4.582 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Blinklysrelæ LED... Blinklysrelæ LED...

Godaften folkens smiley

Ja nu er her endnu en uheldig motorcykelkører der har problemer med de forbandede LED blinklys smiley

Sagen er den at jeg er i gang med at gøre min CBR 400 RR lidt lækker til sommeren. Derfor har den fået en omlakering og lidt af hvert samt nye blink.

Før have jeg originale pære blink og har nu skiftet over til diode blink. Problemet er at da jeg skiftede de to foran så blinkede den ret hurtigt. Så skiftede jeg dem også bagpå og så sprang sikringen. Derefter prøvede jeg at lade et originalt være monteret bagpå og så blinke. men så blinkede mit bremselys lige pludselig også og så gik sikringen igen.

Jeg har efterfølgende læst mig frem til at man kan købe et blinklysrelæ til at løse dette problem. Jeg ved bare ikke hvilket jeg skal købe. Tror jeg har brug for en ekspert hjælp, ellers er jeg vidst bare på herrens mark for ved intet om elektronik. Men jeg ved bare at modstanden er for lille og at der skal gøres noget ved det smiley
Det er forresten en årgang ''90 = Honda CBR 400 RR Fireblade gul-arm NC29

Jeg har faktisk anskaffet mig et relæ problemet er bare at skidtet ikke passer i stikket. Det jeg har købt har et stik der minder om et telefonstik (trebenet) Men det stik der sidder på maskinen er tre meget smalle ben der ser nogenlunde såden her ud:
________
I II II II I
''''''''''''''''

Altså er der plads the tre ben som er ret smalle og paralelle.

Håber jeg kan få noget hjælp, for det er faktisk det eneste der mangler før jeg kan samle dyret færdigt og erklære den for færdig smiley og har oprettet indlæg før men har ikke fundet svaret på mit problem og jeg vil helst undgå at skulle til at lode modstande på smiley

Ser meget frem til at hører fra jer folkens smiley er rimelig blank smiley
- På forhånd tak ^^

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blinklysrelæ LED...
  • #1   6. mar 2010 du forbinder da de 3 stik, med 3 ledninger med ben i enden

• #2   6. mar 2010 Tror det er en dum ide at sætte mig til at lave nogen form for costum strømløsninger... Brænder bare hele jylland af.

Er der ikke en smart færdig løsning der kan købes for penge? smiley

• #3   6. mar 2010 Må gi Gud ret, lad dig 3 ledninger men forbind dem nu rigtigt...

Jeg havde problemer med at mine blink først tændte 3 sek efter at jeg havde trykket på knappen, men det blev løst efter jeg satte en Rizoma relæ på...

Held og lykke... ;o)

• #4   6. mar 2010 kender kun et par enkelte plug and play løsninger, tror ikke de findes til din cykel, find et diagram over dit ledningsnet, og en sixpack, så er der garanteret en flink jyde som vil hjælpe dig

• Søren N
    Søren N Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 38
    #5   6. mar 2010 Hej Henrik M

Du skal have fat i et relæ, som kan fingere med den modstand dine blinklys har.

Sådan et kan du bl.a. finde her: (link fjernet)

De har samtidig en monteringsvejledning som måske kan hjælpe dig - (link fjernet)

Mvh
    Søren N

Kommentér på:
Blinklysrelæ LED...

Annonce