{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.616 visninger | Oprettet:

kasper h
kasper h
Tilmeldt:
5. maj 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15

forskellen på Ducati 748, 996 og 998 {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.

Hvad er forskellen på disse modeller? 748 og 996 ligner ihvertfald hinanden så meget at jeg ikke med det blotte øje kan se forskel. og 998 ligger også ret godt der op ad. Så hvad er den store forskel der gør at man lige giver de ekstra penge for den ene frem for den anden? udover Km og Årg. selvfølgelig

Mvh. Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskellen på Ducati 748, 996 og 998
  • #1   22. feb 2010 motor størrelsen er der vel også.. en 748 er vel 750ccm og 996 er vel en 1000'er smiley ved ikke lige med 998 udover samme motor størrelse?

  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #2   22. feb 2010 umildbart tror jeg valget ligger mellem 996 og 998, pga. alder. Så hvad er de store forskelle på disse?


  • #3   22. feb 2010 Michael J: Mon ikke 748 er en 748ccm, 916 = 916ccm, 996 = 996ccm :o)

  • #4   22. feb 2010 Kasper:

    Som flere er inde på. nummeret viser størrelsen på maskinen.

    Men fra 996, til 998 sker der store sager. Topstykkerne er nogle helt andre. Og der er himmelvid forskel på hvordan de motorer kører.

    Men http://www.ducati916.de/ og ellers prøv at google lidt.

    Der er meget information om dem på nettet.

    Hvis du overvejer sådan en maskine, så er der nogle få, men vigtige tilng man skal tage højde for. Overholder man dette, så får man mange års glæde ud af sådan en ældre Ducati.

    -
    Morten Dahl


  • #5   22. feb 2010 morten: hvad er det man skal tage højde for?


  • #6   22. feb 2010 Højvang: Kommer så an på hvilken udgave.
    916sps = 996ccm
    996R = 998ccm
    998R = 999ccm
    :o)

    Til trådstarter. Motoren er primær forskel på 748 og 919/996. Dernæst er de lavet i forskellige udstyrsniveauer, SPS, R og biposto. Som almindelig landevejskører er det ganske ligegyldigt hvilken man tager af de store.


  • #7   22. feb 2010
    den sidste kører såvidt jeg ved med den nye generation af maskine, som 749-999 det skulle betyde øget holdbarhed, lavere service omkostning, samt er kåben er kåben etc. carbon på 998 modellerne.
    748-916 før 2000 kører originalt med øhlins.


  • #8   22. feb 2010 Jesper:

    Der har du ret, men mente ikke det var relevant, kigger man på special modellerne, ved man godt hvad den basale forskel er smiley

    Keyzer:

    At service skal være lavet af FAGFOLK.. Ducati er ikke ringe maskiner, men de er lidt mere følsomme over for sjusk end f.eks. en 4cyl. japaner.

    Og er de ikke lavet af fagfolk, kan de have fået unødigt slid. Derud over, så har de ældre modeller lidt problemer med vippearmene.

    Og køber man en "billig" ducati, er det typisk frdi de står overfor en udskiftning af indtil flere vippearme.


  • #9   22. feb 2010 nå ok, er vippe arme noget bøvl at skifte på duc, eller er de dyre?

  • #10   22. feb 2010 Kaizer:

    Begge dele.. og igen.. man skal ikke selv forsøge at rode med Ducatier..

    De motorer skal serviceres af fagfolk, der ikke laver andet.

    Det er min personlige erfaring, og jeg har da igennem årene haft omkring 50 Ducatier mellem hænderne..


  • #11   23. feb 2010 Jeg har også haft en del Ducatier og har i dag 2 stk. Jeg har ALDRIG haft problemer med mine Ducatier men servicerer dem også efter foreskrifterne. Men en Ducati er en HELT anden cykel end en R4 japaner så man skal kunne li' at køre på en V-2'er som IKKE er beregnet til at køre inde i byen. En Ducati er et helvede at køre på i bytrafik men himmelsk at køre på de store sogneveje!!!!
    Har lige en rettelse til nogle af indlæggene. En Ducati 999 er en 998 ccm og det er kun en 999R som er på 999 ccm. smiley
    Men prøv først en Ducati inden du køber en for det er en helt speciel cykel!!

    Mvh
    Poul


  • #12   23. feb 2010 Heller ikke her. Men ja det er en helveds maskine at sidde på når det går langsomt.


  • #13   23. feb 2010 Hvorfor er den et helvede når det går langsomt? Er det kørestillingen som er så strid eller bliver den varm.... Eller noget helt 3....?

  • #14   23. feb 2010 Kørestillingen. Der er langt frem til styret, og meget vægt på håndledene.

  • #15   23. feb 2010 Har det ikke også noget at gøre med at V2 ikke starter lige så "smooth" op, som f.eks. en 4 cyl? Altså f.eks. i kø-kørsel osv osv.

Kommentér på:
forskellen på Ducati 748, 996 og 998

Annonce