{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.057 visninger | Oprettet:

Suzuki GSX600F vs. GSX750F {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Skal snart til at købe MC. Har kig på ovennævnte modeller. Så vidt jeg ved er der ikke det store forskel på dem, på nær en 10-12 HK.
Kan I hjælpe mig med fordele/ulemper og erfaringer på de 2 typer. Er stadig meget i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Det skal siges at jeg er nybegynder på mc, 25 år, 185 cm høj og 82 kg.
Alle erfaringer og meninger er velkomne.... Er på udkig efter en relativ ny (sort!) cykel, som har højst et par år på bagen, og max 15 til 20000 km...

MVH
SD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GSX600F vs. GSX750F
  • #1   20. mar 2006 tjek forsikringen, og se om det er en afgørende faktor?
    kan det godt være som nybegynder!


  • #2   20. mar 2006 Hej Søren!

    Jeg har en GSX600 F fra 98', det er der den "nye" model kommer ind, hvor 97' modellen og de ældre har en firekantet forlygte.

    Jeg er selv 187 i højden og vejer 81 kg så vi mider nok meget om hinanden i kropsbygning.

    Så vidt kan jeg sige at cyklen er en rigtig god og areodynamisk cykel, og rigtig sjov at køre på. Du kan give den al den gas den kan tage uden at være bange for at den letter forhjul. Hvis du vil lege med wheelie må du bruge koblingen.

    Jeg har ikke oplevet særlige ulemper, dog tændrør der koster 100 kr stykket smiley hehe... Jeg har lige lavet service på min og den kører perfekt, Suzuki har også nogle af de bedste gearkasser og det kan man også godt mærke når man er ude og køre.

    Jeg ville havde haft min i sort til at starte med men jeg har set at mine venners sorte suzukier bliver nærmest "matte" i det, de bliver meget hurtig beskridte og mister deres glans, så man skal pudse mere på en sort en, det skal man bare være klar over.

    Forskellen på en 600 og en 750'er er 10-15.000 kr, og jeg har fået at vide at 750'eren kan løfte forhjul bare ved at gasse op. Fysisk er de lige store, det er kun motoren der er større på den anden. Jeg har pillet alle mærker af min, så folk kommer ofte og spørger om det er en 750'er og jeg er også blevet et par gange spurgt om det er en 900 ccm, og det er pga den store kåbe.

    Håber det var svar nok, enjoy smiley


  • #3   20. mar 2006 Vedrørende forsikring.

    Jeg fik min forsikring oprettet sidste år i februar lige efter jeg fik kortet.

    Som 18 årig hos GF-forsikring skulle jeg give 2.300 kr om året for en ansvar, og det er inklusiv vinterkørsel.

    Det er vel fair nok smiley


  • #4   20. mar 2006 Som du selv skriver så er motoren vist den største forskel på de 2 cykler du ser på ...dvs 10 hk
    stellet er ret ens og designmæssigt er klistermærkerne eneste forskel smiley ellers er det vist mest op til dig ... men uanset hvilken du vælger at købe så får du en rimeligt fornuftig slider


  • #5   20. mar 2006 jeg er ejer af en 750¨er. og ja det er en dejlig cykel, em lidt all rounder til det hele.... og suveræn til de længerer ture...med et fedt træk hele vejen igennem.

    på 750 sidder du mere oprejst end du gør på 600. hvilket gør at du ikke bliver træt i hånledene på samme måde som du gør på de cykler der er mere race agtige.
    da du hviler i håndledet.

    men jeg må lige korrigerer V.B en 750 kan heller ikke gå på hjul blot ved gassen, den skal have kbling hvis den skal op.

    jeg vil sige at både 600 og 750 er fine til det hele, den er rigelig sjov på bane og på de små snoede veje som den er på motorvejen.

    det er klart 750 har lidt merer power end 600 og hvis du skal på langtur med 2 personer og bagage kan det være en fordel, men bestemt ikke noget du vil mærke noget til.

    skal den være sort så gå efter årgang 99, eller de helt nye...

    held og lykke med den og dit valg du bliver ikke ked af at købe den. og den kan du have glæde af i mange år.

    MVH
    kenneth


  • #6   20. mar 2006 Undskyld for at bryde ind i snakken, men

    hvor hurtigt går en GSX600F fra 0-100 km/t
    og hvor hurtigt går en GSX600F fra 0-100 km/t ?

    Begge to som standard?

    (Tag forbehold for trykfejl - er total tastatur-spasser i dag).


  • #7   20. mar 2006 Hej igen...

    Har lige kontaktet Tryg forsikring vedr. priser paa forsikring paa henholdsvis 600 og 750eren.

    Og der er STOR forskel!!!
    Lidt forsikringsdata om mig> 25 aar, 4,5 aars skadefri bilkoersel.

    GSX600F> Selvris. 7172, pris 5.442 aarligt.

