Spørgsmål til Aprilia kører .... {{forumTopicSubject}}
Hej.
Har et lille spørgsmål til de af jer der kører på Aprilia.
Nu har jeg set at man har sat prisen ned på Aprilia Mana til 99.999,- kr (uden ABS) med fuld taskesæt og forrude ...
Til den pris kunne jeg godt være fristet! .... men-men-men når man kikker lidt rundt omkring ( Køge mc og Sigma i Ringsted) så har de stort set INGEN Aprilia'er stående og da slet ikke en Mana til 99.999,-
Det ene sted sagde de at de ikke troede at der var flere til den pris !! Hvorfor står det så på www.aprilia.dk som i øvrigt er en af de dårligste sider overhovedet ...... der står ingen priser på deres mc modeller kun et bille af Mana'en til omtalte pris ...... SUK
Hvordan ligger det med reservedele hvis man er uhældig ?
Er der nogen der har prøvet en Mana ?
Smider sq' ikke 100K på en cykel der er så speciel uden at have prøvet den!.....
Med den indstilling fra importørens ? eller forhandlerens ? side forstår jeg da godt at Aprilia måske har lidt svært ved at få flere modeller på gaden...
Mvh. Dennis
Der vil prøve en Mana når fuglene kvidre igen og det er +grader
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
(link fjernet)
Men ring da ellers til samtlige forhandlere og hør ad.
mar 2004
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 8 Emner: 67 Svar: 420
Tak for info
/Dennis
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 35 MC-er: 16 Emner: 15 Svar: 321
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.322
http://www.youtube.com/watch?v=Z2uFGPk4tjc
Altså, det er jo ingen R1. Når det er sagt, så trækker den da udmærket, 0-100 på blot 5 sek. Ikke 5 sekunder med en god start og et vellykket gearskift, men 5 sekunder hver gang. Der er blot 0,05 sek. forskel på 0-160 i de to videoer.
Så du vil aldrig skulle tænke på kobling eller gear igen og du vil aldrig kikse en start eller et gearskift igen. Jeg kan bestemt godt se attraktionen.
Almindelige motorcykler har så officielle 0-100 tider på 3-4 sekunder, i forhold til Mana'ens 5,0, men vi skal ikke tøve ret længe ved starten eller lave ret store fejl før den er smuttet. Så er det så spørgsmålet, om man synes, at gear er en del af charmen ved motorcykler. Det er der der uden tvivl nogle, der gør. Personligt tror jeg godt, jeg kunne undvære dem, for mig handler det mere om bare at komme derudaf, og det ville i hvert fald være dejligt at slippe for koblingen i byen.
Så er der det med fartfornemmelsen, eller manglen på samme: "Its ability to gather speed, quickly and quietly, is deceptive, due in large part to the CVT transmission."
http://www.webbikeworld.com/motorcycles/aprilia-mana/aprilia-mana-850.htm
Det kan man så også diskutere om er godt eller skidt. Man kommer nok hurtigt til at køre for stærkt på den, fordi man med CVT'er føler en konstant, jævn acceleration, hvor man med en manuel gearkasse accellererer voldsommere, skifter gear, og accellererer igen.
Under alle omstændigheder er jeg også fascineret. Grundet CVT-gearkassen er Mana'en dog lidt tung, målt til mellem 234 og 244 kg fuldtanket i forskellige anmeldelser. De siger dog også, at den ikke føles så tung, pga. det lave tyngdepunkt med tanken under sædet, som også giver den vildt meget bagageplads, hvor tanken plejer at være: På hvor mange motorcykler kan man køre rundt med en skjult full-face hjelm uden at putte den i en grim topboks eller lignende?
Motoren har ca. 75 hk, hvilket er lidt lavt for en en 850 cc, men endnu værre så sluger CVT'en en del, så den har kun ca. 54 hk på hjulet. Til gengæld har man trods alt grundet CVT'en de 54 hk til rådighed konstant.
Med andre ord kunne jeg godt finde på at købe en, hvis GT-versionen var lidt federe. Jeg bryder mig især ikke om forlygten: (link fjernet)
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.022
Har selv knap 70 heste i min 865cc, hvilket gør at jeg fx kan køre fra 40-190km/t i 5. gear uden at hugge det mindste
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.890
Spørgsmål til Aprilia kører ....