{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.448 visninger | Oprettet:

Gammelt (1969) TV klip "Engle på hjul" {{forumTopicSubject}}

Hej.

Faldt lige over dette lille tv klip, Engle på hjul. (Om fordomme) En flok læderjakkers forhold til omverdenen.
Det er længe siden jeg har moret mig så meget over et gammelt tv indslag,
læg lige mærke til humørbomben af en TAXA chauffør i starten *LOL*

(link fjernet)

/Dennis

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine 900 kr.
  • Passe hund i eget hjem 300 kr.
  • Hjælp til at indrette ældrebolig 1.480 kr.
  • skift af toilet 1.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt i bed og langs med hegn og i nedkørsel til garage 1.450 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gammelt (1969) TV klip "Engle på hjul"
  • #1   14. jan 2010 fantastisk klip har set flere klip med engle på hjul og ikke mindst hvad Poul martinsen har lavet og det er jo guld det meste af det.
    der var sku godt tv dengang i monopoldagene

• #2   14. jan 2010 Det er faktisk et rigtigt godt program.
    Det blev sendt sidste uge på DR K.

• #3   14. jan 2010 Fantastisk...

Er der nogen der har kendskab til en udsendelse af samme årgang, som hed "Øen" eller "Broen" Jeg husker at udsendelsen blev vist som et social eksperiment, hvor man så på forskellen mellem hippier og vilde engle. Bla. medvirkede den gamle guru, talsmanden for Københavns Vilde Engle, Bjørn Andersen.
    Bjørn Andersen sang en sang: Når jeg engang er død og begravet......

Kæft, jeg vil gerne se det igen

• #4   14. jan 2010 glæder mig til at se det med lyd på i aften smiley

• #5   14. jan 2010 Super klip. Her er de samme 11 år senere: (link fjernet)

Bjørn Andersen (Lille Palles bror), står i hvidt tøj :).

• #6   14. jan 2010 (B1)Palle (pophår) S

Ska jeg sku se i aften smiley

• #7   14. jan 2010 (B1)Palle (pophår) S

Hold da K...

Hvor er det klip fra 1980 skuffende sammenlignet med det klip fra 1969.

Moral og metalitet sku gået ned af bakke......simpelthen fordummet.
    (men nu var det jo kun én gruppe......og ikke alle menneske)

• #8   15. jan 2010 Jeg synes nu oså at de 11 mellemliggende år, har gjort sin del ved "De vilde Engle". Selvfølgelig forandrer man sig fra fx 25-35, men det er jo helt vildt som de har forandret sig. Jeg nærmer mig 50, men har nu ikke tænkt mig at sidde og drikke kirsebærvin og sy stramaj af den grund smiley

På den anden side fra den tid, kommer "knallertrockere" til magten. Knallerttiden er forbi og mc anskaffet. 80erne var en tid med rockerkrige og indbyrdes konflikter mellem div mc-grupper. Uden hensyntagen til andre end sig selv, sku livet leves på godt/ondt og med stoffer.

Der er en kollosal forskel på opførsel og mentalitet i de 2 udsendelser, trods der kun er 11 år i mellem dem.
    For slet ikke at snakke sprogmæssigt. smiley

Men alt i alt, synes jeg at begge udsendelser er gode, på hver sin måde.

Bonanza er sjovt opsæt, jeg kigger tit rundt derinde og finder klip.
    I en anden tid, hvor rygning, som nu, også var hip at være imod/hysterisk over for, har jeg fundet dette klip af en gal mand:

(link fjernet)

Jeg får IKKE lyst til at stoppe rygning, når ser ham, jeg får lyst til at slå ham (måske også klippe ham smiley )

Kender en der fik en behandling ved ham engang. Mens han er ved at hyptonisere, ringer AHs tlf. "patienten" får besked "slAAAppe a og SÅÅve".
    Men det gør han så ikke. Han lytter sig frem til at AH sælger en hest i tlf og min ven blev 300 kr fattigere smiley

• #10   15. jan 2010 Jeps det er ham. Han fik 2½ års ubetinget fængsel i 80erne for befamlin af kvinder under hypnose.
    http://da.wikipedia.org/wiki/Ali_Hamann

Men han arbejder da endnu, ud i hypnosens verden:
    www.ali-hamann.dk

Han hedder for resten Svend og er udlært bager, måske derfra lysten til at "ælte" lidt på kunderne, kommer fra smiley

• #11   15. jan 2010 Jamen Palle da...... citat: "Jeg nærmer mig 50, men har nu ikke tænkt mig at sidde og drikke kirsebærvin og sy stramaj af den grund."

Det ku da eller se fint ud med dig i sofahjørnet og stramajstykket i hænderne ....... *GGG*

Men jo, det er fine udsendelser, har set flere af dem.....

bmwenliGSt
    Peter

• #12   15. jan 2010 Dennis - kørte du motorcykel dengang? Jeg gjorde, og det var fint. Men jeg boede på Fyn, og havde ikke kontakt med de grupper. Læste om dem i avisen. De trak overskrifter mange gange

• #13   16. jan 2010 Kunne være sjovt at se hvad de "rockerer" laver idag. altså dem fra den anden udsendelse, som møder da værende mc 69 ( De vilde engle )
    De synes jo mc 69 var latterligt.

• #14   16. jan 2010 Skrup hjem til landet -Amagerbonde. Hahaha

• tonny s
    tonny s Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #15   24. jan 2010 Ja jeg var 1 af dem vi var bla.andet ca 10 stk der startede bakkens åbning & lukning,lad være at tro at der var andre som havnede som svoger der syr stramaj . det var en rigtig god tid jeg ikke vil være foruden,forskælden på dengang & nu er kun flere penge & finere cykler mentaliteten overdrivelserne & begejstringen er den sammen,

Kommentér på:
Gammelt (1969) TV klip "Engle på hjul"

Annonce