10.002 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Import af MC fra USA Import af MC fra USA

Hejsa

Er der nogen som har erfaringer med import af motorcykler fra USA?

Og i særdelsehed med indregistrering af amerikanske maskiner i DK?

Er det nok med en kvittering fra sælger i USA, eller stiller SKAT krav om en amerikansk registreringsattest?

Jeg vil gerne vide lidt mere om reglerne for indregistrering af maskiner fra staterne/udlandet, før jeg byder på maskiner via Ebay smiley

mvh Poul

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import af MC fra USA
  • #1   7. feb 2010 Mener de skal overholde det nyeste euro godkendelse(forurening), da den kommer fra et ikke eu land... Med mindre der findes en typegodkendelse på den til dk...

Ret mig gerne hvis det er forkert...

/ Bülow...

• #2   7. feb 2010 poul N

Glem det, de overholder ikke EURO kravene, og kan ikke indregistreres her.

Men uanset hvilket land de kommer fra, så er det ikke nok med en kvittering. du skal have den originale registreringsattes.

PS. Når det købes i staterne, skal der betales told og moms når det kommer ind i EU.. Det er samlet en udgift på 35%.

• #3   7. feb 2010 Du får den heller ikke ført ud legalt hvis ikke der ligger en original VIN, det går de en del op ved indfortoldning i den amerikanske havn hvorfra den skal sejles! Men spørg en der sælger amerikanerbiler om han kender noget til det, eller en synshal og SKAT!

• #4   8. feb 2010 Klassisk eksempel på et spørgsmål der bliver besvaret med to fuldstændige forskellige modsatrettede svar, af 2 der begge er helt sikre på deres svar!
    Tænker nu Rune har ret, da de heller ikke må svine i USA! hehe.....

• #5   8. feb 2010 Allan:

Så skal der ihvertfald være blevet ændret på proceduren fra fabrikkernes side.

Det er sådan at en EU godkendelse render og en hvis mængde af stelnumrene. Det vil sige at det er en specifik mængde af cykler der er godkendt.

Om dem udenfor så overholder kravene, det ændrer ikke på at de ikke er omfattet af den EU godkendelse (som koster kassen at få lavet)

Desuden skal man lige huske at i US, kører de nye cykler ikke med startspærre, så efterfølgende kan der blive problemer med forsikring her i landet.

• #6   8. feb 2010 Ja det er muligt, men sjovt at der er 2 modsatte svar, helt klart et eksempel på at man skal spørge en synsmand og så lade ham tage skraldet hvis svaret er forkert!

• #7   8. feb 2010 Lade ham tage skraldet??

Tvivler sku på du vil nå ret langt i en retsal med den fremgangsmåde..

• #8   8. feb 2010 Kender også en der i 2 synshaller fik at vide at uden original reg attest kunne den ikke synes, men i den 3 forklarede de noget andet, nemlig at man kan bestille et ejerskiftecertifikat, da f.eks. italien ikke sender reg attester ud af landet, eller til udlændinge, så havde du pludselig en mc der ikke var noget værd! Og desuden er det heller ikke alle reg attester der indeholder vægt og fremstillingsår, men første reg år som det enste!
    Sorry for lidt off topic!

• #9   8. feb 2010 Den altvidende Allan R med de mange bekendte der også ved alt, har talt.
    Spørg da for f..... hos SKAT og få det rigtige svar!

• #10   8. feb 2010 Ja jeg kender ham fordi jeg har solgt ham biken, undskyld at jeg delte det med dig, skal da ikke ske igen! Du kunne jo også bare slukke din pc, ingen tvinger dig til at læse eller skrive. DK er heldigvis et frit land, endnu!!!
    Hvis der er noget jeg ikke kan finde ud af, så spørger jeg de rigtige, f.eks en mc mekaniker hvis jeg vil vide noget om skiftegafler i en mc, og ikke slagteren der engang har kørt på MZ fra 1973!
    Undskyld jeg forsøger at give de rigtige svar, i stedet for bare at slynge noget ud, bare for at sige noget!
    Skat var også mit forslag men det overså du nok!
    Undskyld Karsten supermenneske fra Hjørring!

