{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.294 visninger | Oprettet:

Røvrendt af uærlig bil/mc forhandler {{forumTopicSubject}}

Tja.... Jeg gik i den søde tro at jeg nu endelig havde fået købt mig en super duper VFR 750 fra 1991. Den var totalskadet men skulle give nogle gode vintertimer og så til syn og indbetaling af ca 17 kilo og gen indregistrering og så var jeg sgu kørende på en super duper fed VFR 750.
Havde lavet mundlig aftale med sælger, som er bil og mc forhandler( i 6900 området !), over telefonen omkring pris og afhentning.
For en sikkerheds skyld sendte jeg mail og bekræftede at jeg ville hente fredag i denne uge (havde ikke mulighed for at hente før !). Men nu er der i eftermiddags kommet mail fra sælger at han havde solgt den til anden side da jeg ikke havde overholdt vores aftale om afhentning igår ???
Tja han giver reply på en mail der siger at jeg kommer fredag i den indeværende uge.
Jeg har sendt svar i nogle rimelig klare vendinger som nok ikke kan misforståes i denne omgang.
Han var så fræk at tilbyde en CBR 900 eller FZR 1000 (og der er ikke noget galt med disse to nævnte maskiner !) men det er jo ikke det som jeg vil have eller havde købt !
Ja jeg sidder og føler mig røvrendt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Røvrendt af uærlig bil/mc forhandler
  • #1   4. jan 2010 guldet på bordet og handlen er slut.

    men surt nok


  • #2   4. jan 2010 Ja det er helt korrekt, men vi handlede den 30/12 om eftermiddagen pr telefon og der har været nytår siden og kunne først komme fredag. Men det var sælger godt klar over da jeg havde fortalt det i telefon og på mail.

  • #3   4. jan 2010 Hmm... Det er selvfølgelig ærgeligt, at den bliver "snuppet" foran næsen på dig... Men vend den lige om; hvor mange gange har han mon ikke prøvet at lave aftaler med potentielle købere, som ikke overholder aftalerne? Som LOVER højt og helligt at de smider kontanterne på bordet den og den dag, men så aldrig dukker op? Jeg har en ide om, at det har vedkommende oplevet MANGE gange (jeg kender en forhandler, som i hvert fald kan mange af disse historier).

    Så hvis sælgeren har haft en inde i butikken, som har viftet med sedlerne, så kan jeg altså godt forstå, den er blevet solgt... Han burde måske så bare lige have skrevet til dig, så du kunne have sparet turen... Men det er jo så begrebet service, vi skal diskutere der smiley


  • #4   4. jan 2010 man skal ikke græder over spilt mælk. Der er nok en anden fin vfr til dig et sted... kender da én der har en stående, som han måske vil sælge resterne af... send pb. så undersøger jeg det gerne for dig. Mener det er en rc36-2 hvis ikke jeg husker helt galt, der er dog snuppet noget fra den ved jeg...

  • #5   4. jan 2010 tør øjnene ...
    så længe han ikke er rendt med dine penge eller solgt dig et sminket lig er der jo ingen skade sket..


  • #6   4. jan 2010 Er det ikke et sted hvor man Spare på Bilen ?Uden for postnummeret
    For er det den jeg tror har jeg også haft sjov med den person og han er meget utroværdig.


  • #7   4. jan 2010 havde du lagt indbetalingen..?

  • #8   4. jan 2010 Hvis I har haft en skreven aftale på mail eller lignende - og det opfatter jeg, at I har - så er han sgu da et dybt useriøst røvhul.

    Hverken mere eller mindre!!!!!!


  • #9   4. jan 2010 Se på det fra den lyse side: Hvis sådan en fyr vil sælge den for X kr. er den nok X - 5.000 kr. værd, så du har lige UNDGÅET at blive snydt.

  • #10   4. jan 2010 ja jeg ville glæde mig hvis jeg var dig ! hvis han er en uærlig kratlusker ville jeg hellere finde ud af det før jeg købte cyklen end efter.

  • #12   4. jan 2010 Sikre penge på kontoen kontra en som skriver at han gerne vil købe den..

    Bop bop efter at være blevet brændt af et par gange på den konto, så kan ens "ærlighed'' vist være på et meget lille sted.
    Jeg forstår udemærket at sælger hellere vil have sikre penge på kontoen end løfter.


  • #13   4. jan 2010 der er fyldt med useriøse købere derude, folk de byder og byder og hvis man siger ja til deres bud har 2 ud af 3 alligevel ingen penge eller har fortrudt deres bud. så den der kommer først med penge får grisen.

