{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

hvordan er det nu lige {{forumTopicSubject}}

hej håber i kan hjælpe ,jeg har lige købt en mc med plade som ifølge ejer er afmeldt ,Når jeg så vil have den til syn så jeg vel nødt til at bruge prøveplader for den er jo ikke forsikret når jeg køre den ind til synsmanden? hukommelsen er vist lidt dårlig med tiden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan er det nu lige
  • #1   28. jan 2010 Ifølge loven skal man jo indlevere pladerne på motorkontoret, når forsikringen officielt er afmeldt. Bliver du stoppet af politiet vil de også inddrage pladerne.
    Af den grund vil jeg tro, at der ikke er nogen forsikring der dækker.
    Jeg ville nu ikke være så nervøs for at der skulle ske noget på turen smiley


  • #2   28. jan 2010 Den KAN ikke afmeldes uden at pladerne afleveres, Du har iflg reglerne 3 uger efter underskrift ad købsaftale til at omregistrere. Har Sælger meddelt motorkontor og forsikring at cyklen er solgt og evt, givet dem en kopi af slutseddel, så er du dækket af hans registrering og ansvarsforsikring i de tre uger -eller til der er omregistreret.

    Er der ikke omregistreret efter tre uger er du free game - og du kører i realiteten rundt uden ansvarsforsikring. Tag du og kom på motorkontoret:-)


  • #3   28. jan 2010 uha uha da ja det må jeg vist hellere ,mange tak til jeg begge to for hurtigt svar

  • #4   29. jan 2010 Henning E: Det er jo ikke den situation der er tale om her. Du kan ikke afmelde din egen MC uden at aflevere pladerne. Du kan derfor heller ikke købe en MC privat, med plader, hvor sælger har afmeldt den.
    Hvis det er sådan, er det fordi seælger ikke selv har sørget for at omregistrere den da han selv købte den, og så har en tidligere ejer tvangsafmeldt den.


  • #5   29. jan 2010 Henning AKA:

    Det kan gøres som du beskriver, og det er det man normalt gør, når køber ikke kan nosse sig sammen til at omregistrere kørejernet, men det er en nødløsning.

    At jeg så, når jeg har solg et indregistreret kørejern altid tager en kopi af slutsedlen og sender til motorkontoret og forsikringsselskabet, så er det for at lægge pres på køber, så han fakkertalt også får skidtet omregistreret inden for de tre uger.

    Men- i proncippet har jeg ikke afmeldt køretøjet. Jeg har meddelt at det er solgt indregistreret, og det er som jeg ser det lige nøjagtig den situation trådstarter er i her.

    I bund og grund er det ligegyldigt - trådstarter skal såmænd bare se at få registreret om - længere er den vel ikke:-)


  • #6   29. jan 2010 "Jesper [Virum] P"

    Det kan sagtens lade sig gøre at afmelde køretøjet uden at aflevere pladerne, det er bare ikke lovligt. Du får på et eller andet tidspunkt et brev fra politiet, hvor der står at du har 8 dage til at aflevere pladerne, hvorefter de vil komme og gøre det.
    Det gør de dog ikke i praksis. Jeg har flere gange afmeldt min mc om efteråret og ladet den stå i et par mdr. inden jeg forsikrede den på ny om foråret - politiet har simpelthen ikke ressourcer til at køre ud efter efterlyste plader sådan lige.


Kommentér på:
hvordan er det nu lige

Annonce