4.318 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
19 Svar
Køb af XVS 650 Dragstar Køb af XVS 650 Dragstar
Hej alle.
Jeg har besluttet mig for at købe en Yamaha XVS 650 Dragstar.
I den forbindelse er jeg interesseret i at høre, hvad man særligt skal være opmærksom på? Har den nogle svagheder? Hvad er vigtigt? Er det en god motorcykel? Osv.
Håber I kan være behjælpelige. Jeg er helt grøn på området.
Mange tak.
Mads
0 synes godt om
maj 2007
Følger: 41 Følgere: 43 MC-er: 3 Emner: 169 Svar: 1.183
Men den har ikke for mange kræfter HK/Moment, tror du ikke det bliver kedeligt i længden? Jeg ville i hvertfald synes det var for lidt.
Ved godt det er en anderledes kørermåde end f.ks en racer, men det er nu alligevel rart med noget træk i.
Har selv en VS 1400, og jeg tænkte også på en dragstar 650, men de havde simpelthen for lidt kræfter.
Men det er en maskine der kan bygges rigtig fei
maj 2008
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 337
Den kører i øvrigt rigtig godt og jeg kan varmt anbefale maskinen, hvis du er til den stil.
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 55 Svar: 334
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.792
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.079
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 81 MC-er: 3 Emner: 74 Svar: 1.079
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=68532
den der med benzin, og forsikring skal du ikke tænke på med en chopper, den er rimelig billig i forsikring i forhold til racere
aug 2005
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 10
Baggrunden for mit valg af en dragstar er, at den med lidt customekspertise ser super skarp ud. Derudover er den selvfølgelig til at købe for penge.
Skal jeg være interesseret i, hvor mange kilometer en motorcykel har gået? Eller er det mere servicen, jeg skal bekymre mig om?
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 114 Svar: 850
Jeg har været utroligt glad for min, og var det ikke pga. af HD drømmen, beholdte jeg min.
Men ud og kør en tur på den, og vær opmærksom på gearskiftet, (motor og gearkasse bruger samme olie), så hvis olien er for tynd, kan den godt være træls i gearene. Ellers er der ikke så meget at kigge efter. De er kendt for larme lidt fra motoren, så det skal du ikke være så nervøs for, hvis den siger lidt.
Men husk, altid have hovedet med dig, og hvis du ikke har så meget styr på det tekniske, så tag en kammerat med der har.
Og kilometer standen er ikke så vigtigt. Min har kørt 40.000 og den køre bedre end den nogensinde har gjort.
Held og lykke med det, håber vi ses til sommer, når du har fundet en dragstar, du vil have. :0)
maj 2007
Men synes bare tit man hører om, at det bliver for lidt kubik, og det er ikke nemt at komme af med sin maskine igen, så det ville være synd af det var pga det.
mar 2005
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 70
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 94
jeg har haft XV 1100 og har prøvet xv650
1100 er meget bedre i moteren flere kubik er lig med mere moment
og det skal der til når man vil køre V2
de er begge to meget nemme at kører
mvh Bo
jul 2007
Ja, gu er den da sløv, når man sammenligner den med en racer. Det er 2 vidt forskellige motoropbygniger, som er meget svære at sammenligne. Du køber ikke en V2 for topfart.
Min har fået ca. 30 km/t mere på toppen bare ved at skifte luftfilter og omdyse. Og hvis det er, kan du, for et par tusinde kr, få ekstra hk hos Mr. Dyno.
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
En ting folk glemmer at nævne - ud over HK &NM når de kommer med deres mening er at den styre bedre end mange andre og bremser også ganske fint og er rigtig nemt at "danse" med, især i forhold til mange andre choopere.
Og er det udsende og stil man er ude efter så er den i top. Den har ikke plaste skærme (når det er classic) og alu dækseler - imodsætning til bla Honda og andre choppere.
Den har en rigtig flot og stillet luftkølet V motor som også ser godt ud og man kan sku få alt muligt udstyr til den.
Den er service venlig og man kan nemt selv lære at lave service på den. Det er også en stor fordel.
Og skal man have en stor kubik mc så er den tit meget dyre i forhold til udsende, og nuværende kvallitet på dem. Hellere en nyere og veligehold 650 end en gamle havelåge 1100 eller 800 chopper.
Synes bestemt du skulle overveje at købe en xvs 650 og så kan du sku altid sælge den igen hvis du vil have flere kræfter end den har.
Jeg har sku aldrig fortrudt mit købt af min gamle Drag star - den har sku givet mig mange gode timer.
Nu har jeg Chopper drømmen - men Rom blev jo heller ikke bygget på en dag.
Skulle du have andet - er den nye Honda VT 750 RS - som kommer her i løbet af de næste pr. md. til 105.000 fra ny. Det er også en fed mc - og så er den ny og en 750 med indsprøtning.
(link fjernet)
Der er ikke mange billeder at finde af den - da den er ny og lavet til det danske marked. Men klik på billederne så kan du se den.
jul 2007
Det læser jeg ud fra det du skriver og hvilken cykel jeg kan se du har. Nej, jeg kender dig ikke, og det er ikke nemt se noget om din baggrund, når du ikke skriver noget i din profil..... Så må jeg drage mine egne konklusioner. :0)
Og ja, den er pisse nem at håndtere og er rigtig styrevenlig. Hælene på mine støvler er slidt meget skrå, fordi man kan ligge den så meget ned i svingene.
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 17 MC-er: 3 Emner: 406 Svar: 933
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Easy Rider -med vinden i håret. :OP
jul 2007
Hvis jeg skulle spørge om alt muligt, kom jeg aldrig nogen steder. Så er det meget nemmere at drage mine egne konklusioner til at starte med, og føler du truffet, stoler jeg på at jeg bliver rettet. :0)
Du siger et, jeg konkludere noget andet, du føler dig truffet og retter mig, jeg siger okay, så ved jeg det. Og så er den pot ude. Så hurtigt kan det gøres. :0)
maj 2007
maj 2007
"Sikkert også nogen der ikke bryder sig om min MC, selv om jeg har svært ved at tro det :o)"
Køb af XVS 650 Dragstar