• #11   8. feb 2010 Det var mange svar smiley

Tror vist lige at jeg skal have fat i SKAT før jeg leger importør smiley

I øvrigt var det en gammel HONDA CB 450T fra 1972, som jeg muligvist kunne finde på at byde på.
    Euro krav er vist slet ikke aktuelt her...:-)

Men tak for de gode råd, trods alt!

• #12   8. feb 2010 Poul, en cykel fra 1972 bliver behandlet som en veteran, se de nærmere regler vedr. nødvendige papirer hos Færdselsstyrelsen og told, moms og afgift hos SKAT. (Skat tager sig kun af det $-mæssige, det godkendelsesmæssige sorterer under Færdselsstyrelsen).

Som udgangspunkt skal køretøjer brugtimporteret fra et land uden for EU svare til tilsvarende model med en dansk typegodkendelse. Det skal dokumenteres vha en overensstemmelseserklæring fra importør eller producent.

Er køretøjet indkøbt før den regel trådte i kraft i april-maj 2007, kan henvisning til/kopi af en eksisterende enkeltgodkendelse på et tilsvarende køretøj i samme årgang og stelnummerserie gøre det i stedet for en type-ditto. Så en veteran burde du kunne få den lempet igennem, måske endda uden at henvise til en enkeltgodkendelse, spørg Færdselsstyrelsen eller den synshal, du vil told- og registreringssyne den i.

Til transporten over dammen kan jeg anbefale Titan / Schumacher Cargo, (link fjernet) - der er ret billige og rimelig professionelle smiley

• #13   8. feb 2010 Overvejede at købe en fireblade årg 06/07 fra usa men det hænger ikke sammen. Synshallen bad om en dataerklæring, det var ikke det store problem men koster ca 2k. Men hvis de data så ikke overholder euro3 når synsmanden ser dem , så skal biken bygges for at overholde normen OG det skal dokumenteres. Så i mit tilfælde blev det droppet da det danske marked er konkurrencedygtigt for tiden.

• #14   9. feb 2010 Ikke korrekt, mente cylinderværkstedet viste mere om honing, boring, ventilarbejde osv da det normalt ikke udføres på et OPEL værksted men hos et cylinderservice et eller andet sted i DK!

• #15   9. feb 2010 Richard P

Tak for tippene smiley

titan-linket er føjet til favorit listen.:-)

Mvh Poul

• #16   16. mar 2015 hej Poul fandt du ud af noget ?

• #17   17. mar 2015 Har foreløbigt droppet mine planer om import af en cykel fra USA..

• #18   17. mar 2015 tak for svar

• #19   20. feb 2017 Her kommer reglerne fra én som kender dem...
    Er p.t. ved at importere en Veteran Harley (1980) fra USA/New York.
    For at få cyklen udfortoldet i USA SKAL du have en VIN Reg. attest (en slags amerikansk registrerings attest) yderligere en GYLDIG kvittering for købet (pris - person- adresse m.v. for sælger).
    Hjemkommet til Danmark, betaler du IKKE told, og KUN 5% moms af hele forløbet.
    Så kører du (evt) til APPLUS, og gennemfører ordinært syn, og yderligere toldsyn - nu er du på fast grund.
    Tilslut sender du via Nem ID - eller afleverer ved personlig henvendelse hos SKAT motorcenter, din synsrapport - & hos SKAT kender de allerede cyklen, via stelnummeret, indberettet via APPLUS.
    Så beregner de en Registrerings afgift, således at du kan købe en nummerplade, og det sker som følger: Cyklens oprindelige pris, uden afgifter.
    Er denne pris f.eks. Kr. 25.000 reducerer SKAT denne pris med 40% (= Kr. 10.000) - så vi er nede på Kr. 15.000. Herfra trækkes nu et fast beløb, som for tiden er Kr. 9.800 - således at vi havner på Kr.5.200 - Dette beløb multipliceres med 105(%) - og afgiften ender således på Kr. 5.460-
    Nemt & elegant - og såfremt du indbetaler med det samme du er hos SKAT, ja så kan du i samme moment, købe din Nummerplade!
    OBS - OBS! - Cyklen SKAL stå næsten som standard, ikke noget med ombygning og "fremmede" dele - og synet skal katalogisere cyklen som "middel stand"

Kommentér på:
Import af MC fra USA

Annonce