980 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

led igen igen led igen igen

Jeg har monteret led blink front + bag
De blinker rigtigt bag med foran blinker den ene side rigtigt mens den anden blinker svagt samtidigt
Der sider modstand på dem bag på ingen modstand foran
det sider et relæ til led
Hvad er galt har kikket i forum men kan ikke helt finde den fejl
Er det fordi der er modstand på dem bag bagpå

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  led igen igen
  • #1   10. mar 2010 Det er også mit bud at det måske kan være de modstande.

• #2   10. mar 2010 dårlig forbindelse trækker svag stel gennem den anden lygte

bare et forslag

• #3   10. mar 2010 Det var ikke fordi der var modstande bag på så gjore de det samme
    Stel tror jeg ikke det er nu den gør det samme bag på nå jeg fjerner modstanden

• #4   10. mar 2010 hvilket relæ er det???
    den side der blinker svagt med, hvad sker der når den side skal blinke??

• #5   10. mar 2010 Der skal næsten ingen STRØM/spænding til for at få en LED til at lyse, så det kan godt være en lille lækstrøm fra dit relæ eller måske enda en induceret spænding på tværs af ledningerne i nettet på din cykel.
    Bagpå "spiser" modstanden den lille læk-strøm, så du aldrig vil se dit LED-blink i modsat side lyse svag bag på.
    Nu ved jeg ikke hvordan ledningsnettet er strikket sammen på din cykel, men umiddelbart ville jeg dog mene, at for- og bag-blink burde hænge sammen på samme ledning. -Men det lyder det ikke som om, at de gør på din cykel.
    Hvis du sætter en modstand på foran også, så BURDE det forsvinde.

Alternativt, så kan du forsøge med en høj-ohms modstand over det "defekte" blinklys. Den kan måske spise lækstrømmen, men er høj-ohm'et nok til ikke at trække nogen stor strøm og bliver dermed ikke varm og fylder ikke alverden.

Hvad jeg ville gøre?
    Jeg ville prøve med en ekstra modstand foran bare "clipset" på forreste LED-blink og så se om det løser problemet. -Gør det det, så ville jeg lave det "rigtigt" med de "rigtige" modstande på foran også.
    Bliver din blinkfrekvens så forkert, så ville jeg skifte alle 4 modstande ud med nogen der har den dobbelte ohm-værdi af dem, som sidder bagi.

Mvh

• #6   10. mar 2010 GUD det er dette relæ http://www.project-r.co.uk/Acumen_relays.htm og den gør det samme om jeg blinker til højre eller venstre

Allan jeg har bestilt nogle modstande som jeg prøver at smide foran så få vi at se...

• #7   10. mar 2010 vil det sige at når du blinker til venstre så blinker højre forblink svagt med og modsat når du blinker til højre..??

• #8   11. mar 2010 Yep lige netop

• #9   11. mar 2010 hmm et eller andet sted i systemet ryger der noget snydestrøm rundt, det kan være at allans metode kan hjælpe, jeg melder ihvertfald pas

• #10   11. mar 2010 så tror jeg at jeg har fundet hvor fejlen ligger

Nå jeg piller pæren ud til indikatoren i instrumentet så blinker de som de skal
    Kan huske jeg har set en her inde der viste hvordan man løste dette

Kommentér på:
led igen igen

Annonce