  • #14   4. jan 2010 Når han snyder med den slags så er det vel kun godt du ikke købte MCen af ham. Det lød i forvejen som en meget skummel handel.

  • #15   4. jan 2010 Tough luck. Der er heldigvis tusindvis af smadrede billige maskiner derude smiley Se at komme videre.

    Godt nytår.


  • #16   5. jan 2010 hmm som nogle siger at den der kommer først med pengene få handlen
    hvis det er rigtig. så burde den klaphat af en forhandler da bare sige det ,istedet for at sige ok det er er din


    mener jeg

    mvh


  • #17   5. jan 2010 Hvis i har aftalt en handel pr mail så er den bindende for begge parter, sådan er loven! Hvis du vil ha den mc så gå til ham og sig at sådan er det altså bare! Så må han købe den tilbage! En handel er en handel og en aftale er en aftale, den kan han ikke løbe fra med mindre du lader ham gøre det?
    mvh Allan.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #18   5. jan 2010 Tja... Syns' nu mere du er en brokkerøv!

    En gammel skadet VFR - forhandler eller ej - og den sælges bare til den første som smider noget guld på bordet... Sådan er det... og sådan har det altid været!

    Men heldigt for dig... så kan du jo bare finde en anden viffer - ikke? smiley


  • #19   5. jan 2010 Allan R + alle jer, der taler for at sælgers handlinger er O

    IHT "Aftaleloven" er sådan en aftale bindende. Det er alle aftaler - også mundtlige, men her er det ofte et spørgsmål om at bære en bevisbyrde.

    Det er ikke et problem ved en skriftlig aftale, så sælger kan i dette tilfælde ad rettens vej tvinges til at overholde handelen.

    Noget helt andet er så, om man gør sig selv nogen tjenester ved at tvinge en handel igennem med sådan en idiot.....


  • #20   5. jan 2010 Hej igen.

    Jeg har nu spist lidt tudekiks og er naturlgivs ærgelig over sælgers handling/valg. Men som Knud plus andre skriver så gør jeg ikke mere ved det, for jeg får ikke noget ud af det alligevel Vil ikke bruge mere "krudt" på den her VFR og starter min søgen efter en anden VFR 750.
    Mange tak for alle indlæg og forsat god dag til Jer alle.


  • #21   5. jan 2010 Under alle omstændigheder er alle aftaler bindende, uanset den kommunikationsform, der er brugt til at indgå dem. Dog bliver det ved lige præcis mundtlige aftaler ofte et spørgsmål om ord mod ord. Hvis du har det på papir, mails, SMS'er, etc., så har du en god sag.

    P.S. Man kan få et program til bl.a. Nokia, der optager alle ens samtaler og gemmer dem på ens SD-kort. Hvis man er bange for at blive snydt ved mundtlige aftaler, så var det måske værd at downloade. smiley


  • #22   5. jan 2010 Læg ham ud på . youtube og Mc galleri.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #23   5. jan 2010 Knud: Der er altid to sider af sådan en sag... ikke? Men tak for berigelsen ift. aftaleloven. smiley

  • #24   5. jan 2010 "Den der først lægger guldet får varen!"

    Fint, men så meld det ærligt ud fra starten: "Ja, du kan godt købe den for 100k på torsdag, men hvis nogen kommer med pengene inden da, så er det deres."

    Lad være med at lade som om man har en aftale om et salg og så bare sige: "Hovsa, der var lige en anden, der var hurtigere."


  • #25   5. jan 2010 Ved ikke hvad du mener med "o"? Jeg er ihvertfald modstander af den type forhandler og mener man skal køre den igennem så han kan lære det! Men desværre er der ikke mange der orker den slags langtids slagsmål!
    Og for lige at slå det fast en gang for alle; en handel via e-mail er bindende, har spurgt en betjent jeg kender, som har arbejdet som politianklager!
    Eksempel: Hvis du sender en e-mail til en forhandler og siger du vil give ham 50.000 for en given mc, så er han nødt til at svare dig, i modsat fald er det et tilsagn hvis ikke han gider svare! (altså et ja)
    Undskyld jeg muligvis afveg lidt fra tråden!


  • #26   5. jan 2010 "Eksempel: Hvis du sender en e-mail til en forhandler og siger du vil give ham 50.000 for en given mc, så er han nødt til at svare dig, i modsat fald er det et tilsagn hvis ikke han gider svare! (altså et ja)"

    Ah, kan det nu også passe? Så hvis nogen sender mig en mail med at de vil give 50k for min MC, så SKAL jeg skrive tilbage, at jeg vil have mindst 80k, da det ellers betyder ja? Jeg plejer bare at slette mails med skambud.


