1.333 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Køb af Honda CBR600 F2, HJÆLP! Køb af Honda CBR600 F2, HJÆLP!

Hej.

Jeg skal ud og se på e Honda CBR 600 F2 i morgen lørdag. Jeg ved godt at årstiden og vejret er noget møg, men prisen er meget fornuftig så jeg bliver nødt til at se den.

Hvad skal man være opmærksom på når man skal købe sådan en motorcykel (jeg er førstegangskøber)?

Er det en meget dum ide at købe den hvis man ikke prøver den inden køb, og alt andet ellers virker perfekt (hvordan kan man tjekke gear og kobling osv..)?

Hvordan tjekker man cyklen for pant?

Er der et sted man kan udprinte en købskontrakt?

Osv, osv...

På forhånd tak!

- Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Honda CBR600 F2, HJÆLP!
  • #1   15. jan 2010 du kan printe en købs kontrakt ud på bilbasen. og jeg mener også du kan tjekke for pant der for 90kr.

cbr 600 f2 er en rigtig fin begynder cykel. du skal bare høre efter om knastkæde rasler. hvis den gør det skal den og strammer skiftes. men ellers der ude over er der ikke de helt store problemer mede den.

husk at mærke om skriver er slitte og og kromrørs lejer og dæk og kædekit er det

• #2   15. jan 2010 her kan du tjekke pant hvis du har reg nr eller stel nr på den

http://www.bilbasen.dk/bilbogen/checkpant.htm

• #3   15. jan 2010 mht. pant så kan du gøre det i din bank... når du har stel nr. og reg. nr.

CBR 600 F2 (stel nr. starter med pc25...)
    Svagheder: knastkædestrammer (knastkæde skraller på kold motor), ensretteren kan også smutte på dem.
    og ja du må jo bare i det rigtige tøj også ud og trille en tur på den... salt kan vaskes af...

• #4   15. jan 2010 Okay tak skal i have smiley

Er der andet man skal være opmærksom på?
    Er der er både man kan tjekke gear / kobling uden at køre på den? Tænker på om man kan sætte den på fød og skifte gear i tomgang og se om den går ordenligt i gear?

• #5   15. jan 2010 Når du nu er 1.gangskøber, så gør dig selv en tjeneste og tag en erfaren MC-kammerat med (har du ingen, er der måske en herfra i nærheden af sælger, der kan hjælpe, gerne en med specifik CBR600-erfaring (både med prisniveauet og mekanisk)). Som 1. gangs køber har du næppe overblikket til at tjekke alt hvad man bør på en F2'er, selvom det er en cykel med relativt få typefejl overordnet set, så er de efterhånden så gamle, at der kan være meget galt med dem (forskruede af et utal af ejere), alt efter hvordan de er behandlet og det er langt vigtigere end blot at tjekke for eks. ensretter/knastkædestrammer (ingen af disse ting er specielt dyre at fikse, isoleret set), men skal du til at skifte lejer (hjul/kronrør/svinger), skiver, bagdæmper, kåbedele (specielt topkåbedele) osv så løber det hurtigt op og det vigtigste er derfor et samlet overblik (og hvordan det relaterer til den pris du bør give) end fokusering på de få typefejl de fleste kender for F2'eren. Motorerne på F2'erne er sjældent et problem, de tåler mange tæsk som alle CBR-motorer, og når der endelig er noget, er det typisk 2. gearet det går galt med.

Kommentér på:
Køb af Honda CBR600 F2, HJÆLP!

Annonce