda, nissan, kia, osv ;-)"

    Lars H, så er det da en skam for alle de folk der bliver røvpulet, når de opdager at kun BMW af de ovennævnte europæiske mærker holder til noget.. Jaguar, bentley og ferrari HAHA!

    det eneste jeg nok gad eje er en Lotus, men så skulle der satme også en ordentlig Honda TYpe R motor i så det kan holde..

    Japan FTW!


  • #32   31. dec 2009 Mirza a røvpulet siger du. hmm tro du bare på det.

  • #34   31. dec 2009 Sajmon...
    Her er hvad du skrev....
    "Din motor er en opgraderet version af SV650, og derfor japansk"

    Aprilia skulle så være fulde af løgn når de siger de selv har designet den og laver den i eget hus...... Men ok... Der er tale om Italianere, så det ville ikke være første gang de pyntede på realiteterne....


  • #36   31. dec 2009 Mon ikke de er lige gode om at udvikle nye idéer?

    KTM RC8 - multijusterbar (vel bare at tage justerbare fodhvilere og sæde et lille skridt videre, kan vel ikke kaldes helt vildt innovativt)

    KTM SMT - langturs supermoto (Lyder mere som noget en eller anden markedtings afdeling har opfundet, kan ikke se det innovative i det)

    Aprillia RSV4 - ny banekonge (Siger hvem? Aprillia? Der er da slet ikke noget innovativt i den cykel)

    Ducati 1198 - tracktion control (Ja ok første gang på en masseproduceret sportscykel)

    BMW S1000 - abs (Honda først på sports MC Desværre), traction (heller ikke første gang), højere ydelse(Vel heller ikke ligefrem nogen innovation, da sportscyklerne har overgået hinanden på det punkt hvert år) mm (Aner ikke hvad det skule dække over)

    Så med mine øjne er der vist lige meget gang i den i begge lejre, hvis man da overhovedet kan dele det op på den måde.

    Du har desuden glemt at nævne at Honda som den eneste producent kommer med en gearkasse med dobbeltkobling. Det kan vel ikke ligefrem kaldes at være gået i stå?


  • #37   31. dec 2009 Jeg holder mig til de engelske motorcykler, ikke fordi at de er bedre heller ikke at de er dårligere, men fordi det er lidt kedeligt at køre på samme slags som alle andre gør, og fordi jeg er lige glad med om en motorcykel har 120 hk eller 200 hk.
    Ang, Aprilla motoren så skriver mc revyen 2009 følgende: den 90- graders v2 motor er udviklet af aprilla´s egne ingeniører.
    Godt nytår, og pas nu godt på jer selv og andre. smiley


  • #38   31. dec 2009 Lars.. jeg vil godt se BARE 1 undersøgelse hvor tyskerne ligger i top fremfor japanerne..

    de sidste 6-7 år i træk i AUtoBIlds undersøgelse har top 3 heddet således:

    Toyota
    Honda
    Mazda
    xxx
    xxx
    xxx

    og nederst et sted finder vi en masse franske og italianske biler..

    håber seriøst ikk du selv tror at engelske biler er kvalitetsbiler ??
    selv de Honda'er der bliver fremstillet i England er MEGET ringere end dem som bliver fremstillet i Japan.. JDM det holder..!


  • #39   31. dec 2009 Per smiley nemlig




    GODT NYTÅR TIL JER ALLE TOSSER smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #40   31. dec 2009 Lige over. :o)

  • #41   31. dec 2009 JESPER VIRUM. Du tagr fejl. BMW var de første dr kom med ABS. Og er stadig overlegne i den diciplin, påS1000RR vejer sytemet 2,5 kg.
    Læst test i engelsk blad PB tror jeg, bremsetest fra 100km/t - 0 km/t CBR600 BMWK1300 den lille lette honda blir slået klart, på bådevåd og tør vej.


  • #42   31. dec 2009 Fantastisk MCG tråd smiley Godt nytår drenge!

