1.989 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Forgaffel olie Forgaffel olie

Hej mcg da jeg skal skifte forgaffelolie på min motorcykel
behøver jeg så at tage begge for støddæmpere af?

det virker som om der ikke er noget som er utæt og burde man ikke kunne se det hvis den er utæt?

kan jeg ikke bare gøre lige som ham her.

del 1 http://www.youtube.com/watch?v=38yXx64liCM
del 2 http://www.youtube.com/watch?v=UVJEftVHJzQ&feature=related

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forgaffel olie
  • #1   15. feb 2010 Det er min gn 250 som skal nyt forgaffelolie 10w. Og nu er det ikke lige fordi at jeg har det mest professionelle værktøj når man skal gøre sådan noget der.

jeg vil egentlig bare gerne gøre det som nemt som muligt. Hvis der nogen som har prøvet sådanne ting før må i meget gerne skrive her for at hjælpe mig. Tak smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #2   15. feb 2010 Du kan godt gøre som ham der når du tapper det af - det eneste problem er bare at du ikke kan måle om olieniveauet er korrekt, uden at pille gaffelbenene af.

Han går efter oliemængde, men det er ret upræcist.

• #3   15. feb 2010 Sajmon­­™

tak men er det ikke pænt besværligt at tage det hele af. Der er jo mange dele inden i gaffel benene som jeg kan se på forskellige videoer. Min forgaffel er ikke utæt så spørgsmålet er om det har nogen betydning.

hvilket af det synes du, er bedst? :S

• #4   15. feb 2010 Kan jeg ikke bare måle olieniveauet med et slags målebæger og sørge for at det er korrekt mængde gaffelbenene får?

• #5   15. feb 2010 det tager måske -+3 timer at lave, hvis man har en ok værktøjshånd

det tog det mig på en 600 bandit med kåbe, hvor vi hyggesnakkede og drak cole imens det hele dryppede af, og pussede lidt hvor man nu ikke lige kommer til så ofte

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #6   15. feb 2010 Jo man kan, men problemet er at niveauet for det meste er angivet med benet trykket helt sammen og uden fjeder osv i.

Du skal finde en værkstedsmanual til din - så kan du få det endegyldige svar...

• #7   15. feb 2010 Okay jeg har en værksteds manual liggende på computeren.
    Ved du hvad jeg så skal kigge efter i manualen?

for jeg ved at ifølge manualen står der at der skal 215 ml 10w forgaffelolie i begge dæmpere.

• #8   15. feb 2010 der er næsten helt sikkert også et MÅL du skal bruge, det er som regl uden fjedre, og så med benet trykket sammen, så er det fra overkant olie til overkant af selve benet

men skru låget af, og prøv at mål, og ram så ca den samme mængde igen

• #9   15. feb 2010 Dækmanden (aarhus) .

okay tror du ikke bare jeg kan hælde den gamle olie ud og så måle dens mængde ml og så bruge samme mål til den nye olie som skal i?

• #10   15. feb 2010 Evt lad det gamle olie dryppe ud natten over - Køb en stor kanyle på apoteket (eller hvad de nu hedder uden nål), sug op, og skyd ny olie i.

Til en GN250 er det vist okay ;o)

• #11   15. feb 2010 Mikkel K

Okay så det kan godt lade sig gøre tak tak.

Kommentér på:
Forgaffel olie

Annonce