{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.022 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til Aprilia kører .... {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har et lille spørgsmål til de af jer der kører på Aprilia.

Nu har jeg set at man har sat prisen ned på Aprilia Mana til 99.999,- kr (uden ABS) med fuld taskesæt og forrude ...

Til den pris kunne jeg godt være fristet! .... men-men-men når man kikker lidt rundt omkring ( Køge mc og Sigma i Ringsted) så har de stort set INGEN Aprilia'er stående og da slet ikke en Mana til 99.999,-

Det ene sted sagde de at de ikke troede at der var flere til den pris !! Hvorfor står det så på www.aprilia.dk som i øvrigt er en af de dårligste sider overhovedet ...... der står ingen priser på deres mc modeller kun et bille af Mana'en til omtalte pris ...... SUK

Hvordan ligger det med reservedele hvis man er uhældig ?

Er der nogen der har prøvet en Mana ?
Smider sq' ikke 100K på en cykel der er så speciel uden at have prøvet den!.....

Med den indstilling fra importørens ? eller forhandlerens ? side forstår jeg da godt at Aprilia måske har lidt svært ved at få flere modeller på gaden...

Mvh. Dennis
Der vil prøve en Mana når fuglene kvidre igen og det er +grader smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til Aprilia kører ....
  • #1   1. feb 2010 Det ændrer sig nok lidt med importørens hjemmeside:
    (link fjernet)

    Men ring da ellers til samtlige forhandlere og hør ad.


  • #2   1. feb 2010 Hej Jesper.

    Tak for info smiley så er der jo håb forude


    /Dennis


  • #3   1. feb 2010 Har også forhørt mig rundt omkring,fik at vide der ikke var flere til den tilbuspris,ikke at jeg skal ha en men til en ny mc,ist i vennekreds

  • #5   1. feb 2010 http://www.youtube.com/watch?v=nbV6S0eNjlw
    http://www.youtube.com/watch?v=Z2uFGPk4tjc

    Altså, det er jo ingen R1. Når det er sagt, så trækker den da udmærket, 0-100 på blot 5 sek. Ikke 5 sekunder med en god start og et vellykket gearskift, men 5 sekunder hver gang. Der er blot 0,05 sek. forskel på 0-160 i de to videoer.

    Så du vil aldrig skulle tænke på kobling eller gear igen og du vil aldrig kikse en start eller et gearskift igen. Jeg kan bestemt godt se attraktionen.

    Almindelige motorcykler har så officielle 0-100 tider på 3-4 sekunder, i forhold til Mana'ens 5,0, men vi skal ikke tøve ret længe ved starten eller lave ret store fejl før den er smuttet. Så er det så spørgsmålet, om man synes, at gear er en del af charmen ved motorcykler. Det er der der uden tvivl nogle, der gør. Personligt tror jeg godt, jeg kunne undvære dem, for mig handler det mere om bare at komme derudaf, og det ville i hvert fald være dejligt at slippe for koblingen i byen. smiley

    Så er der det med fartfornemmelsen, eller manglen på samme: "Its ability to gather speed, quickly and quietly, is deceptive, due in large part to the CVT transmission."

    http://www.webbikeworld.com/motorcycles/aprilia-mana/aprilia-mana-850.htm

    Det kan man så også diskutere om er godt eller skidt. Man kommer nok hurtigt til at køre for stærkt på den, fordi man med CVT'er føler en konstant, jævn acceleration, hvor man med en manuel gearkasse accellererer voldsommere, skifter gear, og accellererer igen.

    Under alle omstændigheder er jeg også fascineret. Grundet CVT-gearkassen er Mana'en dog lidt tung, målt til mellem 234 og 244 kg fuldtanket i forskellige anmeldelser. De siger dog også, at den ikke føles så tung, pga. det lave tyngdepunkt med tanken under sædet, som også giver den vildt meget bagageplads, hvor tanken plejer at være: På hvor mange motorcykler kan man køre rundt med en skjult full-face hjelm uden at putte den i en grim topboks eller lignende?

    Motoren har ca. 75 hk, hvilket er lidt lavt for en en 850 cc, men endnu værre så sluger CVT'en en del, så den har kun ca. 54 hk på hjulet. Til gengæld har man trods alt grundet CVT'en de 54 hk til rådighed konstant.

    Med andre ord kunne jeg godt finde på at købe en, hvis GT-versionen var lidt federe. Jeg bryder mig især ikke om forlygten: (link fjernet)


  • #6   1. feb 2010 ..75hk er lavt for en 850cc på en racer ja, men så har man jo bare det mere træk ved lavere omdrejninger. Det er jo en prioriterings sag.

    Har selv knap 70 heste i min 865cc, hvilket gør at jeg fx kan køre fra 40-190km/t i 5. gear uden at hugge det mindste smiley


  • #7   1. feb 2010 den køre rigtig god, og der skal noget cykel vis den skal følges inde i byen der er den altså rigtig hurtig, da det bare er og dreje øret i bund. syntes virkelig det er en lækker og let kørt cykel og så sidder man rigtig godt på den, men man skal vænne sig til ingen kobling, den ledte jeg sku sfter mange gange da jeg var ude og køre på en.. men det er virkelig en cykel der skal prøves. mht om der er flere til 99.999 menring dog til den gamle impotør www.itago.dk/

Kommentér på:
Spørgsmål til Aprilia kører ....

Annonce