{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

MC-Trip til Syden, på sportsmaskiner.? {{forumTopicSubject}}

Hey gutter og gutinder..

Mens vi sidder og venter på det længe ventede dejlige vejr, har jeg da sat mig for at kigge nærmere på en tur til syden med nogle rødder..

Har nogen gode erfaringer med lignende ture på sports motorcykler.. Vi køre alle R klasser, er det til at holde ud og hvordan med oppakning osv..?

Evt. steder der er hver og tag hen på cykel? smiley

Kom endelige med div. info, synspunkter, ideer osv.

Mvh. Og godt nytår.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC-Trip til Syden, på sportsmaskiner.?
  • #2   2. jan 2010 Ja når i bare har ens maskiner er det vel ikke noget problem.
    Kør en prøvetur sammen og find ud af hvor lange træk i kan tage ad gangen, og hvilken hastighed der passer jer bedst i gruppen, så i nogenlunde kan planlægge turen smiley
    pøjpøj

• #3   2. jan 2010 Ved Gardasøen kommer der altid mange mc'ere... Har været der og det var super fedt!

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.540
    #4   2. jan 2010 I pakker bar en sportstaske og smider den på dyret... og så afsted!

Og man vælger selvfølgelig ikke at snuppe toget i Hamborg... det er kun for (censur) og (censur) samt (censur). Hvis I ikke vil lege på Autobahn undervejs, så tag et smut ud på de små tyske landeveje... de er supergode og hyggelige at køre på - og så finder I mange skumle steder I kan overnatte.

Alpeland - uagtet om det er Østrig eller ind i Italien - der finder I altid gode strækninger! Anbefalinger kan være gode, men min erfaring er, at de beste ture og ruter er dem, som aldrig var planlagt eller påtænkt. Så derfor vil jeg undlade at gi' jer noget i den retning... bare kom AFSTED og oplev - det er DET som "det" handler om!

PS: Tænk på Autobahn som én solid omgang "privat MotoGP" leg på 1000km - det kan næsten ikke blive bedre!

• #6   2. jan 2010 Sidste sommer kørte jeg hjem fra Østrig i 'et stræk, 12-1300 km, det var anstrengende til sidst på min zx-9r, men tag en overnatning undervejs, for 6-700 kilometer burde ikke være noget problem hvis man har en hel dag til. Jeg tager afsted til sommer på zx-10r'en. Når man først har haft sin cykel med rundt over de forskellige bjergpas, så er man solgt.

Autotog er også en fin løsning, men ret dyrt. Er man kan man måske finde en kassevogn eller en trailer, det vil gøre det billigere end at tage de mange transportkilometer på motorcyklen.

• #9   2. jan 2010 Fedt med så meget input....

Self. er vi på Mc tur for at køre MC, ikke tog eller andet, og nej der er bestemt ikke noget vi skal nå.. Det er ren og skær ferie og oplevelse... smiley

Men super med så meget nyttig information.. Jeg vil da helt sikkert arbejd videre med det her, det lyder super interessant, og populært tilsyneladende.. smiley

• #13   2. jan 2010 Har været i Østrig 3 gange, 2 gange på en FireBlade og en gang på min Honda SP-1. Regn med cirka 6-700km max om dagen, og nok cirka 500km hvis I tager små landeveje og godt med pauser.

Vi har altid overnattet på hotel på vores turer. Gider ikke besværet med at pakke telt samt slå det op, når et dobbelværelse på gasthof koster 25-30 euro inkl. morgenmad.
    I Berchtesgaden havde vi 3 overnatninger på 3mandsværelse inkl. morgenmad for 51euro pr person. Så snup dog et hotel.
    Sover sgu nok udendørs til daglig.

Og det er med at autozug er for nogle slapsvanse. Det er efter min mening en latterlig holdning. Hvis man fx vil ud og køre ved middelhavet i Italien eller Spanien, kan man snildt spare en dag eller 2 ved at tage autozug til sydtyskland.
    Det kan virke lidt dyrt på toget, men når man regner med at man spare en dag eller 2 i transporttid, og derved måltider, samt benzin og 1500 kedelig kilometer, ja så er prisen faktisk den samme.
    Vi tager autozug næste år og fortsætter til italien eller rumænien når vi ruller friske fra toget kl. 8 om morgenen.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#16   2. jan 2010 Hvis I kører Østrig og ikke ønsker overnatning på typiske biker-hoteller... så hold jer til de små vinter-skiområder! Der kan I finde overnatning til 20-25 EUR inkl. morgenmad - og ofte er det privatpensioner, hvor man får en udstyr familie-service!

Kan i den anledning anbefale Neukirchen am Grossvenediger - som ligger næsten helt inde i bunden ved Gerlos. Skønt område i begge retninger - og tæt på Brenner hvis man vil have en afstikker til Italien. Og ikke længere væk fra GG end det er en fed dagstur!

Og nej... Autobahn er og bliver bestemt ikke kedeligt....du kan både køre højre og venstre om alle R1, ZR9/10/12 eller hvad du nu møder undervejs... for ikke at tale om GT3, AMG eller forskellige typer af Audi's...

:o)

• #17   3. jan 2010 Er der nogen, som har et ca. overblik over de økonomiske omkostninger, når vi taler en tur sydpå og tilbage igen?

/A

• #19   3. jan 2010 Er der ikke nogen der kender nogle gode "horekasser" på vejen der ned af????...... Det er jo som bekendt dejligt med et "blæs" efter en tur på motorcyklen.....

• #20   3. jan 2010 Keyser hvis du runder Ungarn har jeg hørt fra pålidelig "kilder" at Pecs og Budapest har kvali "horekasser" til "fornuftige" penge smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#21   3. jan 2010 Keyser: Så holder du dig blot til Autobahn... og snupper en afkørsel eller to.... Som en ny service er der begyndt at holde autocampere med hhv. grønt og rødt lys i forruden! Du kan så selv regne ud hvilken farve du skal stoppe for... Men du finder denne fantastiske tyske service (næsten) alle steder undervejs... :o)

• #22   3. jan 2010 Hans M....
    Fantastisk..... Det kalder jeg fandme infrastruktur....

• #23   3. jan 2010 Gad vide om det så stadig kan gøres for 500,- om dagen smiley

• #24   3. jan 2010 Brian "Fjeder" J: Pålidelige kilder *LOL*

Kommentér på:
MC-Trip til Syden, på sportsmaskiner.?

Annonce