{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chopper/bobber
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #1   2. jan 2010 Tror bare en bobber er en chopper som har tabt sin forskærm... :o)

    Men det er kun et gæt.


  • #2   2. jan 2010 he he , læner mig tilbage og læser , det er der mange meinger om smiley

  • #3   2. jan 2010 Sajmon: ... he he...

  • #5   3. jan 2010 nå så prøver jeg at give min beskrivelse en chopper er en hvor man har skåret det overflødige væk og det er en bobber også men med fladt styr og store dæk måske også fodplader

  • #6   3. jan 2010 Ej ok, bobber er et gammelt navn til omtale af 1950'ernes ombyggede motorcykler, oftest med helt fjernet eller forkortede (hvoraf navnet - at 'bobbe skærme' var at forkorte dem) skærme både for og bag. Alt unødigt fra cyklen blev pillet af - ikke så meget for syns skyld, men fordi en let cykel var en hurtig cykel. Navnet har hængt ved om bruges i dag om cykler hvor unødige dele er strippet men hvor stel og forgaffel beholdes. Det har for såvidt intet med styr eller dæk at gøre.

    En chopper - var oprindeligt en cykel hvor virkeligt ALT var pillet af, f.eks. kunne man godt køre en "bobber chopper" som bare var en bobber der var helt rippet. I dag har den en anden betydning dog, en chopper er som en bobber rippet for unødige dele men med den forskel at stellet ofte er modificeret og forgaflen udskiftet til en længere model eller forlænget på anden vis

    Dog sagt kan en bobber/chopper idag sagtens have skærme og masser af gejl på, udtrykket er blevet udjævnet lidt så det mest handler om en "ombygget" cykel med enten kort (bobber) eller lang gaffel (chopper).


Kommentér på:
Chopper/bobber

Annonce