Japan vs. Europa {{forumTopicSubject}}
Er de ikke ved at gå i stå ude i Japan? Bevares de laver da fine sportscykler og er konkurrencedygtige på prisen, men tænk lige på de seneste års nye cykler fra Europa:
KTM RC8 - multijusterbar
KTM SMT - langturs supermoto
Aprillia RSV4 - ny banekonge
Ducati 1198 - tracktion control
BMW S1000 - abs, traction, højere ydelse mm
Og nu læste jeg så lige om Ducatis nye Multistrada med 150 HK og tracktion control og så i frækt supermoto design. Den gad jeg godt prøve i alperne.
Og japanerne? Tjah, det er måske ikke fair at nævne V-strom og Versys, men jeg kan bare ikke rigtig få øje på stjernerne.
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.005
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
Man kan ikke benægte at de europæiske mærker, er rimeligt fremme i skoene med hensyn til innovation og nytænkning, men det er ikke det eneste som sælger en MC - og specielt ikke i disse dage...
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.789
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.130
Eksempelvis koster RSV4eren 100.000-160.000 mere end de japanske modstykker...
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
Men design og kvalitet er helt sikkert iorden på sådan en som din Shiver - det skal jeg gerne være den første til at påpege. Jeg kan godt forstå dit valg...
Nogle af de europæiske mærkers driftsikkerhed og forhandlerservice har - skal vi sige - et temmelig blakket ry, så det sammenholdt med prisen + gode forsikringsordninger, får stadig mange mennesker til at vende snuden mod Japan når der skal handles MC.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.590
Men hvis du ser på nyskabelser bliver det nok lidt dødt, det kræver jo en del research at komme med noget revolutionere og i en tid hvor indtægterne rasler ned, kunne jeg nemt se det som et sted at køre spare kniven
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 93
jeg køre ikke særlig mange km om året, så cyklen skal bare føles helt rigtige både når jeg køre og når jeg sætter den fra mig og bare kigger på den..
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 767
En af ulemperne ved en mc fra europa er oftest prisen.
Og udvalget i reserve dele - og prisen på disse..
For hvis du var reservedels importør, og du havde valget imellem suzuki,honda,kawasaki, hvor du VIDSTE der var flere Hundrede tusinde brugere..
Eller Bmw, Triumph, Aprilla, med en mindre bruger scare, hvad valgte du så?
Ja i disse tider, så havde jeg nok sat mine penge på japanerne..
Derudover syntes jeg faktisk at Poul har lidt ret i det han skriver, det kan godt være de europæiske maskiner er med på beatet med teknologi, og design.. Men så er de det desværre ikke på pris.
Men innovation har sin pris - Lad os bare håbe det ikke bliver det der sænker de europæiske fabrikker..
dec 2003
Følger: 133 Følgere: 120 Emner: 271 Svar: 7.329
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
men ja pegaso og xt er samme motor og det var yamaha der kom først. men shiver og sv har ikke samme motor.!
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.913
Mht. reservedele er BMW faktisk billige og indtil videre har jeg ikke oplevet leveringstid på de få sliddele, jeg har købt.
Til gengæld tager BMW kassen for ekstraudstyr.
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 36
Yamaha R1 med Crossover motor, Ride-by-wire og indsugningtrakter der justeres efter behov, Kawasaki GTR1400 med tractioncontrol.
Var Yamaha ikke også først med EXUP-ventil i udstødningen. Så jeg synes ikke at det er helt fair at sige at Japanerne ikke nytænker.
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 676
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
Hvor har du læst/set det..??
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.130
Det ER ikke alt teknologi der direkte kan tilbageføres til Suzukis SV modeller...
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
Keyser Nielze - Jamen du stopper da bare så?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Og jo, SMT'en er lidt sin egen pt. men Yamaha var jo sådan set dem der satte den type MC i gang for 20 år siden med TDR 250, og sidenhen TDM'en. (ikke helt so SM i dag, men da den kom frem var den innovativ)
RSV4 er udnævnt til banekonge, men den slog ikke Honda og Yamaha i SBK 2009
1198 er bestemt heller ikke den første MC med TC. Honda havde det på deres ST1100 for 15år siden. True, det er ikke på superbikes fra japan, endnu, men hidtil har japanerne så godt kunne finde ud af at lave MC'er der var til at styre...
Og hvis jeg ikke tager fejl, så var Honda tidligere ude end BMW med ABS på en superbike.
Så jo, japanerne er nu stadig med.
Og mht. Shiver motoren, så har Sajmon da helt ret i, at det er en SV-kopi. Han glemmer bare, at SV motoren er en kopi af 748 motoren fra ducati, bare med anden boring og slaglængde, samt andre topstykker. Men ellers er Ducatimotoren og SV motoren præcis ligeså ens som SV og Shiver motoren...
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.130
Du tager fejl..... Det er ikke billigere at efterligne ideer/koncepter, Fordi ALLE jo gør det .... Ingen, bortset fra franskmænd, gider at genopfinde den dybe tallerken.... De kan jo ikke blot kopiere en stump og smide den på en tilfældig motorcykel..... Iøvrigt Har jeg svært ved at få øje på hvad det skulle være for nogle "ting" Japaner skulle have "hugget"...... De har sådan set været pænt fremme i skoene siden 70erne......
Men nu har europærerne endelig, efter ca 20 år, lavet 2 maskiner der kan hamle op med Japserne og lidt mere til endda, og pludselig skal det hedde sig at de bære hele udviklingen på deres skuldre...Hmmmmmmm...
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
Jeg kan ikke finde deres news archive, så det er lidt svært at vise dig det...
