2.264 visninger
|
Oprettet:
184 HK på baghjulet - standard! {{forumTopicSubject}}
Nej, det er ikke en Hayabusa, men den nye S1000RR. Den højeste effekt engelske Bike nogensinde har målt på en standardbike.
Her er deres andre målinger til sammenligning:
Hayabusa: 180
ZX-10R: 165
R1: 156
GSX-R: 160
Fireblade: 165
RSV4: 153
1198S: 155
Holy shit!
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 516
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.257
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.789
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 244
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.492
den er på ønskelisten nam nam
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
Hvis effekten på motorcyklen er opgivet til værende 193 hk på motoren, så hvorfor ikke MÅLE det på motoren ?? Det er der da ikke noget svært i...
Hvis man har en opgivelse på motoren, og måler det på baghjulet, hvordan skal man så kunne få et præcist billede af om motoren yder det den er opgivet til ?
mar 2007
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 259 Svar: 2.257
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 69
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.789
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.322
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
På biler kører man den ud i et gear helt fra tomgang og til begrænser, så kobler man ud og lader den blive i gearet. så lader man hastigheden rulle af igen, og så måler rullefeltet den modstand der bremser rullefeltet, ud over den modstand rullefeltet selv yder.
Den modstand lægges så oven i den effekt der blev ydet på rullefeltet under selve trækket, så har man motoreffekten.
Den modstand der ydes på rullefeltet ud over den som rullefeltet selv yder, det er det effekttab der er i gearkasse og hele drivlinjen.
Det er bestemt ikke svært.
I tuningssammenhæng, der vil jeg 10 gange hellere vide hvad motoren yder i stedet for baghjulet. Det eneste den forskel, der er mellem motor og baghjul, kan bruges til, det er at stille diagnose på drivlinjen.
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
nu er bmw ikke kun for de ældre mere det er helt sikkeret
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.202
Boss Hoss BHC-3-LS3SS: 445 hk -transmissionstab
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
Er sikker på mange af den type racermaskiner vi taler om her vil kunne tage en boss hoss i et dragrace
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.202
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.922
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.789
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 28 Svar: 640
Rent effektmæssigt, der er boss hoss temmelig overlegen
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 47 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 469
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Men ok jeg er enig med dig, Boss hoss og de der haløjsere med helikoptor turbine eller Viper/Chevy osv motorer ikke er interessante motorcykler..
Men pr. definition er de vel mcer ca. 2 hjul og motor så er det en mc...
Al det effektsnak kan man kun bruge på grillen og pubben alligevel.
Er bare et tal .... man ka jo sagtens tune en mc til fx. 250hk men med en effektkurve så hysterisk at man ikke kan køre på cyklen.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
jun 2007
Følger: 78 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 695
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 35 MC-er: 8 Emner: 6 Svar: 86
Det er de færreste jeg har set kunne finde ud af at udnytte sin 1000ccm på ræserbane, så dem som også kan bruge dem til noget på landevejene tager jeg virkelig hatten af for...
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.933
I det daglige er det altså rart at kunne vride hanen ved 60 km/t og nå 1xx uden at skulle skifte gear en fandens masse gange som man skal på de mindre cykler.
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.933
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.789
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 516
Se fulde specs her: http://www.bikez.com/motorcycles/boss_hoss_bhc-3_ls3ss_2009.php
sep 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 516
Se fulde specs. her: http://www.bikez.com/motorcycles/bmw_s_1000_rr_2009.php
jun 2006
Følger: 140 Følgere: 141 MC-er: 5 Emner: 105 Svar: 1.798
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.913
Ja, den er godt nok hurtigt. Mon ikke det er den vanlige BMW'ske beskeden, hvor de kun opgiver tophastighed til "over 200 km/t". Min er i hvert fald officielt opgivet til det.
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.913
(link fjernet)
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 964
var på brno i efteråret og der var bmw den hurtigste cykel med 2,04 rundt od den stod meget standart, men ja cyklerne er alle intet værd med mindre den rette køre kommer på
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.202
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.183
Glen B er en MotoGuzzi så heller ikke en mc? Da den er bygget over en traktormotor?
Øhm, det er den faktisk heller ikke! Det er korrekt, at motoren blev benyttet i en militær trehjuler, men det var kun et "snedigt" trick fra Guzzi fabrikken, da de så kunne få den italienske stat til at være medsponsor for udviklingen af motoren!
Men den er altså blevet udviklet som værende en MC-motor!
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.922
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
de første Honda biler blev drevet af 500 og 600 ccm motorer, senere 800ccm, med kæde træk og det hele.. men det var stadig biler!!
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.322
Hvor motoren kommer fra er da irrelevant. Hvis det kom frem, at motoren i en kendt motorcykel oprindeligt er taget fra en racerbil, ville det så pludselig ikke være en motorcykel mere?
"Åh nej, jeg har hele tiden troet, jeg kørte rundt på en motorcykel, men nu viser det sig, at det ikke er en motorcykel, da motoren oprindeligt stammer fra en racerbil! Nå, nu slipper jeg i det mindste for at køre med hjelm, da det jo ikke er en motorcykel mere."
Ej, kom lige ind i kampen, selvfølgelig er det da en motorcykel!
apr 2005
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 2.202
Jeg deler mening med Mirza og Snetyven...
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.922
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
Pris dengang ca 400.000 i USA!
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
vi kender forhåbentlig alle forskellen på biler og motorcykler!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 153
Men som alle ved, og glemmer, er det ufatteligt vigtigt at skal man sammenligne noget som helt, så er det på samme rullefelt, lige efter hinanden...
Ikke noget med dagen efter, eller at sammenligne data fra 2 forskellige rullefelter. Det er ubrugelige data!
Har kendskab til misvisninger på +20 hk, og nogle enkelte firmaer/forhandlere, der samtidigt trimmer maskinen, kan ved at køre motoren meget magert til grænsen, blot for at hente en - to ekstra pony'er. Resultatet melt-down, når man selv bruger løs af kræfterne.
Men det ændre ikke på det faktum at BMW er på sporet af noget, der nok skal sætte ribben en tak eller to op, når japanerne kommer med nye modeller til 2011.
Nu må vi så se om BMW også har mestret Ram Air... hvor en god ZX-10R rammer 200 hk når fart-vinden fylder filterboksen med overtryk.
Se det er sku interessant, alt der sker på vejen er sjovere end hvad man mestre i et værksted/rullefelt, som egentligt kun er teori.
Skal da selv lige ud at teste den Bimmer når vejret er godt.
184 HK på baghjulet - standard!