Sejeste powerbike. {{forumTopicSubject}}
Vi har haft en lille diskussion om hvilken der er den mest brutale supersportmaskine. Vi er nemlig ret enige om det er ligegyldigt om man har 160 eller 180 hk. Derimod er det fedest at have brutalt bund og mellemtræk.
Et par stykker mente det måtte være den nye BMW 1000 RR da moment hænger sammen med heste. Men i seneste DK4 om motorcykler, siger de at den er meget sløv og svag i mellemområdet og siger de andre er meget stærkere.
En mente også det måtte være yamahas nye R1 med den nye motor som netop skulle give god bund og mellemtræk.
Selv hælder jeg mest til Fireblade da alle siger netop den er god grundet godt mellemområde.
Nogen ideer så vi kan afgøre vores lille diskussion?
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
og den har omkring 120-130 nm .
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.322
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
en chopper på 1800ccm trækker rimelig voldsomt fra ved 3000rpm men legen stopper ved 4000rpm... mens en sportsmaskine bliver ved med at trække..
det du kan mærke under en kørsel er momentet, men det er effekten (heste) samt gearingen der er afgørende..
så "brutalt" er en smagssag, men hvad er hurtigst har intet med moment at gøre..
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
jul 2004
Følger: 127 Følgere: 141 MC-er: 8 Emner: 372 Svar: 1.542
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=27777
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.789
Som de skriver i seneste Bike (engelsk): The BMW makes the others look foolish - it has 32 BHP more than the R1. De måler disse topydelser:
Fireblade 164,3
R1: 158,9
ZX10R: 171,6
GSXR1000: 165,3
RSV4 Factory: 162,6
S1000RR: 190,6
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 356
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.789
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.276
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.168
LoL
sep 2006
Følger: 84 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 650
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.789
sep 2006
Følger: 84 Følgere: 82 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 650
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.789
jun 2007
Følger: 78 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 695
fart er ikke altid smart
sep 2008
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 34 Svar: 315
Vmax er ikke til at komme udenom den har et enormt
brutalt træk. hele vejen gemmen hele registeret
maj 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 235 Svar: 222
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 151 Svar: 1.888
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.264
http://www.motorcycle.com/shoot-outs/2010-literbike-shootout-aprilia-rsv4-factory-vs-ducati-1198s-vs-ktm-rc8r-89055.html
Men hvis du ser bort fra kubik cyklerne med kubik krykker og kun kigger på 1000ccm, så er det Honda der har mest mellem område.
http://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/v/main/shoot-outs/2009-literbike-shootout/2009_Literbike_Shootout_ALL_HP_Dyno_Chart.jpg.html
R1 er den med færrest hk og det svageste moment, men alligevel slår den en Fireblade rundt på banen, så hk og moment er ikke alt.
Når det så er sagt, så er der da ikke noget mere kedeligt, end en cykel hvor det hele det kommer med det samme, og hvor man ikke føler man får noget ud af at piske den op i omdrejninger.
Så i tager alle sammen fejl, godt nok er det BMW S1000RR der er den fedeste "Powerbike" men ikke fordi den har masser af bundtræk, men fordi den leverer når den bliver pisket
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.710
jeg ved ikke lige hvad jeg skal mene om det.... nogen vil have moren, andre datteren... der er fordele og ulemper... men mit bud måtte være en kawa zx10rr... en ultrakompakt cykel med en meget hidsig motor i... men ja, de nye aprilia, ktm rc8, og ikke mindst bmw... ja sidst nævnte er nok en gentlemans cykel... sådan en der er nem og køre på og du altid ved hvad gør og hvor du har den... (bare mit gæt)... kedelig eller ej...
Sejeste powerbike.