1.527 visninger
|
Oprettet:
MC-Trip til Syden, på sportsmaskiner.? {{forumTopicSubject}}
Hey gutter og gutinder..
Mens vi sidder og venter på det længe ventede dejlige vejr, har jeg da sat mig for at kigge nærmere på en tur til syden med nogle rødder..
Har nogen gode erfaringer med lignende ture på sports motorcykler.. Vi køre alle R klasser, er det til at holde ud og hvordan med oppakning osv..?
Evt. steder der er hver og tag hen på cykel?
Kom endelige med div. info, synspunkter, ideer osv.
Mvh. Og godt nytår.
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.023
Kør en prøvetur sammen og find ud af hvor lange træk i kan tage ad gangen, og hvilken hastighed der passer jer bedst i gruppen, så i nogenlunde kan planlægge turen
pøjpøj
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.554
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.540
Og man vælger selvfølgelig ikke at snuppe toget i Hamborg... det er kun for (censur) og (censur) samt (censur). Hvis I ikke vil lege på Autobahn undervejs, så tag et smut ud på de små tyske landeveje... de er supergode og hyggelige at køre på - og så finder I mange skumle steder I kan overnatte.
Alpeland - uagtet om det er Østrig eller ind i Italien - der finder I altid gode strækninger! Anbefalinger kan være gode, men min erfaring er, at de beste ture og ruter er dem, som aldrig var planlagt eller påtænkt. Så derfor vil jeg undlade at gi' jer noget i den retning... bare kom AFSTED og oplev - det er DET som "det" handler om!
PS: Tænk på Autobahn som én solid omgang "privat MotoGP" leg på 1000km - det kan næsten ikke blive bedre!
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.791
Autotog er også en fin løsning, men ret dyrt. Er man kan man måske finde en kassevogn eller en trailer, det vil gøre det billigere end at tage de mange transportkilometer på motorcyklen.
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.791
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 143
Self. er vi på Mc tur for at køre MC, ikke tog eller andet, og nej der er bestemt ikke noget vi skal nå.. Det er ren og skær ferie og oplevelse...
Men super med så meget nyttig information.. Jeg vil da helt sikkert arbejd videre med det her, det lyder super interessant, og populært tilsyneladende..
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.819
Vi har altid overnattet på hotel på vores turer. Gider ikke besværet med at pakke telt samt slå det op, når et dobbelværelse på gasthof koster 25-30 euro inkl. morgenmad.
I Berchtesgaden havde vi 3 overnatninger på 3mandsværelse inkl. morgenmad for 51euro pr person. Så snup dog et hotel.
Sover sgu nok udendørs til daglig.
Og det er med at autozug er for nogle slapsvanse. Det er efter min mening en latterlig holdning. Hvis man fx vil ud og køre ved middelhavet i Italien eller Spanien, kan man snildt spare en dag eller 2 ved at tage autozug til sydtyskland.
Det kan virke lidt dyrt på toget, men når man regner med at man spare en dag eller 2 i transporttid, og derved måltider, samt benzin og 1500 kedelig kilometer, ja så er prisen faktisk den samme.
Vi tager autozug næste år og fortsætter til italien eller rumænien når vi ruller friske fra toget kl. 8 om morgenen.
apr 2006
Kan i den anledning anbefale Neukirchen am Grossvenediger - som ligger næsten helt inde i bunden ved Gerlos. Skønt område i begge retninger - og tæt på Brenner hvis man vil have en afstikker til Italien. Og ikke længere væk fra GG end det er en fed dagstur!
Og nej... Autobahn er og bliver bestemt ikke kedeligt....du kan både køre højre og venstre om alle R1, ZR9/10/12 eller hvad du nu møder undervejs... for ikke at tale om GT3, AMG eller forskellige typer af Audi's...
:o)
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 181
/A
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.134
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.277
apr 2006
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.134
Fantastisk..... Det kalder jeg fandme infrastruktur....
jun 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 181
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 285
MC-Trip til Syden, på sportsmaskiner.?