2.328 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

kædeskift/opstramning kædeskift/opstramning

hej
er lidt i tvivl ang kædeskift hvornår den skal skiftes, tandhjulene i bag er ikke spidse heller ej bølgende og kæden kan ikke trækkes op fra tandhjulene, men er der andre ting man lige skal være opmærksom på ved det..

derudover sys jeg det er svært og stramme sin kæde op for køre nogle gange selv og nok fleste gange har jeg fruen med bagpå, men når den blir strammet til 2 personer så slasker den utrolig meget ved 1 persons kørsel hvad gør i andre der.. strammer og løsner i hver gang ? eller er der bare noget galt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kædeskift/opstramning
  • #1   14. feb 2010 hvor lille er dit fortandhjul? - og hvordan er din affjedring sat op?
    Er din affjedring blevet serviceret, eller er den gammel og træt? - den rigtige fjeder?...
    Jeg selv er af den holdning at jeg hellere vil købe kvalitet og passe på det... også holder det også længe... Ved du ikke hvor længe dit kædekit har kørt...? - er der stive led? - alt sådan noget kan gøre at det føles ubehageligt og træls at køre med.
    Havde selv en bekendt der beskrev det at få ny kædekit på sin mc således: Det er godt nok lige som at få en ny kværn...

ps. Jeg strammer ikke min kæde, jeg strammer min fjederforspænding hvis jeg spænder én bagpå... smiley

God fornøjelse...

• #2   14. feb 2010 får lige kigget fortandhjul imorgen, men min affjedring er noget tidligere ejer har pillet ved, sidder 2 stk justerbar støddæmper på som er sat op i højeste tand.
    juster du dine fjedre ned når der kommer en bagpå ? og har kæden tilspændt 1 person med ca 2 cm spillerum på kæden

kædekittet ved jeg ik hvor gammelt er og der er ingen stive led. dog wobler den meget ved 130 km/t men ved ik om det kunne tænkes fordækket er af ældre dato eller at forgaffel`s ene ben er lidt utæt.

• #3   14. feb 2010 dæktryk+ affjedring... få tjekket op på det... tjek kronrørsløjer... lejer i bagsvinger osv.

Du skal få styr på begreberne... Fjederforspænding er normalt på en standard affjedring hvor meget du ligesom spænder fjederen for....
    Den cykel jeg har nu har jeg kørt lidt på med passager... også øger jeg fjederforspændingen... for at modvirke at cyklen sætter sig for meget. Altså du strammer den op, når du tager damen bagpå... og modsat... eller finder et mix der kan bruges til ego kørsel og kørsel med passager...
    Din kæde kan også komme til at slå, hvis du har mindre fortandhjul på end standard... Så find lige ud af hvad den kører med...

Og få så lavet din forgaffel...
    god fornøjelse...

• #4   14. feb 2010 hvor langt har du kørt med den kæde, og bliver den smurt hver gang inden den bliver blank

MAX 20000 på en kæde

mærk efter om der er stive led på kæden, er der det, så skift den, så er det heller ikke dyrere, og mc'en føles HELT ny bagefter

• #5   14. feb 2010 Lejer i hjul og kronrør + baggaffel skal også være i orden, de hjulførende dele især, vi ligger jo oppe i de lidt høje omdr når vi suser derudaf..........

• #6   15. feb 2010 Jeg har lige et tillægs spørgsmål (ikke for at hiljacke tråden, håber det er ok)
    jeg skal skifte min på Firebladen (en 96'er) men er vildt i tvivl om hvordan. Jeg kan huske for nogle år siden, blev jeg tudet ørene fulde om at der ikke måtte være samle led på, og at det skulle være en kæde i et stykke, men så er det jo en større operation. Dem man køber rundt omkring ligner do alle dem med samle led, så jeg er noget konfus omkring det, hvad siger i?

• #7   15. feb 2010 Det er slet ikke alle cykler du kan få en endeløs kæde på, så køb du dig bare en kvalitets kæde med korrekt samleled til.

• #9   15. feb 2010 problemet ligger i de ældre cykler at de er bygget sammen med et hav af forskellige cykler.. der er både 900 1100 og cbx dele sat på den jeg har og bare det og finde rep sæt til det forskellige er et marridt.

skal også ha lavet min forgaffel men hvordan tjekker man slør i div lejer ?

og det med kæden ik har nogen betydning om man er 1 eller 2 på passer ikke helt, når jeg spænder min til solo kørsel og har det slør den skal ha og fruen så kommer bagpå blir den sindsyg stram.

• #11   16. feb 2010 don det bare underligt.. for køre jeg alene og strammer kæden efter det så er den tilpas og kan gi sig 2 cm op og ned ca. når der kommer en bagpå så blir den helt vild stram og man kan ligefrem høre den nager hårdt. så blir nød til og stille kæden til der er en person bagpå men når jeg så køre selv slasker den virkelig meget ca 7 cm op og ned ?

kan det være bagfjeder justering/forkerte støddæmper der gør det..

• #14   17. feb 2010 Det her link siger ALT der er at sige, håber du kan engelsk!

http://www.canyonchasers.net/shop/generic/chain.php

Kommentér på:
kædeskift/opstramning

Annonce