{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Tryg, skift mellem Ansvar/Kasko {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har tegnet en forsikring hos tryg, hvor jeg gennem telefonen fået oplyst, at jeg kunne have en almindelig ansvars forsikring og skifte til en kasko forsikring 1. marts.
Dermed tager jeg selv risikoen, og undgår jeg tyveri og brandforsikringen fra jeg har tegnet den 18. Januar til første marts (hvilket løber op i 3000kr)

For det første fik jeg oplyst en forkert pris af sælger. Den er Tryg dog gået med til.

Men det største problem er at de nu siger, at jeg ikke kan få lov til at skfte mellem ansvar og kasko. Enten har jeg kasko hele året, eller også har jeg ansvar. De vil ikke skifte.

Jeg vil høre jeres erfaringer med dette? Har i haft Ansvar og senere skiftet til kasko i løbet af året hos Tryg?

Og ikke mindst hvordan bør jeg forholde mig, i forhold til en evt. klage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tryg, skift mellem Ansvar/Kasko
  • #1   23. feb 2010 jeg har haft ansvar på min bil hos alka, og så skiftet til kasko. det indebærer så at en taksator kom ud og så på den, for at være sikker på at jeg ikke prøvede at kasko forsikre en skadet bil. hvilket saføli er helt forståeligt.

og hvis du så vil ta det af og på hvert år(som jeg forstår det??) skal de sende en mand ud og tjekke din cykel er ok, hvilket de saføli, logisk nok ikke gider sætte resourcer til, for at du kan spare penge ;o)

• #2   23. feb 2010 Det er sgu da urimeligt at han får oplyst et, køber produktet, som så er noget andet..

• #3   23. feb 2010 "jeg har haft ansvar på min bil hos alka, og så skiftet til kasko. det indebærer så at en taksator kom ud og så på den, for at være sikker på at jeg ikke prøvede at kasko forsikre en skadet bil. hvilket saføli er helt forståeligt."

Det giver mening, men hvorfor skal man så ikke have en taksator ud for at skifte til en lavere selvrisiko?

• #4   23. feb 2010 Jamen det kan de da ikke nægte kunden! Jeg har svært ved at tro, at TRYG har en klausul, der siger, at man kun kan få ændret sin forsikring så mange gange om året!

Men de er mestre i det trick! jeg blev også lovet en pris på min V-Strom, da jeg købte den for 2 år siden. Da jeg så skulle have forsikring på, var prisen pludselig 3000 kr højere! Kun ved at skabe mig, og ringe rundt ved hovedkontoret, godtog de den lavere pris!
    Nu er de begyndt, at mumle om prisforhøjelser igen, så vi får at se, når opkrævningen kommer om et par måneder!

Men for at vende tilbage til trådstarters spørgsmål, så ville jeg skifte mellem kasko og ansvar som det passer til dig!

• #5   23. feb 2010 Jeg havde kun tænkt mig at skifte kun en gang. Fra Ansvar da jeg købte maskinen, til Kasko her 1. marts, og ikke skifte tilbage igen næste vinter.
    Men et er i bund og grund lige meget.

• #6   23. feb 2010 Men jeg tager den op med dem igen. Jeg gider ikke finde mig i det, selv om det er pisse besværligt.

• #7   23. feb 2010 "Og ikke mindst hvordan bør jeg forholde mig, i forhold til en evt. klage."

En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig. Det der er svært er at bevise, at den mundtlige er indgået. Så umiddelbart har du ikke nogen særlig god sag, hvis du vil klage. De kan til enhver tid nægte, at have indgået aftalen.

Har du derimod optaget samtalen - så er det en anden sag.

Men prøv da endelig at klage - man får intet ud af at lade være.

• #9   23. feb 2010 Du kan jo bare afmelde din knallert og forsikre den på ny....

• #10   23. feb 2010 Sædvanligvis tegnes en forsikring for et år ad gangen, og derfor synes jeg det er logisk nok, at de ikke accepterer spekulation med af- og tilmelding af kaskoforsikring. Selvfølgelig kan du opsige forsikringen hvis du afmelder/sælger motorcyklen og de fleste selskaber vil nok også acceptere at du tilkøber en kaskoforsikring, men hvis du på forhånd fortæller dem at du først vil betale for kaskoforsikringen fra den dag du får cyklen på gaden, så forstår jeg sgu godt at du bliver afvist. Det var godt nok en bank som opfandt udtrykket, men det dækker meget godt: Tidsrøver.

Kommentér på:
Tryg, skift mellem Ansvar/Kasko

Annonce