    GSX750F> Selvris. 7172, pris 12.232 aarligt.

    Saa omkring 7t dyrere aarligt. Skal vist nok koere en par aar mere foer jeg kan faa 750eren til en rimelig pris. Saa valget for mig er egentlig ret nemt. Synes de 7t aarligt er ALT for meget for den minimale forskel der trods alt er paa maskinerne.

    Overvejer at koebe en 2003, 2004 eller 2005, med hoejest 15 til 20t km paa bagen. Kan se at man kan faa dem ca. 15 til 20t kr billigere end en ny.
    Er der noget jeg skal vaere saerligt opmaerksom paa ved koeb af en let brugt model... Synes umiddelbart det virker tiltalende at sparre de 15 til 20t kr paa en lettere brugt. Hvad synes I...

    Og forresten, lyder forsikringsprisen rimelig.... og har i andre forsikringsselskaber I mener kan goere det billigere....

    MVH
    SD


  • #8   20. mar 2006 hmm har nu aldrig kørt med et stop ur i hånden, så no idea... men hurtigt nok..

    men alt er jo relativt, min er en 750 med jetkit, og komplet 4i1 cobra og det gav bestemt noget mere skub...

    den er målt på felt til 93 HK på hjulet, og det er fint fint.

    Kenneth


  • #9   20. mar 2006 til V.B :

    normalt er en 750´er opgivet til 93 HK men det er jo ikke de HK der er at finde på hjulet, der kan du trække ca. 10-12 stk fra.

    så det er reelt dem jeghar fået tilbage ved at sætte jetkit og 4i1 potte på.

    så en 600´er ligger vel reelt en 10-12 HK under det den er opgivet til.



  • #10   20. mar 2006 Ang acc rt så mener du vel forskellen mellem 600 og 750 V.B?

    600ccm
    0-100 på 4,5 sek

    750ccm
    0-100 på 4,2 sek

    Kilde www.bikez.dk


  • #11   20. mar 2006 Mht GSX har jeg i alt fald på 750eren ("ny" model) hørt lidt for meget om at de har lidt knas med vist nok knastkæden eller stramning af denne? Eet eller andet omkring drev af knast har de i alt fald haft problemer med omkring 25.000 km... Så kan du jo undersøge om det er noget kæmpe problem.

  • #12   20. mar 2006 jeg er osse ca 186 cm høj... måske med længere ben end i andre, for mine ben passer ikke ind i fordybningen på tanken... på en 600; De rammer lige ind i kanten. Jeg har ikke prøvet en 750-er, men det er da noget du skal være opmærksom på. Måske er den lidt længere!

  • #13   20. mar 2006 Mht forsikring... Kender en der stod i samme situation. Han havde dog haft et år på en Marauder i forvejen. Forsikringen var lavere for 750'eren end for 600'eren så han valgte den store af dem.

    /
    Jesper


  • #14   20. mar 2006 Hej

    Jeg er 190 og vejer 100+, og jeg føler mig godt tilpas på min 750´er. Jeg prøvede en GSX600F med Devil pote på, og den var da også ganske sjov; men jeg valgte så en 750 pga. mere moment og hk. Om jeg i sidste ende virkelig lægger mærke til det, ved jeg faktisk ikke; men hvorfor ta en 600 når man kan få en 750´er :P.

    Ej det kommer vel an på så mange ting, så hvis jeg var dig ville jeg tage en prøvetur på dem begge, evt. også på Bandit 600, SV650S og Yamaha Fazer, så har du prøvet et par forskellige og kan købe den du bedst kan lide.

    Held og lykke med valget.


  • #15   20. mar 2006 Tak for jeres hjaelp. Tror det bliver 600eren pga den meget billigere forsikring. Stadig interesseret i indlaeg vedr. GSF600F.

    Soeren


  • Tonni N
    Tonni N Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #16   13. apr 2021 Nogen der ved om en motor fra en gsx 750F passer på en gsx 600 F? Hvis de begge er fra samme årgang? Jeg har en fin gammel gsx 600f fra 1993 der har kørt over 76.000km. Den kører nu fint, og er opgivet til at have 87hk. Men hvis jeg nu kunne finde en 750 motor komplet med karburator osv. (Fra ca samme årgang de har 100hk), der har kørt mindre om man så bare kan sætte den på istedet for?

  • Tonni N
    Tonni N Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #18   13. apr 2021 Nogen der ved om en motor fra en gsx 750F passer på en gsx 600 F? Hvis de begge er fra samme årgang? Jeg har en fin gammel gsx 600f fra 1993 der har kørt over 76.000km. Den kører nu fint, og er opgivet til at have 87hk. Men hvis jeg nu kunne finde en 750 motor komplet med karburator osv. (Fra ca samme årgang de har 100hk), der har kørt mindre om man så bare kan sætte den på istedet for?

Kommentér på:
Suzuki GSX600F vs. GSX750F

Annonce