1.305 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Billisters mobilsnak.. Billisters mobilsnak..

2 gange sidste sæson måtte jeg klampe bremserne på min MC, pga billisters snak i mobiltelefon under kørsel.

Den ene gang var i en rundkørsel. Jeg var på vej rundt idet tumpen kører lige ud foran mig inde fra sidevejen. Han sad og ævlede i telefon.

Anden gang kom billisten ud fra en sidevej på min venstrehånd. Sådan en af de store firhjulstrækkere. Jeg nåede at bremse ned, samtidig med at jeg trak heeeeelt ud i højre side og var ude i rabatten. Hun sad også og ævlede i telefon.

Nu er Nonbo ude med riven:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/01/09/140653.htm

Er der håb forude? Forslaget er ikke vedtaget. Socialdemokraterne mener, at bøden ikke skal sættes op, men der blot skal gives et klip i kortet. Men der er bred enighed om en form for skærpelse af nuværende straf for snak i håndholdt mobiltelefon under kørsel.

Men som jeg ser det, kan de sætte bøden til 10.000 kr og ubetinget frakendelse af kørekortet... der er jo ikke politi på vejene til at snuppe åndsamøberne. Og så er vi jo lige vidt.

Men det er der bedre en ingentling..

Andre meninger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 3.000 kr.
  • Samle IKEA seng 490 kr.
  • Rengøring af 80 kvadratmeter lejlighed 700 kr.
  • Ophængning ad hylder og gelænder 1.720 kr.
  • PGO Hot 50 vil ikke starte 800 kr.
  • Montering opvaskemaskine 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billisters mobilsnak..
  • #1   9. jan 2010 helt fint med mig

• #2   9. jan 2010 jeg håber at de fremover får et klip i kørekortet

• #3   9. jan 2010 Ja de er sq ikke i orden, og havde du smadret ind i en af dem, var det også mc'en der kørte for stærkt, det gør de jo altid. God der er nogle der er vågne

• #4   9. jan 2010 Hvor mange mon ikke der sms'er også smiley

• #5   9. jan 2010 ja ubetinget frakendelse af kortet hvis du snakker i mobil , kører mere end 10% for hurtigt , stiller på radioen. kører på baghjul , vender sig om til ungerne på bagsædet og ,og , og

• #6   9. jan 2010 Kun 2 gange? du må godt nok ikke køre ret meget så.

• #7   9. jan 2010 jeps

meld mig lige ind i gruppen der pudser glorie

• #8   9. jan 2010 Unbreakable MC

Som man tager det. Jeg er ikke en af dem der kører allermest. Jeg ved der er mange der kører noget længere end jeg gør,

Men det ligger på mellem 9000 km (2008) og 11.000 km (2009) pr sæson.
    Så det hænger nok sammen med det.

• #9   9. jan 2010 P.S. Karsten Nonbo er en lille fnatmide der ikke tør forholde sig til virkeligheden, love og reguleringer hjælpe ikke en skid, det handler om holdninger.
    Desuden har en svensk undersøgelse vist at opmærksomheds niveauet når man bruger håndfri sæt, er på samme lave niveau som når man holder telefonen med skulderen mod øret.

Drop den latterlige bøde/klip, eller forbyd mobilsnak helt.
    De der halve løsninger, der kun tjener formål som ekstra skat har vi sgu nok af.

• #10   9. jan 2010 Problemet er bare at jeg ikke tror det vil virke, møder gang på gang folk som forbløffer mig med deres afslappede forhold til vigepligt og oversigtsforhold, mobiltelefon eller ej.... smiley

• #11   9. jan 2010 Prøv at spise en burger mens du køre, se så hvor opmærksom du så er, det er faktisk lovligt. Det handler mest om holdninger.

• #14   9. jan 2010 fandme om ikke jeg var ved at blive pløjet ned den anden dag af en MC fører der sad og rodede med sine varme håndtag, men han tørrede visisret for sne

der skal slås ned på uopmærksomme trafikanter NU

• #15   9. jan 2010 Jeg var engang ved at blive kørt ned af en der var født.... De er pisse farlige de der fødte mennesker......

• #16   9. jan 2010 Don T

Der var en seriøs pointe. Førerer af biler er fantastistiske som multitaskere. Men hvordan opfører vi os selv, når vi sætter os fra MC'en ned i en bil?

Laver vi de samme ting, der afleder opmærksomheden?

(Nu ser jeg lige bort fra dem, der holder på deres ret til at køre som idioter).

• #19   9. jan 2010 Typisk Nonbo.
    Det er jo ikke mobilen der gør det farligt, men at folk ikke er opmærksomme, så det vil ikke hjælpe en pind at forbyde mobilsnak eller at skærpe straffen.
    Der er jo masser af ting som fjerner ens opmærksomhed når man sidder i bilen. Så lad os da bare forbyde alt i en bil, samt skærme af så man ikke kan snakke med passagerne også.

• #20   9. jan 2010 Så lige et afsnit for et par dage siden med Mythbusters, og der fandt de frem til at de køre lige så dårligt når de snakker i telefon som når de havde en promille på 1

Jeg kan godt pudse min glorie, jeg snakker ikke i telefon mens jeg køre
    holder ind til siden også kan jeg snakke hvis de da ikke har smidt på inden :), ellers må det sq vente.

• #21   9. jan 2010 Nu er Mythbusters ret underholdende, men det tror jeg ganske enkelt ikke på.
    Har også set tests at diverse TV-programmer hvor de demonstrede hvor dårligt man ville klare en manøvrebane med én hånd på rattet mens man snakkede i mobil.
    Ja det gik pisse ringe, og derfor er det farligt at køre mens man snakker i mobil. Men hvor tit er det lige folk sidder og snakker i mobil mens de køre igennem en labyrint?
    Ja jeg snakker i mobil når jeg kører, har cirka 100km på arbejde, og drejer 5 gange. Så smid mig i fængsel.

