7.462 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Rejse til Island - Valuta? Rejse til Island - Valuta?

Mojn

Hvis man nu overvejer at tage et smut til Island i den nærmeste fremtid, hvilken møntfod kan man så bruge som betalingsmiddel?
Jeg kan se på nationalbankens hjemmeside at der pt ikke er en kurs for islandske kroner, da de jo sidder lidt hårdt i det deroppe ligenu.
Men derfor må det vel også være ret billigt at bo/spise deroppe på en evt motorcykelrejse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rejse til Island - Valuta?
  • #1   16. jan 2010 Du bør stadigvæk godt kunne skaffe deres valuta... Men ellers "køb" den deroppe, og køb ikke mere end du skal bruge, den er jo intet værd i resten af verden.

Men alle verdens valuta burde gå, bare den er i seddler smiley

Men vil nok foreslå Euro eller Danskesedler smiley

• #2   16. jan 2010 Du skal bare have danske sedler med. Du får den bedste kurs sådan, da den Islandske krone er faldet meget og de efterspørger fremmed valuta.
    Du kan veksle uden gebyrer deroppe i bankerne.

• #3   16. jan 2010 Er der ikke noget med at man får MC gratis med færgen i år? Ved bare ikke lige hvad det er for en færgerute.

• #4   16. jan 2010 Hvis nu du spørge i din bank, så er der en chance for at du kan købe islandske kr herhjemme til en helt fantastisk kurs.

Men ellers er danske kr faktisk gangbar mønt deroppe.

• #5   16. jan 2010 Sjyb ©: hvor har du hørt det?
    Så vidt jeg ved så er det kun Smyril-Line der har en passager rute til Island.
    På deres hjemmeside kan jeg nemlig ikke finde noget om at det skulle være gratis for mc'er at komme med.

• #6   16. jan 2010 De skriver på deres hjemmeside:
    Vi tilbyder, at man kan tage sin motorcykel gratis med til Færøerne og til Island. Tilbuddet gælder i hele højsæsonen fra den 26.06. til den 20.08 2010. Eneste betingelser er, at man benytter afgangen fra Færøerne søndag aften tilbage til Danmark og at man bestiller en 2-køjeskahyt.

• #7   16. jan 2010 Ja ok jeg må begynde at nærlæse siderne noget bedre :o)

• #8   16. jan 2010 Smyril-Line er det ensteste firma der sejler med passagere til Island. De sejler fra Hanstolm i sommermånederne og Esbjerg i ydersæsonen. Du kan købe Islandske kroner hos de fleste pengeinstitutioner i Danmark, til en meget fornuftig pris. Desuden kan du bruge Dankort og kreditkort næsten alle steder i Island. Hvis du planlægger at rejse derop på mc, skal du sørge for at påbegynde din rejse med nye dæk, da asfalten deroppe er grovere end fleste andre steder jeg kender til og dæk slides ret hurtigt på de veje. Desuden findes der stadigvæk nogle dele af ringvejen med grusoverflade.

• #9   16. jan 2010 Hej

Du kan ikke få fat på Islandske Kronur herhjemme. Deroppe kan du veksle til ca. 0,054 ISK/DKK.

Altså 100 Islandske kroner er ca. 5,4 Danske kroner.

Det er ikke specielt billigt deroppe.

Kommentér på:
Rejse til Island - Valuta?

Annonce