983 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Samtaleanlæg Samtaleanlæg

Hejsa

Jeg har lige lidt spørgsmål angående samtaleanlæg til cyklen. Jeg har læst en del rundt omkring, men ville gerne have lidt mere hjælp til at bestemme mig og håber at i kan komme med anbefalinger.

Jeg har kigge på interphone, som jeg så hos Steven's mc:
http://stevensmcshop.dk/parts.php?part_id=44&type_id=1
til 899 pr. stk. Så har jeg også læst lidt om Cardo scala rider Q2, som har indbygget fm radio, som måske kunne være meget rart at have.

Jeg har tænkt mig at købe en gps i samme omgang. Det bliver vist Garmin 660 og vil derfor høre om der er noget der har erfaringer med samtale + gps og om der måske er andre samtaleanlæg jeg skal kigge på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Samtaleanlæg
  • #1   8. jan 2010 vi har cardo scala den virker rigtig godt. har dog ikke prøvet med gps

• #2   8. jan 2010 kører med garmin GPS og med Cardo i ørerne ... det virker super eneste minus er at de nogle gange "glemmer" hinanden hvis de ikke har været sat sammen længe ! ... men 3 tryk på gps indstillinger så er alt på plads igen .. om det er bedre med at huske hinanden med interphone skal jeg lade stå i det uvisse

• #3   8. jan 2010 Cardo virker rigtig fint, vi er meget glade for det. Vi har dog ikke prøvet med gps, da jeg sagtens kan kigge på skærmen...

Mht radio er det ok. Dog ikke altid den går rigtig godt igennem. Husk at køvbe en støjsvag hjelm..

god fornøjelse

• #4   8. jan 2010 Vi kører med Cardo Scala 2. Til samtale fungerer det perfekt -også i høj fart og med lidt afstand. Radiomodtageren er ikke altid lige god, så jeg bruger primært musik fra telefonen via bluetooth når jeg kører alene. Telefondelen virker også perfekt. Min GPS taler ikke med Cardoen, men når telefonen virker, så gør GPS'eren også. Som Allan skriver, så skal hjlmene også være i orden.

• #5   8. jan 2010 Har også Cardo Scala Q2.
    Kører med Mio GPS og HTC telefon.. (før Nokia)
    Alt fra GPS til Cardo kører bare..
    Alt GPS software på min HTC til cardo fungerer fint..
    Dog havde jeg et problem med andet audio lyd fra mobilen til cardoen.. som jeg tror havde noget at gøre med den manglende A2DP funktionalitet i cardoen. Dog blev det løst ved at smide BT Audio-software fra http://www.davidmays.com/BTAudio/ på mobilen.. Nu kører alt audio igennem uden problemer.. Ikke verdens bedste lydkvalitet men funktionelt...

• #6   8. jan 2010 Glemte at sige.. at Radio delen i Cardoen.. synes jeg heller ikke er noget vildt at skrive hjem om... men kan måske være nogenlunde.. i en snæver vending........

Det jeg utrolig godt kan lide ved Cardoen.. er at den kan have flere "samtidige" forbindelser.. dvs.. at den både kan have GPS og telefon connectet... og den kan finde ud af at skifte imellem dem.. Mener at det er op til 4 enheder den understøtter..
    Mener ikke at Intercom kan det..

• #7   8. jan 2010 Interphone.. skulle der ha stået i den sidste linie..

"""""" EN fin rettefunktion i sine indlæg kunne være RET nice.."""""

• #8   9. jan 2010 kØRER MED INTERPHONE BIKE TO BIKE
    virker okay men taletid og musik tid er ikke 7 timer som skrevet snarere 3 timer, men går man på standby når man ikke har behov for at tale sammen er der tid til en tur til italien og hjem igen.

Sættet virker fint ved både GPS og telefon men er talen sat sammen med det andet sæt er dette prioriteret og GPS oplysninger fåe ikke.

Men alt i alt et godt sæt som jeg købte hos Masi til ca 3000 for to sæt

Kommentér på:
Samtaleanlæg

Annonce