3.067 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Honda CBR, hjælp til F2 F3 og PCxx Honda CBR, hjælp til F2 F3 og PCxx
Jeg prøver febrilsk at finde noget information om CBR F2 og F3 og de forskellige PC-et-eller-andet versioner.
Jeg kan ikke finde nogen oversigt over, hvad der udkom hvornår (årstal/årgange), og hvad der forskellen imellem.
Som jeg lige umiddelbar har fanget den, så hører CBR F3 til mellem 95-98, men der er flere heste i 97+98...
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Pointen med det hele er, at finde frem til hvad jeg skal købe her indenfor kort tid - derfor skal jeg jo kende forskellene
- tak!
0 synes godt om
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Emner: 25 Svar: 234
der kan du muligvis blive klogere
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
(link fjernet)
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 6 Svar: 293
PC23 1989 - 1990 CBR600F
PC25 1991 - 1994 CBR600F
PC31 1995 - 1998 CBR600F
PC35 1999 - 2007 CBR600F, CBR600FS Sport)
PC37 2003 - 2006 CBR600RR
PC40 2007 - 2009 CBR600RR, CBR600RR ABS
mar 2010
Følger: 13 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 23
Der er ihf. meget at nørde igennem. Jeg skal lige have fundet de specifikke forskelle på årgangene og PC-something. Så Morten dit svar er meget godt, men så er der endnu en dybere opdeling af fx 1995-1998, hvor 97+98 er F3½´ere. Det er netop et par ´97´ere, jeg kigger på, og derfor prøver jeg at finde forskellene på de forskellige modeller og årgange.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.623
Hvis man skal tage det i relativ kort form og droppe F1'erne, idet de adskiller væsentligt fra F2 og frem så -
1991-1992 F2/PC25 den egentlige ur-CBR600F
1993-1994 F2½/PC25 - Opgraderede affjedringskomponenter (flere justeringsmuligheder) både for og bag, anden forgaffel/bagdæmper, bl.a med eksternt reservoir på bagdæmperen, alu passaerfodhvilere, istedet for stålenhederne på 91-92, småting som anden farve på kalibre mm.
1995-1996 F3/PC31, et hav af små ændringer i forhold til F2'erne -
Redesignet kåbe og forskærm (bagkåben bibeholdes fra F2), mere aerodynamisk (højere tophastighed), bl.a med fladere/smallere frontkåbe.
Anden motor, selom F2'eren og 1995-1996 F3 begge er opgivet til 100 hk har F3'eren en lidt højere topeffekt bl.a takket være Ramair
Anden lydpotte.
Større karburatorer.
Anden større buet køler.
Andre fuldelektroniske instrumenter.
Benzinpumpe
Andre affjedringskomponenter.
Andre forbremsekomponenter, bl.a større flydende skiver, andre kalibre/master mm.
Bredere bagfælg nu 5" mod F2'erens 4,5"
Anden bagsvinger
1997-1998 F3½/PC31
Anden bagende -
Kåbedele
Sæde
Bagskærm+ kort hugger
Anden bagdæmper
Baglygte
Alu passagerhåndtag (tidligere i sort stål)
Anden forskærm
Andre blinklys
Andre forbremseskiver.
Hvid omdrejningstæller
Anden motor, mindre indre friktion bl.a med enkelt ventilfjedre (dobbelt på 95-96), opgivet til 105 på DK-markedet, den reelle forskel er max 2-3 flere baghjulsheste i forhold til 95-96
Ramair marginalt ændret
Større lydpotte.
Nye stafferinger i forhold til 95-96
Derudover sikkert også et par småting jeg ikke lige gad tage med....
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 25 Emner: 26 Svar: 1.324
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 5
Honda CBR, hjælp til F2 F3 og PCxx