  • #27   5. jan 2010 Jamen er du forhandler da?
    Og ja, det er en stiltiende accept! Mange er ikke klar over det og det bruges ikke særligt ofte. Men ved en kommunikation frem og tilbage flere gange er det jo også høfligtst at svare!
    Ordsproget siger jo også. "Den der tier samtykker"!


  • #28   5. jan 2010 Rene J:

    Allan R har helt igennem ret. Det er ikke den "SKRIFTLIGE" aftale som sådan der er gældende. Det er AFTALEN - i dette tilfælde kan e-mailkorrespondancen så fremlægges som dokumentation for aftalen - det holder i retten, hvis man ellers gider.

    Personligt synes jeg livet er for kort til sådan en sag, når den er afsluttet inden nogen har lidt egentlig økonomisk overlast.


  • #29   5. jan 2010 Enig Knud! Hvis man vil ha den bike så må man sende nogen penge, 500 f.eks., og hvis man så fortryder må man acceptere at indskuddet er væk!
    Så har man købt med indbygget fortrydelsesret, men mister så lidt mønt, sådan er det!


  • #30   5. jan 2010 Men er der indgået en aftale, hvis man blot fremsender en e-mail til en forhandler, hvor man skriver, at man vil give X kr. for en bestemt motorcykel? Forhandleren må da skulle svare, før der er en aftale? Hvad hvis e-mailen f.eks. aldrig er nået frem?

  • #31   5. jan 2010 Allan R: Du må meget gerne fremvise dokumentation på denne såkaldte "stiltiende accept". Jeg mener nemlig IKKE det forholder sig sådan, men jeg kan jo tage fejl (selvom det sjældent sker ;o) ).

    Det er fuldstændig korrekt, at en skriftelig aftale er juridisk bindende, om den så er skrevet på lokumspapir eller en mail er ligemeget. Hvis der foreligger en aftale imellem to parter, er det den der gælder... Men der er jo forskel på bindende aftaler, og tilbud. Et tilbud er ikke lig med en aftale (som sådan).


  • #32   5. jan 2010 Det er korrekt, men så skal det anføres at det er et tilbud i henhold til osv!
    Jeg kender en betjent sagde jeg! Ikke at jeg havde straffeloven i hovedet eller i reolen, du må sgu selv gå ind og rode på nettet efter dine sager, jeg har andet at lave, der er f.eks. wallander i tv nu:)
    GOD JAGT!!!


  • #33   5. jan 2010 Snetyv vedr. min tråd så var
    Prisen og afhentnings tidspunkt var aftalt pr telefon med sælgers accept ! Jeg fremsendt mail til sælger med vores aftale pris og om hvornår jeg ville afhente, kun for at bekræfte vores telefoniske aftale. Min mail kom frem idet han gav "reply" eller svar som det hedder, på min sendte mail. End of story.
    Men jeg har spist et par pakker tudekiks ;o) og leder videre efter mit næste projekt.


  • #34   5. jan 2010 Nej, Kristian, du misforstod, jeg talte slet ikke om din situation. Jeg kommenterede på:

    "Eksempel: Hvis du sender en e-mail til en forhandler og siger du vil give ham 50.000 for en given mc, så er han nødt til at svare dig, i modsat fald er det et tilsagn hvis ikke han gider svare! (altså et ja)"

    Det er det, jeg ikke kan forstå, fordi så skal jeg da i gang med at sende mails til nogle forhandlere og håbe på, at de ikke får svaret, f.eks. fordi e-mails af og til bliver slettet ved en fejl. Hvis det sker bare engang imellem og jeg sender nok mails, så har jeg snart en masse nye, meget billige motorcykler. smiley


  • #35   6. jan 2010 Jeg ville sgu også have solgt den til ham som kom med pengene, helt ærligt.

  • #36   6. jan 2010 Snetyven:

    Jeg er helt enig med dig.

    Første betingels for at der kan foreligge en aftale er, at der er opnået et sæt betingelser, begge parter aktivt har accepteret.

    Hvis f.eks. en forhandler har skrevet "Giv et bud", så kan situationen m u l i g v i s være anderledes


  • #37   6. jan 2010 Engang jeg skulle sælge min datters cykel ringede der én og sagde: "Den kommer jeg og køber, nu må du ikke sælge den til andre". Da han så kom og så den, begyndte han at forhandle om prisen. Skulle jeg så have henvist til Aftaleloven og fortalt ham at en mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig og bla bla? Come on...

  • #38   6. jan 2010 jeg vil også gerne lige poientere (Rene J) en e mail ER bindende, og en aftale pr. email holder i retten som Knud siger. jeg har købt ind for mange hundrede tusinde kroner pr email, og ved fra firmaets juridiske afdeling at emails er accepteret som bevis byrde.

