4.318 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

mads f
mads f
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10

Køb af XVS 650 Dragstar Køb af XVS 650 Dragstar

Hej alle.

Jeg har besluttet mig for at købe en Yamaha XVS 650 Dragstar.

I den forbindelse er jeg interesseret i at høre, hvad man særligt skal være opmærksom på? Har den nogle svagheder? Hvad er vigtigt? Er det en god motorcykel? Osv.

Håber I kan være behjælpelige. Jeg er helt grøn på området.

Mange tak.

Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af XVS 650 Dragstar
  • #1   18. jan 2010 Skal ikke kunne udtale mig om selve maskinen.

Men den har ikke for mange kræfter HK/Moment, tror du ikke det bliver kedeligt i længden? Jeg ville i hvertfald synes det var for lidt.

Ved godt det er en anderledes kørermåde end f.ks en racer, men det er nu alligevel rart med noget træk i.

Har selv en VS 1400, og jeg tænkte også på en dragstar 650, men de havde simpelthen for lidt kræfter.

Men det er en maskine der kan bygges rigtig fei smiley

• #2   18. jan 2010 Jeg kender en der har sådan en til salg. Den har max kørt 2.000 km og står som ny. Vil du vide mere så send en mail.

Den kører i øvrigt rigtig godt og jeg kan varmt anbefale maskinen, hvis du er til den stil.

• #3   18. jan 2010 Den har en virkeligt god moment og har ingen problem med at følge med andre ....

• #4   18. jan 2010 Søren B * Århus * Ja, så står det lysende klart hvad man skal mene om den motorcykel. Jeg ved nader om cruisere, men kan da godt regne ud at en 650 kubik ikke er en fullsize model. Det kan jo have andre fordele som indkøbspris, benzinforbrug, letkørthed, forsikringspræmie o.s.v.

• #5   19. jan 2010 hej mads. det er en fin maskine, tror det er lige som en gammel bil, gik dig for, men husk den har kostet 100 kg af ny, syntes de har haft det med at være lidt dyre i brugt. men ud at prøv en til foråret om det er noget du kan køre på, om det er yamaha, suki, kawa eller hvad, tror jeg er lige meget i dag, det er dig der skal køre på den og du skal føle dig tilpads på cyklen, men håber der nogen der har sådan en fætter der skiver nogle fif til dig

• #6   19. jan 2010 den her var også et valg.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=68532
    den der med benzin, og forsikring skal du ikke tænke på med en chopper, den er rimelig billig i forsikring i forhold til racere

• mads f
    mads f Tilmeldt:
    aug 2005

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10
    #7   19. jan 2010 Tak for jeres input.

Baggrunden for mit valg af en dragstar er, at den med lidt customekspertise ser super skarp ud. Derudover er den selvfølgelig til at købe for penge.

Skal jeg være interesseret i, hvor mange kilometer en motorcykel har gået? Eller er det mere servicen, jeg skal bekymre mig om?

• #8   19. jan 2010 Jeg har kørt på min i 2 år, og den køre pisse godt. Ingen tvivl derom. Og med et K&N luftfilter og en omdysning får den det mere power der er brug for. Jeg kan køre i femte gear helt ned til 40 km/t og uden problemer vride øret og afsted igen... Fordelen ved 650'eren er den lille og utroligt nem at håndtere. Og du kan få alt i custom udstyr til den. Selv amerikanerne har tonsvis af forskelligt gejl til dem.

Jeg har været utroligt glad for min, og var det ikke pga. af HD drømmen, beholdte jeg min.

Men ud og kør en tur på den, og vær opmærksom på gearskiftet, (motor og gearkasse bruger samme olie), så hvis olien er for tynd, kan den godt være træls i gearene. Ellers er der ikke så meget at kigge efter. De er kendt for larme lidt fra motoren, så det skal du ikke være så nervøs for, hvis den siger lidt.
    Men husk, altid have hovedet med dig, og hvis du ikke har så meget styr på det tekniske, så tag en kammerat med der har.

Og kilometer standen er ikke så vigtigt. Min har kørt 40.000 og den køre bedre end den nogensinde har gjort.

Held og lykke med det, håber vi ses til sommer, når du har fundet en dragstar, du vil have. :0)

• #9   19. jan 2010 Som sagt, har ikke prøvet maskinen. Så måske følelse det som om den har rigelig kræfter. Det skal jeg ikke kunne se.

Men synes bare tit man hører om, at det bliver for lidt kubik, og det er ikke nemt at komme af med sin maskine igen, så det ville være synd af det var pga det.

