1.616 visninger
|
Oprettet:
forskellen på Ducati 748, 996 og 998 {{forumTopicSubject}}
Hej drenge.
Hvad er forskellen på disse modeller? 748 og 996 ligner ihvertfald hinanden så meget at jeg ikke med det blotte øje kan se forskel. og 998 ligger også ret godt der op ad. Så hvad er den store forskel der gør at man lige giver de ekstra penge for den ene frem for den anden? udover Km og Årg. selvfølgelig
Mvh. Kasper
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 53
maj 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
aug 2006
Følger: 51 Følgere: 47 MC-er: 4 Emner: 22 Svar: 1.310
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Som flere er inde på. nummeret viser størrelsen på maskinen.
Men fra 996, til 998 sker der store sager. Topstykkerne er nogle helt andre. Og der er himmelvid forskel på hvordan de motorer kører.
Men http://www.ducati916.de/ og ellers prøv at google lidt.
Der er meget information om dem på nettet.
Hvis du overvejer sådan en maskine, så er der nogle få, men vigtige tilng man skal tage højde for. Overholder man dette, så får man mange års glæde ud af sådan en ældre Ducati.
-
Morten Dahl
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 423
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 232 Svar: 20.638
916sps = 996ccm
996R = 998ccm
998R = 999ccm
:o)
Til trådstarter. Motoren er primær forskel på 748 og 919/996. Dernæst er de lavet i forskellige udstyrsniveauer, SPS, R og biposto. Som almindelig landevejskører er det ganske ligegyldigt hvilken man tager af de store.
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
den sidste kører såvidt jeg ved med den nye generation af maskine, som 749-999 det skulle betyde øget holdbarhed, lavere service omkostning, samt er kåben er kåben etc. carbon på 998 modellerne.
748-916 før 2000 kører originalt med øhlins.
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Der har du ret, men mente ikke det var relevant, kigger man på special modellerne, ved man godt hvad den basale forskel er
Keyzer:
At service skal være lavet af FAGFOLK.. Ducati er ikke ringe maskiner, men de er lidt mere følsomme over for sjusk end f.eks. en 4cyl. japaner.
Og er de ikke lavet af fagfolk, kan de have fået unødigt slid. Derud over, så har de ældre modeller lidt problemer med vippearmene.
Og køber man en "billig" ducati, er det typisk frdi de står overfor en udskiftning af indtil flere vippearme.
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 423
aug 2005
Følger: 76 Følgere: 80 MC-er: 5 Emner: 30 Svar: 1.329
Begge dele.. og igen.. man skal ikke selv forsøge at rode med Ducatier..
De motorer skal serviceres af fagfolk, der ikke laver andet.
Det er min personlige erfaring, og jeg har da igennem årene haft omkring 50 Ducatier mellem hænderne..
mar 2006
Følger: 26 Følgere: 28 MC-er: 6 Emner: 9 Svar: 228
Har lige en rettelse til nogle af indlæggene. En Ducati 999 er en 998 ccm og det er kun en 999R som er på 999 ccm.
Men prøv først en Ducati inden du køber en for det er en helt speciel cykel!!
Mvh
Poul
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 1.280
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 19 Svar: 42
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Emner: 232 Svar: 20.638
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 118 Svar: 789
forskellen på Ducati 748, 996 og 998