{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Sommer = Guld ?? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg efterhånden været samtlige salgs annoncer igennem på MC galleri, da jeg leder efter ny motorcykel.
I denne sammnhæng er jeg stødt på den/de samme kommentar igen igen i forskellige salgs annoncer! Hvorfor er det at folk tror deres mc bliver mere værd, bare fordi vejret bliver bedre? Jeg vil gå med til at mcén bliver nemmere at sælge i og med at der er flere folk, der er på udkig og måske mere desperate fordi sessonen er begyndt. Men når jeg nu sidder her og har fået et indblik i priserne på brugtmarkedet, så kunne jeg da aldrig finde på at smide 10 - 15 k mere, (som folk generelt mener den bliver værd ) bare fordi vi pludselig er i april måned.
Er jeg den eneste der har det sådan her, eller er det bare en eller anden usynlig "regel" der gælder i MC verdenen ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sommer = Guld ??
  • #1   26. jan 2010 Jeg er fuldstændig enig, der er rigtig mange der tror at de sidder på de eneste maskiner i landet og derfor bliver de guld værd, når vejret skifter.

• #2   26. jan 2010 Fordi motorcykler bliver en del mere attraktive når solen skinner, end når der ser udenfor.

Den mulighed ser sælgerne så.

• #3   26. jan 2010 Fordi for nogen er efteråret lig med en udgift i form af vinteropbevarelse. Den pris kan man så handle ned med.

• #4   26. jan 2010 Det er almindelig markedsmekanik. Når efterspørgslen går op, så gør markedspriserne også.

Gider du ikke høre på det, så find en anden sælger. Giser du heller ikke høre der, så find.......

..... og lykkes det dig så ikke at finde en anden, så må du jo spørge dig selv om, hvor gerne du vil købe en MC....

DU LEVER I SAMME MARKEDSVILKÅR SOM ALLE ANDRE - VIL DU HAVE REGERINGEN TIL AT FASTSÆTTE BRUGTPRISER?????

... det er ikke for at råbe, men hvad havde du egentlig forventet;-)

• #5   26. jan 2010 "Jeg vil gå med til at mcén bliver nemmere at sælge i og med at der er flere folk, der er på udkig og måske mere desperate fordi sessonen er begyndt."

Du siger det jo selv der. Hvis en motorcykel er sværere at sælge om vinteren, så må man sætte prisen ned i den periode for at have samme chance for at få den solgt.

• #6   26. jan 2010 Sådan er det bare, nu har gud også talt ( i dette tilfælde Knud ), lær at leve med at priserne svinger op og ned ligesom vejret smiley

• #7   26. jan 2010 Klart nok er priserne lavere nu hvor man alligevel ikke kan bruge det man køber, så hvorfor så købe nu, med mindre man kan lave en god handel.Bare vent og se til foråret når vejret bliver godt og folk længes efter at komme ud og køre, så kommer køberne frem og det er slut med at dumpe priserne og tro at fordi der er "krise" så kan man få noget der feks. er 100.000kr værd til 60.000kr.
    Udbud og efterspørgsel sætter prisen på alt.

• #8   26. jan 2010 tjek den yamaha r6 rossi til 85000 kr! den er da ret billig ville jeg sige, så det er ikke alle der hæver deres pris!

• #9   26. jan 2010 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=69366

der er da gode tilbud..............

• #10   26. jan 2010 solgte min sidste år ( til sæson start ) ... det fik jeg ik extra for. faktisk så var der først en køber, efter jeg satte prisen ned... okay det var godt nok ik sommer, men alligevel.
    tror sgu ik de blir meget dyrere pga. sommer, hvis den her møg krise ik snart ender.

• #11   26. jan 2010 Det er jo HELT det samme som hvis du søger på Cabriolet biler smiley

• #12   26. jan 2010 Jeg tror sgu ikke på at de bliver dyrer til sommer, jeg holder med trådstarter og tror nærmere at det er noget selvforstærkende ævl. Sidste år var der kun 20-40% der tog mc-kørekort i Aalborg i forhold til tidligere og samtidig må det være fair at formode at der blev sat flere til salg fordi folk manglede pengene (finanskrise). Jeg tror ikke det ændrer sig specielt meget i år.

Men det kun da være spændende, hvis der fandtes statistik for prisudviklingen.

• #14   27. jan 2010 Snetyv: Jeg sagde nemmere ikke dyere smiley
    Hvis cyklen jeg kigger på bliver dyere, fordi vi er i en anden måned så køber jeg den bare ikke så nemt er det smiley (mener jeg nu også jeg udtrykte ret klart i org post)
    Og denne tråd, skulle ikke opfattes som piveri, mere som at jeg bare syntes det var lidt underligt/sjovt. Og postede det så for at se om jeg var den eneste der havde tænkt denne tanke, ikke for at få råd om hvonår jeg skal købe. Jeg syntes det er noget ævl at en cykel bliver mere værd fordi det bliver varmere. En cykel er det værd som den er værd uanset om det er koldt eller varmt, det store spørgsmål er så om der findes en køber til den pris som cyklen er sat til.
    my 5 cent. god vind til jer alle smiley

• #15   27. jan 2010 Der synes jeg altså, du tager fejl. En motorcykel er helt klart mere værd på et tidspunkt, hvor man kan bruge den med det samme, og ikke først skal sørge for opbevaring og forsikring i op til et halvt år.

"En cykel er det værd som den er værd uanset om det er koldt eller varmt."

Hvis vi gik ind i en ny istid i morgen, så er jeg overbevist om vores motorcykler ville falde meget kraftigt i værdi i morgen. smiley Til gengæld ville snescooters så nok blive mere værd. smiley

Jeg tror dog, at rigtigt mange af dem, der skriver "Vinterpris!", blot håber at de kan få nogen til at tænke: "Så må jeg hellere købe den nu, til sommer bliver den nok dyrere!"

Igen, til sommer er motorcyklen en sæson ældre, det hjælper jo heller ikke ligefrem på prisen. Med andre ord tror jeg ikke, at der er ret mange, der tænker: "Nu har min motorcykel stået til salg hele vinteren uden jeg har hørt noget. Nu er det forår, så jeg sætter prisen op."

Kommentér på:
Sommer = Guld ??

Annonce