• #10   19. jan 2010 Theis har helt ret i sin beskrivelse. Men 650'en bliver hurtigt lidt kedelig. Den mangler lidt nosser, syntes jeg, også selvom den har K&N filter. 1100'eren derimod mangler ingenting.

• #11   19. jan 2010 Hej Mads
    jeg har haft XV 1100 og har prøvet xv650
    1100 er meget bedre i moteren flere kubik er lig med mere moment
    og det skal der til når man vil køre V2
    de er begge to meget nemme at kører
    mvh Bo

• #12   19. jan 2010 -kwak-
    Ja, gu er den da sløv, når man sammenligner den med en racer. Det er 2 vidt forskellige motoropbygniger, som er meget svære at sammenligne. Du køber ikke en V2 for topfart.

Min har fået ca. 30 km/t mere på toppen bare ved at skifte luftfilter og omdyse. Og hvis det er, kan du, for et par tusinde kr, få ekstra hk hos Mr. Dyno.

• #13   19. jan 2010 Kubik slå ALT. Og kubik er Kongen. Længere er den ikke. Men jeg har selv haft en XVS 650 og har kørt på både xvs 1100, xv 535, xv 1100 og mange andre cykler.,og nu har en en mc som også har kubik. Og det eneste jeg kan sige om det er at den dækker alle de normale behov man har.
    En ting folk glemmer at nævne - ud over HK &NM når de kommer med deres mening er at den styre bedre end mange andre og bremser også ganske fint og er rigtig nemt at "danse" med, især i forhold til mange andre choopere.
    Og er det udsende og stil man er ude efter så er den i top. Den har ikke plaste skærme (når det er classic) og alu dækseler - imodsætning til bla Honda og andre choppere.
    Den har en rigtig flot og stillet luftkølet V motor som også ser godt ud og man kan sku få alt muligt udstyr til den.
    Den er service venlig og man kan nemt selv lære at lave service på den. Det er også en stor fordel.
    Og skal man have en stor kubik mc så er den tit meget dyre i forhold til udsende, og nuværende kvallitet på dem. Hellere en nyere og veligehold 650 end en gamle havelåge 1100 eller 800 chopper.

Synes bestemt du skulle overveje at købe en xvs 650 og så kan du sku altid sælge den igen hvis du vil have flere kræfter end den har.
    Jeg har sku aldrig fortrudt mit købt af min gamle Drag star - den har sku givet mig mange gode timer.
    Nu har jeg Chopper drømmen - men Rom blev jo heller ikke bygget på en dag.
    Skulle du have andet - er den nye Honda VT 750 RS - som kommer her i løbet af de næste pr. md. til 105.000 fra ny. Det er også en fed mc - og så er den ny og en 750 med indsprøtning.

(link fjernet)

Der er ikke mange billeder at finde af den - da den er ny og lavet til det danske marked. Men klik på billederne så kan du se den.

• #14   19. jan 2010 -kwak-
    Det læser jeg ud fra det du skriver og hvilken cykel jeg kan se du har. Nej, jeg kender dig ikke, og det er ikke nemt se noget om din baggrund, når du ikke skriver noget i din profil..... Så må jeg drage mine egne konklusioner. :0)

Og ja, den er pisse nem at håndtere og er rigtig styrevenlig. Hælene på mine støvler er slidt meget skrå, fordi man kan ligge den så meget ned i svingene.

• #15   19. jan 2010 Du kan rolig købe en XVS650 - har haft både en 650 og en 1100 - og en 650 er fin-fin.

• #16   19. jan 2010 Kwak: Det er måske dig på den hvide cykel med den fede hvide hjelm - som man kan se på din profil.? :OP

Easy Rider -med vinden i håret. :OP

• #17   19. jan 2010 -kwak-
    Hvis jeg skulle spørge om alt muligt, kom jeg aldrig nogen steder. Så er det meget nemmere at drage mine egne konklusioner til at starte med, og føler du truffet, stoler jeg på at jeg bliver rettet. :0)

Du siger et, jeg konkludere noget andet, du føler dig truffet og retter mig, jeg siger okay, så ved jeg det. Og så er den pot ude. Så hurtigt kan det gøres. :0)

• #18   19. jan 2010 Er i gift?

• #19   19. jan 2010 haha - Fed comment til sidst

"Sikkert også nogen der ikke bryder sig om min MC, selv om jeg har svært ved at tro det :o)"

Kommentér på:
Køb af XVS 650 Dragstar

Annonce