2.218 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Mark V
Mark V
Følger: 1 Emner: 45 Svar: 54

Justerbare fodhvilere Justerbare fodhvilere

Hey derude

Jeg havde overvejet at hæve min mc et par cm i den bagerste affjedering, men fik afvide at det kan gå ud over køreegenskaberne. Derfor søger jeg et andet alternativ til at få en mere optimal kørestilling. I den forbindelse tænkte jeg på at udskifte de nuværende originale fodhvilere til et sæt justerbare.

Er der nogen derude der ved hvor meget det kan give med et sæt justerbare fodhvilere frem for de originale. Snakker vi 20mm eller?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Justerbare fodhvilere
  • #1   11. jan 2010 Nu kan du jo ikke rigtig sammenligne det at hæve bagenden med at hæve fodhvilerne.

Hvis du flytter fodhvilerne ændre du din benstilling, og derfor lidt din siddestilling, det gør du ikke så meget ved at have bagenden.

Hvad er det du gerne vil have ændret?

• Mark V
    Mark V Tilmeldt:
    apr 2007

#2   11. jan 2010 Jeg syntes bare mine ben bukker lige lovlig meget. Det er sådan at det på nogen måde er ubehagerligt, men hvis jeg skulle sidde optimalt, skulle fodhvilerne rykkes et par cm ned hvis det er muligt

Forstår du hvad jeg mener?

• #3   11. jan 2010 Ja, men det vil ændringen af den bageste affjedring ikke ændre på.

De fleste justerbare fodhvilere rykker fodpositionen op og tilbage ift original position. Det kan nok hjælpe at rykke dem bagud, det vil give en lidt anden vinkel og kan måske hjælpe?

Hvad kører du på, og skal du ikke have den oprettet?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #4   11. jan 2010 Man må gå ud fra det er den her: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=131987

Hvis dine ben bukker for meget, er det oftest et spørgsmål om tilvænning. Vent med at pille for meget ved cyklen til du har 3-500km på den til sommer.

Løsningen ville være et højere sæde i min verden. Lavere fodhvilere går ud over nedlægningsvinklen og man skal vist nok lede et stykke tid efter fodhvilere som rent faktisk sænker og ikke hæver benet...

• Mark V
    Mark V Tilmeldt:
    apr 2007

#5   11. jan 2010 Tak for svarerne, det vil jeg tage op til overvejelse.

Min mc er en kawasaki Z750 fra 2008. Jeg købte den i fredags, og syntes ikke rigtigt vejret har været til at skyde nogle gode billeder, men det kommer så snart vejret tillader det.

Jeg tror jeg vil give de nuværende en chance, så må jeg skifte dem, hvis ikke det behager mig på længere sigt

• #6   11. jan 2010 Enig med Sajmon, hvis det er en Z750 tror jeg du vil fortryde at miste frihøjde.

Vær også opmærksom på at dit tøj passer ordentligt, så ikke bukserne/knæbeskyttelsen klemmer på knæet når du bukker det.

• #7   11. jan 2010 Tror også at du skal regne med, at der bare skal en del tilvænning til... Kender heller ikke til nogle fodhvilere, hvor vinklen på knæet bliver mere behagelig...

Hvis du til sidst finder ud af at det slet ikke dur, og du ikke kan vænne dig til det, tror jeg sajmon har fat i noget af det rigtige med et højere sæde...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #8   11. jan 2010 Ja så kan man få et GEL sæde så endeballerne kan holde til gode lange ture også. :o)

• #9   11. jan 2010 Bare lidt liggeunderlag og gaffa, sådan kunne man hurtig fikse verdenen...

Kommentér på:
Justerbare fodhvilere

Annonce