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.130
Jeg føler mig forpligtet til at fortsætte.....
Der er jo tydeligvis en bred vifte af brugere herinde der bruger dine indlæg som faktuel viden.... Derfor er det jo ekstra vigtigt at at få tingene sat rigtigt på plads når du er involveret...
Bevares...Hermed mener jeg selvfølgelig ikke at du altid er galt på den. Men selv en jonglør kan jo tabe bolden... Ikke sandt?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
Google er heller ingen hjælp... Hrmf...
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
Lars H, så er det da en skam for alle de folk der bliver røvpulet, når de opdager at kun BMW af de ovennævnte europæiske mærker holder til noget.. Jaguar, bentley og ferrari HAHA!
det eneste jeg nok gad eje er en Lotus, men så skulle der satme også en ordentlig Honda TYpe R motor i så det kan holde..
Japan FTW!
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.130
Her er hvad du skrev....
"Din motor er en opgraderet version af SV650, og derfor japansk"
Aprilia skulle så være fulde af løgn når de siger de selv har designet den og laver den i eget hus...... Men ok... Der er tale om Italianere, så det ville ikke være første gang de pyntede på realiteterne....
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.264
KTM RC8 - multijusterbar (vel bare at tage justerbare fodhvilere og sæde et lille skridt videre, kan vel ikke kaldes helt vildt innovativt)
KTM SMT - langturs supermoto (Lyder mere som noget en eller anden markedtings afdeling har opfundet, kan ikke se det innovative i det)
Aprillia RSV4 - ny banekonge (Siger hvem? Aprillia? Der er da slet ikke noget innovativt i den cykel)
Ducati 1198 - tracktion control (Ja ok første gang på en masseproduceret sportscykel)
BMW S1000 - abs (Honda først på sports MC Desværre), traction (heller ikke første gang), højere ydelse(Vel heller ikke ligefrem nogen innovation, da sportscyklerne har overgået hinanden på det punkt hvert år) mm (Aner ikke hvad det skule dække over)
Så med mine øjne er der vist lige meget gang i den i begge lejre, hvis man da overhovedet kan dele det op på den måde.
Du har desuden glemt at nævne at Honda som den eneste producent kommer med en gearkasse med dobbeltkobling. Det kan vel ikke ligefrem kaldes at være gået i stå?
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 457
Ang, Aprilla motoren så skriver mc revyen 2009 følgende: den 90- graders v2 motor er udviklet af aprilla´s egne ingeniører.
Godt nytår, og pas nu godt på jer selv og andre.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
de sidste 6-7 år i træk i AUtoBIlds undersøgelse har top 3 heddet således:
Toyota
Honda
Mazda
xxx
xxx
xxx
og nederst et sted finder vi en masse franske og italianske biler..
håber seriøst ikk du selv tror at engelske biler er kvalitetsbiler ??
selv de Honda'er der bliver fremstillet i England er MEGET ringere end dem som bliver fremstillet i Japan.. JDM det holder..!
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
GODT NYTÅR TIL JER ALLE TOSSER
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.407
Læst test i engelsk blad PB tror jeg, bremsetest fra 100km/t - 0 km/t CBR600 BMWK1300 den lille lette honda blir slået klart, på bådevåd og tør vej.
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.581
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.130
Det har de da lavet......
Honda SP1.
Suzuki TL1000S.
Honda CB 1000 RA.
Yamaha MT01.
Kawasaki Z1000.
Og der findes garanteret flere....
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Men summa summarum på tråden er vel, at efter Honda i slutningen af 60'erne slog europæisk MC industri tilbage til stenalderen, er det de europæiske fabrikker efter 40 år endelig har indhentet det...
mar 2004
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 211
Du glemmer lige at EVO er udviklet i Japan (under AMF) og finpudset i Tyskland.
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 457
kilde mc revyen
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.005
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.183
Nej, evo'en er udviklet i us of a og er udviklet længe efter, at AMF havde trukket sig ud af foretagenet!
V-Rod'den derimod, er udviklet af Porsche i tæt samarbejde med HD!
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
For det første taler jeg om ABS til en superbike. Det er en K1 ikke.
For det andet var det i 1988 at BMW introducerede ABS på MC på deres K100.
For det 3. var det ikke 1996 at ST 1100 kom med ABS, men i 1992 samme men traction control.
Men endnu engang. Så er det stadig Honda der er først med ABS til en serieproduceret superbike.
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.022
Var derfor også tæt på at købe japansk og især suzuki fristede pga prisen self, men når man så kommer ud på Triumph og ser hvor sindsygt gennemført et stykke håndværk en Triumph er i forhold til japanerne.
PLUS (hvis man er til retro stilen) så får man lige 865ccm til 142k!
Billligt OG kvalitet plus man støtter et firma i vores del af verden
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.130
Triumph laver helt sikkert nogle fine motorcykler..... Men at påstå deres kvalitet er højere end på de japanske må forblive en fuldstændig subjektiv vurdering uden hold i faktuel videnskab.....
Jeg synes eksempelvis at japserne er Triumph langt overlegne på kvalitet og finish..... Og så kan vi jo blive ved....
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.022
Ja det er selvfølgelig min subjektve vurdering. Jeg kikkede også udelukkende på cykler i mellemklassen.
Men syns nu det er ret nemt at se når man ser på cylerne IRL
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.264
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
sygt nok argment for at købe en motorcykel ??
Lars H... i hvertfald ikke alle japaner, yamaha og honda måske men ikke langt overlegen..
jamen det er vist også nok! hehe..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Japan vs. Europa