  • #39   6. jan 2010 Principielt ja! Det væsentlige er at man er ærlig i sin beskrivelse af varen, ikke overdriver, for det afsløres i det øjeblik varen kommer på bordet!
    Så at sige alt hardware/reservedele til bil og mc køber jeg ubeset og forudbetalt, da jeg så får en lavere pris og ofte betalt transport/shipping!
    I søndags købte jeg et sæt originale Audi alufælge med dæk der angiveligt var 99% mønster på, det var der også, havde kørt km 50, og var 2-3 år gamle kr 1.100 + 100 i transport fra Esbjerg til Kolding, han kørte 140 km og jeg 15 km! Havde dækkene været skæve eller noget i den stil, jamen så havde han da bare kørt hjem igen uden penge, sådan er det sgu!


  • #40   6. jan 2010 Og så må man jo vælge. Er det det værd at bede alle kunder betale forud? Engang skulle vi købe en tøjgiraf, vi skulle bruge til en konkurrence i vores firma. Det firma, vi ville købe den af, ville ikke lave en faktura til os. De havde ikke handlet med os før, så vi skulle overføre pengene til deres bankkonto og de skulle se dem, før de ville sende den. For en tøjgiraf til et par hundrede kroner.

    Anyways, min chef ringede til dem, og forklarede dem, at vi omsættede for over 100 millioner året inden, og så var det pludselig ikke noget problem, og de kom endda og leverede den samme dag, og vi betalte kontant.


  • #41   6. jan 2010 Kristian A
    Jeg synes du skal få et juridisk bindende tilbud fra dem der her mener du har en sag du kan vinde.... Få dem til at underskrive en kontrakt på at de holder dig økonomisk skadefri hvis du taber sagen....


  • #42   6. jan 2010 "· Snetyven ·

    Nej ikke alle.

    Men jeg kan sige dig privat kunder overholder ikke deres betalinger.

    Tro du din chef vil sende vare for flere mil til en ny kunder uden at få nogle garanti ??.

    Nu var det jer der skulle have kredit ??.

    Problemet er at hele landet lever af kredit."

    Det er anden gang jeg er blevet misforstået i dag, jeg er åbenbart meget svær at forstå. smiley

    Jeg skrev ikke, at det aldrig var det værd. Jeg skrev OM det var det værd, som et spørgsmål, og så gav jeg et eksempel på, hvor det ikke var det værd. (Og det var ikke flere millioner, men 200 kr.)

    Man skræmmer nok nogle få seriøse kunder væk med krav om depositum, men man skræmmer nok flere useriøse væk.

    Jeg kan sagtens forestille mig situationer, hvor det er det værd, f.eks. ville jeg godt kunne forstå, at hvis en forhandler tager en motorcykel hjem til flere hundrede tusinde, at han så vil have en sikkerhed for, at jeg køber den. Jeg ville også ønske, at flyselskaberne krævede forudbetaling Så ville flyselskaberne stadig have samme omsætning, selvom 10% af passagererne ikke dukkede op, og der ville derfor ingen undskyldning være for at overbooke.


  • #43   6. jan 2010 Allan R: Det er dig, som fremsætter påstanden om, at stiltiende accept i sådan en sammenhæng som denne er gældende. Så må du vel også have noget, der kan bakke denne påstand op? Jeg er nemlig stærkt tvivlende...

    Der er andre tilfælde, hvor stiltiende accept danner grundlag for en aftale; f.eks. kan jeg huske en sag i tele-ankenævnet, hvor en kunde taber en sag vedr. noget saldomax., som ikke virkede.
    Men i det konkrete tilfælde, som du nævner, hvor man blot kan sende en pris til en sælger, og så fanger bordet pga. stiltiende accept, tvivler jeg meget kraftigt på.


  • #44   6. jan 2010 Så kontakt politiet eller en advokat! Jeg har snakket med en kammerat der er betjent, jeg citere lige igen da det åbenbart er faldet ud:
    Og for lige at slå det fast en gang for alle; en handel via e-mail er bindende, har spurgt en betjent jeg kender, som har arbejdet som politianklager!

    Det er ikke mit job at underbygge denne påstand, ring til din advokat eller din betjent, det er jo det jeg har gjort, han er så bare også en kammerat!!!

    Jeg spørger da heller ikke om han kan underbygge det, nej jeg tror på ham indtil det modsatte er bevist!

    Erasmus Montanus: JORDEN ER FLAD SOM EN PANDEKAGE!!!


