{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lædertøj til høje personer.
  • #1   15. jan 2010 Vil jeg da lige smutte ud og prøve noget af, takker.

  • #2   15. jan 2010 jeg er 198/102 og kører i lookvel heldragt str.58, flm deldragt jakke 56 bukser 58 og har lige bestilt en dragt efter mine mål ,tror det er det optimale.held og lykke med det

  • #3   15. jan 2010 Takker for svarene, men er lidt usikker på den der med at få det skræddersyet. Kan godt være det lyder mærkeligt, men vil virkelig gerne prøve det først smiley

  • #4   15. jan 2010 dainese og Rev'it laver også i lange størrelser.

  • #5   16. jan 2010 Arlen Ness fåes også i de lange modeller, men de tillader ikke at du mixer forskellig jakke- og buksestørrelse hvis du har brug for det

  • #6   17. jan 2010 fik syet furygan til samme pris som det kostede i butikkerne...

  • #7   27. jan 2010 Hej Niels A.

    Jeg sælger også læderdragter og pasform er alfa og omega, både for sikkerhed men sandelig også for udseendet.

    Læderkvaliteten blandt diverse fabrikater også de kendte svinger meget.

    Mange falder for falsk sikkerhed så som handsker hvor en eller flere fingre er syet sammen - som om det skulle beskytte imod brækkede fingre, eller at Pukler skulle beskytte imod piskesmæld, eller at fordi en dragt bærer navnet XXXXXXX skulle være mere sikker.

    Der er desværre så meget forbandet sluder og vrøvl der florerer.

    En ting er helt sikkert - lædertykkelse, typen af CE-Beskyttere, syninger og tråden hertil og ikke mindst antallet af syninger. Sikkerhedssyninger i Kevlartråd er der desværre ikke mange fabrikater der benytter pga. prisen.
    CE-Beskyttere er også et vidt begreb, de fleste på markedet er slet ikke godkendt og mange af dem der bærer godkendelses mærket er enten kopieret eller testet under diskutable forhold.
    KNOX protectors er nok markedets absolut bedste beskyttere som yder 40-50% bedre end standarden kræver.

    Mange tror desværre også at Kænguru er svaret på alle vore bønner - jo kænguruskind er et godt materiale, men har sandelig også en grim bagside på medaljen. En kurretur på asfalt giver ikke kun asfalteksem, men uden godstykkelse får man grimme brændsår af friktionsvarmen - prøv blot at gnide hænderne mod hinanden, så prøv derefter at forestille dig en længere glidetur med et så tyndt materiale som Kænguruskind som det eneste materiale imellem baller og den overflade du glider på.
    Bare de 0,6 mm der i gennemsnit er i forskel på Kænguru og Okse/kalveskind i Full Grain Prem.A+ (1,3 - 1,5mm), gør en KÆMPE forskel på dette problem.
    Kænguru skind i 0,9 - 1,1 mm yder ca. samme slidstyrke som 1,2 - 1,4 mm Okse/Kalveskind i Full Grain A, som de fleste producenter benytter.

    Ulempen ved de kraftige dragter er at bevægeligheden i starten er lidt træg, men når den, som man bør gøre med alle lædertøj, har fået sin første behandling med læderfedt og man har gået lidt rundt med den derhjemme, er det problem også løst.

    Jeg har tidligere skrevet et indlæg ment som en guide. Måske du kan bruge et par råd derfra.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=100508

    Held og lykke og skulle der opstå nogle spørgsmål undervejs - også selvom du skulle vælge konkurrerende fabrikater, er du altid velkommen til at kontakte mig - faktisk så er jeg mest interesseret i at du slipper bedst muligt fra et evt. styrt, end at sælge dig en dragt.

    Mvh
    Thomas E (Dragtdesigneren)



  • #8   17. jan 2011 agent orange - hvor fik du syet det Furygan henne?

Kommentér på:
Lædertøj til høje personer.

Annonce