  • #44   31. dec 2009 Anders - ZX9R sælges .
    Det har de da lavet......
    Honda SP1.
    Suzuki TL1000S.
    Honda CB 1000 RA.
    Yamaha MT01.
    Kawasaki Z1000.

    Og der findes garanteret flere....


  • #48   1. jan 2010 Klaus J: Nej, jeg tager ike fejl. Honda var de første til at lancre ABS bremse på en superbike motorcykel. Præcis som jeg skrev tidligere. Det er dine læseevner der svigter.

    Men summa summarum på tråden er vel, at efter Honda i slutningen af 60'erne slog europæisk MC industri tilbage til stenalderen, er det de europæiske fabrikker efter 40 år endelig har indhentet det...


  • #49   1. jan 2010 Søren B * Århus *
    Du glemmer lige at EVO er udviklet i Japan (under AMF) og finpudset i Tyskland.


  • #50   1. jan 2010 i 1992 kunne man få abs til bmw k1 mod at betale 20.000 kr ekstra det kan man også til honda 1100 st men først i 1995 også som ekstra udstyr. i 1996 kommer honda 1100 st med abs, dog ikke til danmark da det er for dyrt, men til gengæld er det på bmw k modellerne.
    kilde mc revyen


  • #51   1. jan 2010 det der snakkes om er vel supersports maskiner ????

  • #52   1. jan 2010 > pow V
    Nej, evo'en er udviklet i us of a og er udviklet længe efter, at AMF havde trukket sig ud af foretagenet!
    V-Rod'den derimod, er udviklet af Porsche i tæt samarbejde med HD!


  • #53   1. jan 2010 Per (middelfart) C: Hvis du skal prøve at belære mig om MC'er, så få i det mindste dine fakta korrekt.
    For det første taler jeg om ABS til en superbike. Det er en K1 ikke.
    For det andet var det i 1988 at BMW introducerede ABS på MC på deres K100.
    For det 3. var det ikke 1996 at ST 1100 kom med ABS, men i 1992 samme men traction control.

    Men endnu engang. Så er det stadig Honda der er først med ABS til en serieproduceret superbike.


  • #54   2. jan 2010 Jeg var helt fordomsfri da jeg sku handle for et års tid siden.

    Var derfor også tæt på at købe japansk og især suzuki fristede pga prisen self, men når man så kommer ud på Triumph og ser hvor sindsygt gennemført et stykke håndværk en Triumph er i forhold til japanerne.
    PLUS (hvis man er til retro stilen) så får man lige 865ccm til 142k!

    Billligt OG kvalitet plus man støtter et firma i vores del af verden smiley


  • #55   2. jan 2010 per F
    Triumph laver helt sikkert nogle fine motorcykler..... Men at påstå deres kvalitet er højere end på de japanske må forblive en fuldstændig subjektiv vurdering uden hold i faktuel videnskab.....

    Jeg synes eksempelvis at japserne er Triumph langt overlegne på kvalitet og finish..... Og så kan vi jo blive ved....


  • #56   2. jan 2010 keyser Nielsen arghh det vil jeg ikke helt holde med dig i, i hvertfald ikke alle japaner, yamaha og honda måske men ikke langt overlegen..

  • #57   2. jan 2010 @ Keyser Nielze

    Ja det er selvfølgelig min subjektve vurdering. Jeg kikkede også udelukkende på cykler i mellemklassen.

    Men syns nu det er ret nemt at se når man ser på cylerne IRL



  • #58   2. jan 2010 Man får dælme også meget "mellem" klasse japaner for 142K smiley

  • #59   2. jan 2010 "Billligt OG kvalitet plus man støtter et firma i vores del af verden :)"

    sygt nok argment for at købe en motorcykel ??

    Lars H... i hvertfald ikke alle japaner, yamaha og honda måske men ikke langt overlegen..

    jamen det er vist også nok! hehe..


  • #60   2. jan 2010 Per F: Nu køber Triumph nok også komponenter der er fremstillet i Kina, ligesom stort set alle andre producenter.

Kommentér på:
Japan vs. Europa

Annonce