  • #45   6. jan 2010 Vi er enige i at aftaler via e-mail er bindende. Vi tvivler på, at det betragtes som en handel, at man skriver til en forhandler, man vil betale X kr. for en bestemt motorcykel. Kommer e-mailen f.eks. aldrig frem, så kunne man dukke op ugen efter og afhente sin motorcykel, selvom forhandleren taber 50.000 på salget, uden han kan gøre noget ved det. Det lyder bare ikke rigtigt.

  • #46   6. jan 2010 Principielt ja!!!

  • #47   6. jan 2010 Hold da op, hvor får jeg travlt så. Jeg skriver lige til 10 mc-forhandlere, at jeg byder 1000 kr. for deres dyreste MC, og sender mailen via en fake SMTP server. Så ligner det, at mailen er sendt, men MC forhandleren modtager den aldrig. Så printer jeg mailen ud, og går 10 dage efter ned til forhandleren, og forlanger motorcyklen udleveret, da han jo ikke har sagt nej til min handel...

    Du kan godt høre, at det her lyder helt forkert?

    En aftale skrevet via email er lige så gyldig som en aftale, skrevet på en serviet fra et værtshus... Men det ændrer ikke det faktum, at det jeg gør, når jeg skriver at jeg ønsker at købe en MC for x antal kr. er et tilbud til forhandleren, og altså ikke en aftale om, at jeg så har KRAV på at købe den til den pris, JEG sætter.


  • #48   6. jan 2010 Allan R, så spørg lige din betjent buddy om det ikke også er strafbart med åbenlys misbrug af udråbstegn i hver sætning.

  • #49   6. jan 2010 Allan .R : der er altså noget du har fået galt fat i ,
    1 : ja aftaler er bindene uanset om de er mundtlige, skriftlige eller på Email, problemet med mundtlige , aftaler via Email ,er at det er vanskeligt at bevise om der er aftalt noget ud over det der er sagt og skrevet.
    Derfor vil det rigtige altid være en aftale med betingelser nedskrevet med betingelser på et stk papir.
    2 : et bud kan aldrig sidestilles med en aftale som kræver aktiv accept af begge parter.
    3 : stiltiende accept er noget andet fx hvis du i 2 mnd modtager en avis læser den og ikke reagerer så kommer du til at betale, da du formodes at vide det ikke er din.
    4 : muligt at din ven har arbejdet for politianklageren, men en sådan sag hører ikke under dem , da det er en civilretslig sag som de ikke beskæftiger sig med.


  • #50   6. jan 2010 nu har jeg fulgt lidt med i denne tråd. Har lidt svært ved at se noget problem.

    Du ser et godt tilbud, og kontakter sælger at du vil hente den senere.
    Sælger får et tilbud fra en anden køber og sælger den til anden side
    han kontakter dig så og fortæller at den er solgt (flinkt af sælger, mange gør det ikke)
    Se det fra sælgers side. Han holder den tilbage til dig, du kommer ikke og henter den. Han kontakter de andre købere og de har købt andet sted. Megasurt fra hans side, måske han nu skal vente flere måneder for at få den solgt. Har selv prøvet at stå som sælger og prøve noget ligene, mega surt smiley
    Nu er du sur over at du ikke fik den. Du var bare ikke hurtig nok til at hente den. Du tabte ingen penge på det, du kørte ikke forgæves for at hente den. Jeg ser ingen problem, find en anden og så skynd dig lidt mere med at hente den.


  • #51   6. jan 2010 "Du tabte ingen penge på det"

    Det kan diskuteres. Han har brugt tid på det, og tid er som bekendt penge. Desuden har han måske sagt nej til andre maskiner, da han følte, han havde forpligtet sig til at købe denne. De er måske blevet solgt nu. Han har måske også taget fri fra arbejde den dag for at hente den, det kan også komme til at koste ham.

    Under alle omstændigheder, så kan vi ikke afgøre, om det i sidste ende er noget, der har kostet ham penge eller ej. smiley


  • #52   6. jan 2010 tid er penge smiley he he, så skal jeg da stoppe med at køre mc, for jeg bruger da utrolig meget tid på at kigge efter ny mc, jakke, bukser osv... Det kan jeg simpelhen ikke have råd til....

  • #53   6. jan 2010 Tid ER penge, spørgsmålet er kun hvor meget din tid er værd. Vi kunne allesammen gå ud og tjene penge lige nu, men nogle gange vil man godt bytte de penge væk for en tur på motorcykel eller en halv time på mcg.dk eller bare lidt søvn. smiley

Kommentér på:
Røvrendt af uærlig bil/mc forhandler

Annonce