1.479 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Startproblemer - HJÆLP! Startproblemer - HJÆLP!

Min elskede kværn (Pastoren), var til reperation i dec. måned. Han skulle have skiftet den ene tændrør, og have tømt karburatorerne for vand.
Han kom tilbage i fin stand, efter sigende prøvekørt og det hele. da han var nyvasket, lod jeg ham stå i mit udendørs telt.
Der har han stået lige siden pga vejret.
Batteriet tog jeg ud og har haft det i min varme lejlighed, og ladet der op.

Nu vil jeg starte ham, men han drukner i benzin hver gang jeg forsøger. Starteren kører rundt, der er masser af strøm, men motoren går ikke igang, Der lugter mere og mere af benzin fra udstødningen, jo længere tid jeg forsøger at starte.
Det er for koldt til at jeg kan starte ham uden shoker, men shokeren drukner karburatorerne, eller hvad?

Hvad gør jeg?!?! - jeg vil SÅ gerne ud og køre i solskinnet, det klør i hele kroppen!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblemer - HJÆLP!
  • #1   4. mar 2010 Hvis den har stået længe ude, kan der være kommet kondens i karburatoren igen, hvis jeg var dig ville jeg tømme karburatorene, og "skylle" dem igennem med frisk benzin - altså åbne bundskruen, og lade den stå åben men jeg kører på starteren for at få noget benzin igennem, så lukke igen for skruen og prøve at starte den

• #2   4. mar 2010 P.s. hvis du allerede har druknet den, er det bedste at skrue tændrørene ud for at lade benzinen i cylinderene fordampe

• #3   4. mar 2010 Tak for svaret. Jeg har aldrig haft kaburatorene åbnet, eller tændrørene taget af selv, men det må vel være til at finde ud af.

Åbne bundskruen siger du? Jeg må lige have fat i manualen og kigge. Er total hjælpeløs hvad mekanik angår, men jeg har da lært at hælde olie på og rense kæden selv. Selvom rensningen af kæden godt nok kostede mig det yderste led af højre hånds pegefinger.

• #4   4. mar 2010 Skal jeg have tanken af, for at komme til at åbne for karburatorerne?

• #5   4. mar 2010 Du skal endelig ikke skille/åbne dine karburatorer (ved ikke om den har en eller 2 din maskine), men der er en lille skrue i bunden af karburatoren som man kan skrue ud,man skal ikke skrue den helt af bare løsne den en del, og så vil benzinen løbe ud. Hvis det benzin har stået længe der kan der godt være kommet kondens i - havde samme problem med kærstens cykel sidste år. Du kan evt samle det benzin op som kommer ud i en lille beholder, og så er det tydeligt at se om der er vand i det, da det skiller sig fra hinanden.

• #6   4. mar 2010 Og nej det burde ikke være nødvendigt at tage tanken af.....normal er bundskruen relativt let at komme til, kender dog ikke din maskine, det eneste du skal bruge en en skruetrækker til at løsne den skrue med og ikke andet...."Normalt" skal man overhovedet ikke skille / eller pille nogen dele af cyklen for at kommer til den skrue

• #7   4. mar 2010 Super! Tak for hjælpen jeg går ned og prøver.

• #8   4. mar 2010 og ellers noget startgas/dieselstart/bremserens i luft filteret, hjælper den også lidt på vej.. smiley

• #9   4. mar 2010 Hvis det er din marauder, hvorfor er der så kun skiftet ET tændrør...

Man skiftet altid ALLE tændrør samtidig...

/ Bülow...

• #10   4. mar 2010 Jeg mener kun at der blev skiftet eet tændrør.

Nå men jeg kan ikke finde hverken karburator eller tændrør. Bare kald mig mekanikker-spasser.
    Men jeg smed ½ liter karburatorsprit i tanken og prøvede igen. Denne gang gav han en lille motorprut fra sig! Stadig ingen start af motor, jeg prøver om 15 min igen. Nå ja og så åbnede jeg for benzintilførslen, den havde mekanikkeren slået fra uden at jeg havde bemærket det. smiley

• #11   4. mar 2010 Vil da nok hjælpe at man åbnede for benzinen ja smiley

• #12   4. mar 2010 Kunne bedst forestille mig at karburatorerne var gemt mellem de 2 cylindre, men kan også godt være at du ikke rigtigt kan komme til dem pga din luftfilter kasse - Men kender som sagt ikke rigtigt din cykel

• #13   4. mar 2010 Benzinen i kaburatorene er ikke god nok, denne sdkal tappes af , tanken skal tømmes og der skal ny benzin på dyret så starter den prompte med det samme.

Kaburatorerene sidder udner tanken bag på motoren, på disse er der monteret slanger der ender under cyklen, hvor disse slanger er monteret på kaburatorene er der en skrue (hane) du kan åbne og dermed tømme svømmerhuset for gammel benzin, denne lukkes når der ikke render mere benzin ud (der sidder en ved hver kaburtator) når cyklen har stået stille i længere tid vil benzinen blive gammel og bør skiftes med frisk benzin.

• #14   4. mar 2010 Benzin kan altså sagtens holde sig længere end 3 måneder, så ingen grund til at smide det væk

• #15   4. mar 2010 Jeg fik ham startet!!
    ½ liter karburator sprit så var den der.

En dag må jeg lære at tømme svømmerhusene, men nu skal jeg BARE ud og køre!!

God tur alle og tak for hjælpen!

Kommentér på:
Startproblemer - HJÆLP!

Annonce