{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nem rengøring og smøring af kæde :)
  • #1   5. mar 2010 det er nogle RIMELIG gamle prdukter, men det er da fint nok

    men IMO så er det at smørre kæde en mindre del, kan slet ikke se hvorfor folk ikke kan finde ud af at gøre det hver gang de tanker


  • #2   5. mar 2010 Scottoiler - det virker !!!

    jeg har brugt den på min FJ'er og har haft et kædekit til at holde ca 40.000km og hver gang jeg skulle gøre rent kunne jeg tørre kæden og bagsvinger helt blankt metal rent med en klud
    IKKE noget sort klistret svineri fra kæde spray

    Sålænge jeg ikke har en kardan under bagenden bliver min kæde automatisk smurt ! men det bliver nu nok en nyere model end den vakuum styrede denne gang

    mvh Lars


  • #3   5. mar 2010 Har lige bestilt den kæderenser ved louis.de - i deres egen røde version fra Kettenmax = billig = mig li'

    -Så må jeg bare se, hvor godt det virker?

    Mvh


  • #4   5. mar 2010 Kettenmax er en fin ting:-)

    men de skriver noget ufuldstændigt ævl:

    "PS:
    Brug aldrig WD40 på din kæde... Produkter vil langsomt fjerne alt fedtstof fra kæden.
    WD40 er godt til at fjerne snavs, fedt og snask fra kåben hvis din kæde smidde det der.
    Poler din motorcykel bagefter for at rengøring skal være letterer på senerer tidspunkt."

    Det er kun delvis sandt. WD40 har fine smøreevner men meget lidt vedhængskraft. Smører man ofte nok, kan man sagtens nøjes med det, hvad der faktisk er en del, der gør. Jeg vil nu anbefale, at man anvender noget med mere vedhængskraft:-)


  • #5   5. mar 2010 Eller købe en cykel med bælte, istedet for kæde !!! hehe

  • #6   5. mar 2010 Lampeolien fra Harald Nyborg passer i gevindet på Kettenmax'en. Så sætter man flasken med lampeolie i klemme f.eks. i passagerfodhvileren, og så sidder man bare og drejer baghjulet indtil kæden er fin og ren.

    Det Nemth!


  • #7   6. mar 2010 Torben C

    Nu er jeg ikke selv ligefrem tilhænger af kæder:-) Hos os er der tre cykler, 2 med kardan og en med rem.

    Cykler med kæde, må gerne komme på besøg, men de kan IKKE komme til at bo på matriklen:-)

    Sjyp:

    Fin løsning, især når man tænker på, at 99,4 procent af indholdt i WD40 er petroleum(lampeolie) og resten er nafta (råolie), der har meget større vedhængskraft end petroleum.

    Misforstå mig ikke - jeg mener det er citatet fra internetannoncen, der er galt afmarcheret, men det skyldes jo nok, at de har deres egen "helt specielle" petroleum, de sælger til en eller anden eksorbitant overpris.


  • #8   6. mar 2010 Der fulgte en halv liter "kettenreiniger" med til Kettenmax'en. I ved, den helt specielle type som de anbefaler, og som de selv forhandler. Den lugter sjovt nok af petroleum. En liter hos Harald Nyborg koster 15-20 kroner, den er lugtfri og den klarer kæden, bagsvingeren, baghjulet og tjærepletter overalt på cyklen uden problemer.

  • #10   6. mar 2010 Jeg hæfter mig selv ved at på hjemmesiden poienteres der at WD40 IKKE er godt men i linket skrives der at WD40 er rigtig godt HVIS der smøres ofte???

    Øhhhh.Kommer så lige med 1000 kroners spørgsmålet, hvad er bedst?
    En klæbende smøring eller en tyndtflydende smøring?


  • #12   6. mar 2010 Til kæden på min gamle knallert i sin tid, der brugte jeg bare min fars smørekande. Den har højst sandsynlig været fyldt med den motorolie der nu stod ham nærmest. Det holdt ikke ret godt, og kæden var altid rusten og stiv i leddene. Så jeg holder på den fede fedt på spray. Med petroleum er rengøring ikke det store problem synes jeg.

  • #14   6. mar 2010 • NarrowHead • <S@lt Creek> • :
    Børsten har de også i Biltema i Ålborg/Næstved. Jeg købte en, men har endnu ikke prøvet den.
    I den Kettenmax sidder børsterne på samme måde og det der tiltaler mig der er, at selve "kassen" formodentligt tager alle de stænk, som ellers vil komme i alle retninger? -Jeg er med på at kæden stadig vil dryppe lidt, men med noget plastik under, så TROR jeg Kettenmax er lidt mere renlig at være i nærheden af for både mig og mc.
    -Det tager så muligvis lidt længere at bruge den, men de få gange jeg renser kæde, så går det nok?!?
    -Men nu ser jeg hvad det er for noget engang sidst i næste uge, når den kommer.
    Jeg skal så nok også lige have mc'en ud af stuen inden jeg prøver? ;o)

    Mvh


  • #16   6. mar 2010 • NarrowHead • <S@lt Creek> •
    Hvis ikke Allan vil så vil jeg da gerne overtage Ketten *****
    Betaler gerne porto plus en slat mere?


  • #18   6. mar 2010 Tjae, jeg har jo bestilt en, så ikke noget her, men tak for budet - jeg havde dog ikke forventet, at det var noget du stod ved, men blot for at tilkendegive din mening.
    Så ja, sikke noget du nu fik dig rodet ud i, hehe ;o)


  • #19   6. mar 2010 • NarrowHead • <S@lt Creek> •
    Sorry men du lagde selv ud.

    PB sendes nu, husk lige at skrive havd det vil koste at sende.
    At der mangler lidt er lige meget.


  • #20   10. mar 2010 Så kom posten med min Kettenmax i dag :o)

    Desværre var jeg ikke hjemme, så jeg kan hente den på posthuset i morgen :o(

    ;o)


  • #21   10. mar 2010 Har lige modtaget min brugte som var i fin stand. Tak for det til den rare giver :=)

    Skal da bruges snarest så køæden kan friskes op, det trænger den til


Kommentér på:
Nem rengøring og smøring af kæde :)

Annonce