• #22   9. jan 2010 Lasse: "Men hvor tit er det lige folk sidder og snakker i mobil mens de køre igennem en labyrint?"

Det er faktisk et ret normalt syn inde i byerne Lasse. Det er også inde i Svendborg by, jeg begge gange har være tæt på at blive ramt pga uopmærkomhed som følge af mobilsnak.

Det er tydligvis ikke alle det er sket for. Men den dag du kommer lige så tæt på, så vil du spørge dig selv:

"Hvilken samtale kan dog være så vigtig, at med-trafikanters liv og lemmer skal sættes på spil"?

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #23   9. jan 2010 Det er fandme også den regerings skyld det hele... Nu skal vi altså snart have nogle helt almindelige borgere ind på Christiansborg, så vi kan få styr på det hele.. Jeg vil foreslå, at vi stiller et solidt team her fra MCG... så skal de bare se løjer... For vi er nemlig bare så kloge!

Og så syns' jeg forøvrigt at alle os der kører på MC altid har ret til at køre åndsvagt, overhale når vi vil og forøvrigt se stor på alle former for færdselsregler og almindelig adfærd ude p vejene... det er og bliver alle de andre som har skylden i vores død - og vores adfærd - det er DERES skyld det hele!

Ahhh... det var dejligt... NU kom det ud! :o)

• #24   9. jan 2010 Jeg tror mange vænner sig til at tænke lidt anderledes når de kører bil - Man føler sig mere sikker. "Hvad er det værste der kan ske med 30 i en rundkørsel.... lidt ridser i lakken, en bule??" Jeg tror at det handler om folks manglende empati for andre og så den her "jeg er den eneste der er vigtig i min verden"-mentalitet som også kommer til udtryk på andre tidspunkter end i trafikken.....

Jeg gad godt at man satte alle der skulle have et kørekort op på en motorcykel og lod dem køre nogle lidt "besværlige" steder & så kunne jeg håbe på at halvdelen så huskede den erfaring selvom de pludselig sidder i en bil - godt beskyttet af sikkerhedsseler, airbags og karosseriet.
    Men det kommer nok ikke til at ske...! ;o)

• #25   10. jan 2010 ja...mere undervisning og træning, samt flere obligatoriske køreprøver.
    feks...hvert andet år indtil man fylder 40 år...derefter hvert år...det kunne samtidig få folk til at holde sig lidt mere up-to-date med færdselsreglerne

Der er satme manger der kører med hovedet under armen

• #26   10. jan 2010 Jeg er faktisk enig med Nonbo. Mobilen i sig selv er ikke slem, men det er måden den bruges på, og desværre ser det ud til, at det er et af de problemer, hvor man åbenbart tror, at det handler om alle andre end en selv.

Jeg tror ikke at større bøder eller klip vil ændre noget, men derimod tror jeg et gammelt skolelærertrick kunne hjælpe. En bøde på 500 som i dag, og så inddrager Bent betjent telefonen mod behørig kvittering, hvorefter man kan afhente sin telefon dagen efter - gerne 70 km væk.

Det er jeg sikker på kan virke - ulejlighed er noget vi alle har voldsom respekt for.

• #27   10. jan 2010
    Hvad med at lovgive om:

• At bilen bliver inddraget hvis der tales i mobiltelefon under kørsel?
    • At kørsel på motorcykel uden gul trafikvest straffes med bøde.
    • At kørsel på motorcykel med larmepotter straffes bøde.
    • At kørsel på motorcykel uden styrthjelm straffes bøde.
    • At kørsel på motorcykel i shorts og t-shirts straffes bøde.
    • At der indføres periodisk syn af alle motorcykler hver andet år.
    • At der skal være et minimum af kørertimer hos en kørerlære for at erhverve kørerkort til bil og motorcykel.
    • At vi skal til obligatoriske køreprøver hver andet år.
    • At der indføres bil og motorcykel frie søndag for at skåne miljøet.
    • At for at købe tobak skal man være 18 år, men for at købe alkohol skal man være 16 år.

(foræt selv listen hvis i har lyst.)

I har ret i gamle sure mænd, lad os forbygge mod alt smiley

• #28   10. jan 2010 Højre arm skal amputerests ved bussemandspilning under kørsel

• #29   10. jan 2010 Preben E

Jeg mener man bør holde tingene i rette proportioner.

Man kan ikke forebygge mod alt. Men man kan da gøre en indsats ved at forsøge at forebygge dødsulykker forsaget af uopmærksomhed.

Fornuftige tiltag, kan jeg ikke se skulle være formålsløst.

Man kan så istedet for at have en fornuftigt holdning til disse ting, så blot latterliggøre sådanne tiltag, som er på tegnebordet. Det er også sjovt nok.

Men kan bare ét liv reddes på den konto, så mener jeg at målet er nået.

Hvor mange tråde blev ikke oprettet sidste sæson, i respekt for afdøde MC'ister? Og indlæggene i disse tråde bestod af tre bogstaver:

"RIP"

Men ovendt mener nogle alligevel, at tiltag for at komme nogle af disse ulykker til livs, er latterlige??

• #31   10. jan 2010 hm sjovt jeg gik lige fra at sige 'klip i kortet hvis man snakker i mobil' til at slet ikke have nogen mening på området haha fuck jer smiley

Helt biologisk fundamentalt er der vel nogen der kan multitaske og nogen der ikke kan, så den optimle løsning var at man skulle bestå en prøve for at få lov til at køre og snakke mobil xD

go søndag xD

Kommentér på:
Billisters mobilsnak..

Annonce