{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.398 visninger | Oprettet:

Tysk indreg. MC. Er det billigt :-) ? {{forumTopicSubject}}

Ja ja det ved jeg godt det er, også at man ikke må bruge
den her i Dummark. Men det ve' a' da godtnok skie å'

jeg vil nemlig hente en mc i tyskland, som skal indreg i mit navn
på tyskerplader. Det er så planen at den skal bruges syd for DK
til at fræse igennem alpene og Dolomitterne og andet godt kørsel.
Men men men. Hvad med forsikring, der skal bare ansvar på. Og jeg er Over-super-elite-40-årig kører.
Tror i såån en forsikring ville koste kassen, når man nu ikke er tysk statsborger og heller ikke bor der.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tysk indreg. MC. Er det billigt :-) ?
  • #1   23. feb 2010 Det tror jeg nu ikke er nogle problemer. Jeg kender flere englændere
    som kører og arbejder meget i Tyskland og Holland. Og de har har ihvertfald
    nogle heftige slæder indreg. På tyske plader selvom de er bor i England.
    Min genbo har også en Audi Q7 på tyskerplader og han har da bare et bette firma
    lige syd for. Men den kører han da rask frem og tilbage i og endda her fra Dk.


  • #2   23. feb 2010 Uden noget tilhørsforhold til Tyskland kan du ikke gøre det.

  • #3   23. feb 2010 Er du helt sikker Jesper ?

  • #4   23. feb 2010 Ja, ellers ville vi alle jo køre rundt på tyske plader.
    De englændere du kender, har jo arbejde i Tyskland og din genbo har ligeledes firma i Tyskland. For at må køre med den tyske bil herhjemme, skal der være et minimums antal dage om året hvor du skal være i udlandet. Mener det er små 200 dage.


  • #5   23. feb 2010 Ja ja. Jeg er udemærket klar over at jeg ikke må bruge den her i Dk.
    Det er jo meningen at jeg skal bruge den syd for grænsen.
    Altså ind i en kassevogn med den, ned til grænsen og så op på ryggen af den.


  • #6   23. feb 2010 Nej nej nej. Den skal indregistreres i Tyskland forsikres i Tyskland og bruges i Tyskland. Jeg er dansker og jeg bliver boende her smiley

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.404
    #7   23. feb 2010 Nej og man kan vel ikke få tysk forsikring hvis ikke man er tysker eller har en adresse dennede

  • #8   23. feb 2010 Du kan godt tegne en kontrakt med et firma hvor der står at de ejer cyken og en modsigende kontrakt hvor der står du ejer den... På den måde kan du få tyske nrplader og en tysk forsikring ...

    Det er lidt rodet men kender en der har gjort det da han bruger hans ducati desmosedici på ferie

    ved dog ikke hvad firmaet hedder som han fik det gjort hos...


  • #9   23. feb 2010 Gu kan man så...

    AMCF - Auto Motor Club Flensburg GmbH er et selskab, stiftet for at kunne hjælpe danskere med at registrere et køretøj på tyske nummerplader uden registreringsafgift og med kun 16% moms.

    Udenlandsdanskere benytter sig af dette, når de enten kommer til Danmark for kortere ophold, eller når de opholder sig i et europæisk land, hvor momsen og registreringsafgiften er høj.

    Erhversfolk har ligeledes opdaget den besparelse, der ligger i at kunne registrere bil på tyske nummerplader til deres medarbejdere eller sig selv, når det europæiske marked skal opsøges. Der kan søges om tilladelse til at køre den direkte vej fra grænsen hjem til firmaet, så man sparer tid ved ikke at skulle bytte biler og ved at kunne pakke bilen hjemmefra.

    Bilentusiasten har mulighed for at købe sin drømmebil og køre overalt i Europa undtagen i Danmark. Dog kan der gives tilladelse til transitkørsel, såfremt, der køres til Norge eller Sverige.

    Der er mulighed for at opbevare køretøjerne i aflåst hal hos os.

    AMCF's kunder er bosiddende i hele verden.

    De selskaber, der er tilknyttet WindGroup.de, har stor ekspertise i at finde den rigtige bil til vore kunder. De arbejder sammen med flere tyske producentejede firmaer og får bilerne direkte fra deres lagre. Dette sikrer vore kunder en bil med betryggende kilometergaranti samt service og ejerforhold.

    Send forespørgsel til:
    amcf@windgroup.de
    Eller brug kontaktsiden.



  • #10   23. feb 2010 Præcis
    ... Det var det det hed


  • #11   23. feb 2010 Og jeg er mc entusiast smiley

    Men det var også mere om der var nogle som havde erfaring med hensyn til den tyske forsikring.



  • #12   23. feb 2010 Han giver 1200 for det hele ...
    og han skulle give 6500 bare for en brandforsikring i dk


  • #13   23. feb 2010 Fedt smiley
    så vil jeg ringe ned til dem og høre hvordan landet ligger. Men jeg vil da være lidt træt af at de skulle stå som ejere.... Nå det må jeg finde ud af.


  • #14   23. feb 2010 Ja .. selvfølgelig
    men tror bestemt det er den billigste løsning


  • #15   23. feb 2010 Ikke fand'me om jeg vil ligge en bøjet femøre herhjemme, når det bliver dernede jeg skal nyde den.
    Vi har jo ingen alper, dolomitter, eller fri hastighed herhjemme i vores afgifts plagede pandekage land.
    Nå surt opstød herfra ....


  • #16   23. feb 2010 Ha ha ha ha. Det er sød musik i mine øre det der Bombe.
    Takker.
    Det der valuta plader, hvad er det, såån nærmere uddybet..


  • #17   23. feb 2010 Flexleasing/Valutaplader, er vel det samme.. ?

  • #18   23. feb 2010 Hvad hulen skulle der nu være galt for at købe en tysk mc som dansker, indregge den i Tyskland og stå som ejer, uden at skulle igennem et eller andet "smart" firma? Såfremt du har et sted at opbevare den i Tyskland, så forhør dig hos de tyske myndigheder for et svar.

  • jacob e
    jacob e Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #19   23. feb 2010 jeg kender nogen der har flex leasing i tyskland koster ikke en skid er nok det bedste man kan..

  • #21   17. apr 2010 Men jeg mener at have læst at man skal leje mc af et firma der ejer den for at det virker overfor SKAT, ellers er det ulovligt!
    Der ligger et firma Overfor Citti Grosmarkt som har et kæmpeareal til parkering af danskeres tysk registrerede campingbusser, store slæder og mc!


Kommentér på:
Tysk indreg. MC. Er det billigt :-) ?

Annonce